Welke regendeken is echt waterdicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 19:16

Hahaha nou die van mij kan best vlug zijn :D

fransje23

Berichten: 15441
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:59

Cool!

Karin_deB

Berichten: 8292
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:24

Cinnepin schreef:
Daar is ie dan TADAAAA

[ [url=m/4p4bRp.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* :')


Fantastisch!!

Ik baal dat ik jouw linkje nu pas zie.
Gisteren een saaie blauwe rhino wug voor mn oude merrie gehaald terwijl ik deze echt fantastisch vindt en WB haar altijd goed past |(

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 08:21

Karin_deB schreef:
Cinnepin schreef:
Daar is ie dan TADAAAA

[ [url=m/4p4bRp.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* :')


Fantastisch!!

Ik baal dat ik jouw linkje nu pas zie.
Gisteren een saaie blauwe rhino wug voor mn oude merrie gehaald terwijl ik deze echt fantastisch vindt en WB haar altijd goed past |(


Terug brengen :P En deze bestellen :P

Karin_deB

Berichten: 8292
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:03

Haha heb hem via MP gehaald dus terugsturen kan niet.
Maarrr ik heb wel een reserve nodig voor zowel de ruin als de merrie toch?! :D haha.

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 09:27

Karin_deB schreef:
Haha heb hem via MP gehaald dus terugsturen kan niet.
Maarrr ik heb wel een reserve nodig voor zowel de ruin als de merrie toch?! :D haha.


Ja precies :D

Mi_Amore

Berichten: 14851
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:31

Mijn man geeft aan dat hij de deken te klein vind.
Mijn inziens is deze gewoon passend?

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:36

Te klein zeker weten niet, eerder te groot dan te klein als je kijkt hoever naar achteren de naad van staartflap zit. Die zit eigenlijk wat verder terug als ideaal


eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:34

Ik heb dus helaas een te grote deken gekocht. Paard (brede Gelderse) zit tussen 195 en 205 in. Op advies van ruitersportzaak een 205 gekocht net voor de zomer in de uitverkoop. Gister pas gepast en de deken is echt behoorlijk te lang...

Helaas kan ik hem niet meer ruilen. Zou ik hem kunnen laten innemen door de zadelmaker (met dekenreparatieservice)? Of heb ik gewoon pech en wordt dat nooit meer passend?

DuoPenotti

Berichten: 30408
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:35

Te klein? eerder aan de grote kant.
Maar voor lijkt hij wel fijn te zitten dus is dit vaak passend bij de koudbloedjes

DuoPenotti

Berichten: 30408
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:37

eekhoornerik schreef:
Ik heb dus helaas een te grote deken gekocht. Paard (brede Gelderse) zit tussen 195 en 205 in. Op advies van ruitersportzaak een 205 gekocht net voor de zomer in de uitverkoop. Gister pas gepast en de deken is echt behoorlijk te lang...

Helaas kan ik hem niet meer ruilen. Zou ik hem kunnen laten innemen door de zadelmaker (met dekenreparatieservice)? Of heb ik gewoon pech en wordt dat nooit meer passend?

heeft hij er last van dat het te lang is?
Soms wel, dan trekt het ook echt achter de schoft.
Maar is het model van voor prima, achter wat lang maar trekt het niet, dan gewoon opgooien :j

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:04

Ik denk dat de deken zeker een maat te groot is, maar verder heeft hij voor wel een hele mooie pasvorm.
Zal van de week even een foto maken ervan, ik heb wel het idee dat de deken kan gaan trekken namelijk.

Blijft lastig de juiste dekenmaat vinden voor haar. Ze is 1.60 hoog, maar wel breed gebouwd met veel front en een lage halsaanzet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:50

eekhoornerik schreef:
Ik denk dat de deken zeker een maat te groot is, maar verder heeft hij voor wel een hele mooie pasvorm.
Zal van de week even een foto maken ervan, ik heb wel het idee dat de deken kan gaan trekken namelijk.

Blijft lastig de juiste dekenmaat vinden voor haar. Ze is 1.60 hoog, maar wel breed gebouwd met veel front en een lage halsaanzet.


Plaats eens een foto met de deken op.

Soms zijn nieuwe dekens ook nog wat stijf en gaan ze met op liggen en dragen wat mooier vormen.

Mijn quarter ruin van +/- 1.48m heeft ook 195/205

Spenk
Berichten: 21862
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:53

Mi_Amore schreef:
Mijn man geeft aan dat hij de deken te klein vind.
Mijn inziens is deze gewoon passend?

[ [url=m/2QP30E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is een maat te groot. Dit gaat scheef trekken naar achteren.

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:10

Zo heb ik altijd 195 voor merrie. Bucas deken was gestolen, dus goedkoper merk gekocht in dezelfde maat. Die leek goed te liggen, maar na 1 dag trok dje enorm naar achteren en op de schoft. Wisten we niet, want hij was door stalgenootjes goed gelegd weer. Dat was 2 dagen voordat wij hoorden dat hij dus schoof. Maar gedragen dus kon niet meer terug. Helaas binnen een paar dagen dus wel hele kale plek op de schoft waar nu witte haren zitten.

En dat dus dezelfde maat en voor het zicht helemaal goed, alleen net iets ruimer om de hals. Niet zo hoog gesloten als bucas bijv, maar juist gewoon zoals alle andere dekens liggen die wel goed blijven liggen.

Ellende met die dekens is dat je soms pas met dragen merkt dat ze niet goes liggen. De grote dingen haal je er uit, de rest moeten ze toch dragen... Wij hadden heel braaf er al een stuk mee gestapt en toen bleef die liggen :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:31

Ik verander ook weleens wat aan de sluitingen. Je legt ze op, maakt alles vast en denkt mooi. Paar uur later maak je toch iets strakker of losser als ze bewegen.

Bij mijn ruin moeten de bilkoorden best los. Dat vind ik wat spannend, maar door de bespiering gaan ze snel snijden als ze wat minder los hangen en dan bedoel ik dus niet strak of tegen het paard aan, maar wat je normaliter goed zou vinden.

Zus heeft weer ouderwets een bilriem en geen bilkoorden vanwege drinkend veulen.

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 18:59

MyWishMax schreef:
Zo heb ik altijd 195 voor merrie. Bucas deken was gestolen, dus goedkoper merk gekocht in dezelfde maat. Die leek goed te liggen, maar na 1 dag trok dje enorm naar achteren en op de schoft. Wisten we niet, want hij was door stalgenootjes goed gelegd weer. Dat was 2 dagen voordat wij hoorden dat hij dus schoof. Maar gedragen dus kon niet meer terug. Helaas binnen een paar dagen dus wel hele kale plek op de schoft waar nu witte haren zitten.

En dat dus dezelfde maat en voor het zicht helemaal goed, alleen net iets ruimer om de hals. Niet zo hoog gesloten als bucas bijv, maar juist gewoon zoals alle andere dekens liggen die wel goed blijven liggen.

Ellende met die dekens is dat je soms pas met dragen merkt dat ze niet goes liggen. De grote dingen haal je er uit, de rest moeten ze toch dragen... Wij hadden heel braaf er al een stuk mee gestapt en toen bleef die liggen :+



Gestolen? Zo van je paard af?

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:07

Nee, op stal toen die er niet op lag. Helaas. Net terug van wassen ook nog.

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 19:59

Oh wat zuur! Stal genoot geweest dan misschien

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:07

Helaas kwamen er ook veel mensen van buitenaf daar. Stalgenoot zou dan deken stelen die ze niet kunnen gebruiken? :+ want niemand had diezelfde deken in die kleur. Maar alles kan, was enorm zonde iig.

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 20:09

verkopen via via? :p Maar inderdaaad kan ook iemand van buitenaf zijn. Altijd zielig zoiets..die mensen dan die het doen

Mi_Amore

Berichten: 14851
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:36

Mijn paard heeft in elke bucas de 6.0
De irish turnout valt overduidelijk groot :’)
Die moet ik dus wisselen

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:40

Grappig, ik vind hem in 195 weer net iets kleiner vallen als de smartex en recuptex :')

Wel een fijne deken, dus hopelijk past maatje kleiner goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34835
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:51

DuoPenotti schreef:
Het is dat ik niet ver kan auto rijden. Maar anders was ik echt al een deken pas service begonnen.
Denk echt een gat in de markt.


Wij mogen gewoon dekens uit de winkel mee naar stal nemen, passen (wel met fleecedeken eronder) en wat niet past gaat retour. We hebben ook met een paard tegenover een ruitersportzaak gestaan, dat was helemaal briljant. Namen we ons paard daar de dam op (was even de weg oversteken) en konden we voor de deur dekens passen. Voorbijgangers vonden dat altijd prachtig. Gratis reclame.

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:03

Maar passen kan altijd wel, alleen weet je met alleen erop gooien niet altijd of het echt past. Dan merk je jneens na een aantal uur of nacht dat die toch niet goed ligt.

Passen door er gewoon op te gooien mag volgens mij overal?