Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alano

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:30

is het alleen op de schoft en borst? dan kan je anders een borstbeschermer omdoen. ik heb er zelf nog geen ervaring mee hoe dat voor het paard is maar die van mij krijgt er ook een over een week.
die van mij scheer ik waarschijnlijk in een deken model maar op de plaats van de singel laat ik gewoon zitten want anders krijgt hij wonden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:56

alano schreef:
is het alleen op de schoft en borst? dan kan je anders een borstbeschermer omdoen. ik heb er zelf nog geen ervaring mee hoe dat voor het paard is maar die van mij krijgt er ook een over een week.
die van mij scheer ik waarschijnlijk in een deken model maar op de plaats van de singel laat ik gewoon zitten want anders krijgt hij wonden.

hoe komt het dat hij daar wondjes krijgt dan? doen meerdere dat? bij de singel laten zitten, en hoeveel laat je zitten dan?heb je foto ervan of voorbeeld?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:57

ja alleen op schoft en borst maar ik heb enge ervaringen over die borstbeschermers gehoord...dat ze er nog ergere plekken van kunnen krijgen, ze zijn nu bij ons wel in de aanbieding voor 15 euro dus twijfel wel beetje...

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:17

het is voor het eerst dat ik hem ga scheren....(heb mijn paard pas een half jaar) hij krijgt nu al wonden op de singelplek..(gaat steeds beter hoe dikker de vacht word) als ik het dan ga scheren is de huid nog gevoeliger dus daarom laat ik het daar zitten. ik weet niet of meerdere dat doen. ik scheer gewoon niet op de plaats waar de singel ligt.
ik weet ook niet hoe het met een borstbeschermer is....ik laat het wel weten als hij er wondjes van krijgt

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:05

mijn rijpaard heeft ook een beschermer om,en bij hem helpt het super want zonder dat ding heeft ie zelfs bi jde wijdere dekens schuurplekken..
Mn shet had vorig jaar plekken opgelopen van zn dek,dus miss dat ik die dit jaar ook zo'n beschermer om doe.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:32

Ik heb vorig jaar ook zo'n borstbeschermer om gedaan en had niet echt het idee dat het hielp, alleen de manen werden er minder van.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:25

ZeFaNa schreef:
Ik heb vorig jaar ook zo'n borstbeschermer om gedaan en had niet echt het idee dat het hielp, alleen de manen werden er minder van.

ja hoorde ik laatst ook dat de manen er kapot van gaan..

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:42

Ik heb nu de paardenbh om bij mijn paard.
Hij doet waar hij voor bedoeld is, de borst beschermen, maar ben bang dat als ik m nog lang om laat, er niet veel goeds van de manen overblijft.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:46

Chrystal-gek schreef:
Ik heb nu de paardenbh om bij mijn paard.
Hij doet waar hij voor bedoeld is, de borst beschermen, maar ben bang dat als ik m nog lang om laat, er niet veel goeds van de manen overblijft.

jeetje..dus je haalt m er weer af?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:56

Zodra de andere deken opgaat, is het de bedoeling dat de bh er onder uit blijft.
De manen worden sowieso minder door het dragen van dekens, maar met een deken (zonder hals ed) een kleiner stukje dan met een paardenbh.
Als ze geschoren is, wil ik er een deken met hals op doen, en dat is vast ook niet bevordelijk voor de manen.
Maarja, het is of het een of het ander...

Mijn paard heeft een hoge schoft (en brede borst) en daarom is het heel moeilijk om daar een goed passende deken voor te vinden.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:42

ik heb even een vraagje ik ben /wil dit jaar in de winter doro gaan met de men lessen maar omdat mij paardje al een klein beertje aan worden is is die snel nat en moelijk droog

maar nu zit ik te deken wel scheeren of niet ik heb geen stal en hij staat dus dag en nacht buiten
welk partroon zal het beste zijn voor paardje die 24 uur buiten staat ik zat zelf te deken aan midden streepmodel ?dit jaar scheeren is dus volgend jaar ook scheeren ??

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 14:16

Als je je paard moet wassen voor het scheren :
Heeft hij het dan niet héél erg koud met dat koud water ??
Moet het met schampoo,
Duurt het dan niet erg lang voor hij droog is ?
Groetjes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 14:20

Skaterke_89 schreef:
Als je je paard moet wassen voor het scheren :
Heeft hij het dan niet héél erg koud met dat koud water ??

Met deze temperaturen moet je natuurlijk niet met koud water gaan wassen [dat moet je trouwens nooit doen]. Wassen met paardenshampoo en warm water. Dan weg zeten onder een wollen deken met event en laag stro er onder. Tel maar 3 uur voordat je paard droog is. Een solarium is handiger.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:35

Ik heb ook een vraagje: ik zou deze winter mijn paard ook graag scheren, omdat ik toch graag wil blijven doorrijden en 's avonds na school echt geen tijd heb om uren te wachten tot ze droog is om haar weer op de wei te zetten. Maar mn paard staat heel de winter overdag buiten en 's nachts op stal (gang met 6 stallen, maar er zit geen glas in het raam van de deur, dus koelt 's nachts ook wel erg af in de stallen). Ik kan alleen maar 's avonds naar mn paard, 's ochtends voor school begint kan ik dus echt niet naar daar om dekens te gaan vervangen ofzo. De stalhoudster wil wel dekens afdoen voor ze 's ochtends op de wei gaan, maar dekens aandoen doet ze niet omdat dat toch wat meer tijd vraagt.
Denken jullie dat het toch doenbaar is om mn paard te scheren onder deze voorwaarden (eventueel niet helemaal, maar een ander model ofzo)? Zoja, wat voor dekens moet ik dan hebben en wanneer aandoen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:21

@Anjatjeuh. Ik zou mijn paard helemaal scheren en een waterdichte winterdeken kopen. Zo kan je paard in de winter toch hele dagen naar buiten zonder dat de staleigenaar dekens hoeft te vervangen.

Overigens snap ik niet hoe mensen in de winter dekens op stal kunnen omdoen, en de deken afdoen als het paard op de wei gaat. Je gaat toch zelf ook niet met een jas in huis zitten en hem uitdoen als je naar buiten gaat?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:57

hallo allemaal,
ik ga over een paar weekjes mijn pony weer scheren, heb ik vorig jaar ook gedaan en dat beviel me wel goed dus doe het nu weer.

maar nu had ik een vraagje over mijn shet, ik ga hem volgend jaar ( ja ik weet het, pas volgend jaar hihi) beleren voor de kar, maar aangezien hij nu alweer een dikke beer is zat ik te denken om hem dan volgend jaar te scheren zodat ik wel gewoon kan mennen, ik zat zelf aan een laag streep model te denken (vooral omdat mijn moeder het zo lelijk vind als de paarden zijn geschoren haha en zo is ie toch nog een beetje beertje) maar moet ie dan een dekentje op? of kan die dan gewoon zonder deken? hij loopt dag en nacht buiten kan wel naar binnen maar meestal staat ie buiten (hij kan dus wel beschutting zoeken)

wie heeft hier ervaring met het laag streep model? en kan het paard dan ook echt de meeste warmte kwijt?

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:47

Waarom reageert er niemand op de vraag: WELKE SCHEERMACHINE VINDEN JULLIE DE BESTE?

Ik wil er ook een kopen maar weet niet welke. Ik huurde altijd een Liscop maar die wordt zo heet. Ik kreeg altijd de slechte machines dus mijn paard zag er niet uit.

Bij Divoza zeiden ze dat een Moser tondeuse (Scheerapparaat met krachtige accu-motor voor het volledig scheren van uw paard of pony, onafhankelijk van het stroomnet. Sterkste machine uit de paardenproductlijn van Moser) erg goed was.

De eigenaar van stal zegt deze niet te kopen. Hij zegt dat een Tondeuse alleen voor het fijne werk is en dat het niet gaat werken om hem helemaal hiermee te doen. Het heet niet voor niets tondeuse.

De staleigenaar zegt dat de Econoom of een Haubtner de beste machines zijn.

Wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 22:11

Aesculap machines zijn het beste en het meest duurzaam.
Het is wel een investering. De goede machines zitten op een €450,-

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:51

Ik heb zelf de Constanta 2, perfect ding, via internet nieuw gekocht.

Afbeelding

Specificatie:
De nieuwe scheergeneratie voor Paard heet vanaf heden Constanta 2

Beschrijving:
De constanta 2 voor paard is de keus van kenners vanwege:

· Vermogen 325 watt
· Constante koeling
· Ergonomische vormgeving
· Luchtfilter zonder gereedschap afneembaar
· Prijsgunstig
· Ca. 2000 dubbele snij bewegingen per minuut

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 08:11

Die heb ik ook net besteld bij de Agradi, ik wacht in spanning af

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 08:14

Ik heb nog een NIEUWE tondeuze voor het toiletteren van je paard/pony te koop. Geschikt voor hoofd en benen, ook voor andere dieren zoals honden en katten. Snoerloos (kan ook met snoer) met 2 scheerkoppen. Van het kwaliteitsmerk OSTER. Op internet te bestellen voor 125,00 excl. verzendkosten en ik doe hem weg voor 80,00 excl. verzendkosten. Graag Pb-en anders wordt het misschien te veel off-topic.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 08:32

Ik heb vorige week een ook een scheerapparaat gekocht (liscop 1300 - 2 - TD met 350 Watt) en gisteravond moest Marco eraan geloven. Apparaat gaat perfect, vreet zich door de dikke vacht heen alsof het niks is.
Ik scheer hem helemaal (behalve dat driehoekje). Ik ben gister alleen niet toegekomen aan de oren, boven zijn ogen, en stukken van benen, omdat hij dat niet wilde. En aangezien ik niet direct hulp had en we ook geen praam hebben, ga ik die vandaag eens maken en morgen weer een nieuwe poging wagen
Er kwam iig behoorlijk wat vanaf:
Voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

En, een beetje gelukt voor de eerste keer?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:13

rhootje schreef:
wie heeft hier ervaring met het laag streep model? en kan het paard dan ook echt de meeste warmte kwijt?

Ik ga dat voor het eerst dit jaar ook proberen. Als het goed is werkt dit ook. Hoeven ze geen deken op, maar kunnen toch een groot deel van hun warmte kwijt.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:45

Jippie schreef:
Aesculap machines zijn het beste en het meest duurzaam.
Het is wel een investering. De goede machines zitten op een €450,-

Bedankt voor de reacties. Ik ga maar voor een Aesculap econoom. Wel duur maar als ze goed zijn en ik er jaren mee kan doen het wel waard.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:11

kunnen de benen ook gewoon met een normaal apparaat of moet je dan zo'nkleine tondeuze hebben?