Baileysdream schreef:mcjv schreef:dus hij zou dan een 105 aan dekenmaat hebben?85/107hij is maar 85 cm
Jij zegt zelf een 3.6. Dus ja.

MarjanB schreef:Maar dat is de lengte maat en niet de schofthoogte.
Mijn merrie is 164 en heeft lengtemaat 198
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Baileysdream schreef:mcjv schreef:dus hij zou dan een 105 aan dekenmaat hebben?85/107hij is maar 85 cm
MarjanB schreef:Maar dat is de lengte maat en niet de schofthoogte.
Mijn merrie is 164 en heeft lengtemaat 198
Marigo schreef:Ja je hebt gelijk idd, ik zie het nu ook. Met Duits is het altijd even puzzelenDan nog wellicht een interessant alternatief voor de Bucas, als deze pasvorm een beetje anders is. Hij lijkt ook hoog te sluiten, maar wel op meerdere standen te bevestigen. Hoewel het geen V-sluiting is, lijkt de deken me wel minder stug en vierkant bij de halsaanzet. En dat laatste is juist het ding met Bucas bij mijn haf.
pluisbeer schreef:Ik heb net de rambo original lite besteld en weidegenoot ook. Hoop dat we nu van al die doorlekkende dekens af zijn.
Waldhausen, Divoza, Premiere redden het allemaal niet hier kwa waterdichtheid.
Slmt9 schreef:Marigo schreef:
Ik denk dat deze nog fijner is:
https://www.fedimax.de/pferdedecken-wei ... 00d/a-1167
Keramisch en staydry ineen was ik ook gelijk voor gegaan. Jammer dat Fedimax geen liners heeft. Ondanks dat het 1800d is, vraag ik me toch af of ‘t net zo sterk is als mn rambo.
Lys_PPA schreef:Ik kom even binnenvallen in dit topic, 10 pagina's teruggelezen maar het blijft een interessant onderwerp 'dekens'..
Dit is de eerste winter dat ik met dekens aan de slag ga. Mijn paard stond voorheen op een andere stalling, veel teveel binnen dus toen vond ik het gebruik van dekens overbodig. Nu staat hij veel meer buiten met 2 maatjes ipv grote kudde dus besloten dekens te gaan gebruiken.
Ik had nog een premiere 150gr liggen (toen ik hem kocht in april 2019 was hij nog een deken gewend dus kon hem niet zomaar kaal buiten zetten).
Tevens heb ik al eens (shopaholic tik) een bucas smartex rain big neck maat 190 gekocht. Deze past hem perfect. Nu vind ik de premiere dus niets om daadwerkelijk te gaan gebruiken, andere kwaliteit en ligt veel minder goed. Welke deken zouden jullie houden als aanvulling op de smartex rain? De smartex medium of smartex extra?
Ik heb beide dekens gekocht met Black Friday, dus ik heb ze al thuis liggen, nu nog kiezen welke ik ga houden en welke retour. De smartex extra vond ik erg dik aanvoelen, maar de medium dan juist weer relatief dun.
Marigo schreef:Die ziet er idd heel fijn uit. Misschien ga ik een poging wagen en bestellen. Zal paard eens opmeten en foto’s maken en mailen naar ze. Kijken of ze goed advies kunnen geven. Lijkt me ingewikkelder om retour te sturen als het niet goed is.
evelienn28 schreef:Hey ik kom hier even binnenvallen.
Ik heb laatst een smartex Rain voor mijn mini gekocht 122cm die leek mij wat te groot
[ [url=m/eNB97X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu een 114cm gekocht, deze lijkt bij de hals dan weer krap met eten
[ [url=m/lkHsUE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GrP0np.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat denken jullie?
Kan dit of zou je dit niet doen zit zo te twijfelen.
Had er ook een hals bij gekocht maar die is helemaal te groot![]()
[ [url=m/rG34FP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Danuah schreef:Ook ik kom even binnenvallen. Hier een Tinkertje die van de week stond te tollen op z’n benen, waarschijnlijk was de weers omslag even teveel voor zijn spieren en kwam daar een reactie vanuit zijn PSSM2 uit voort.
Hij staat 24/7 buiten, ik heb hem nu een 100 grams regendeken van EJ omgedaan en dat lijkt goed te gaan. Hij heeft een vacht van een beer, maar ik weet niet hoeveel hij daar nu aan heeft? Zal 100 gram genoeg zijn als, vanaf morgen, de temp weer onder de 5 graden uit gaat komen? Heeft het zin om daar eventueel een fleecedekentje onder te leggen of zeg ik nu iets heel stoms? In die 23 jaar heb ik (en daarvoor ook nooit) nog nooit een paard onder een deken gehad, dus zal het echt niet weten.
Het regent hier vanaf vorige week donderdag al non stop en het ziet er naar uit dat daar voorlopig geen verandering in komt. Helaas heeft hij nu even geen afdak, maar over 2 weken gaan we verhuizen dus dit is echt even afzien en uitzingen.
[ [url=m/D81vUt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spenk schreef:Ik denk die EJ deken die regenbuien niet overleven gaat. Die zijn niet zo geweldig waterdicht...
Bagheera_206 schreef:Danuah schreef:Ook ik kom even binnenvallen. Hier een Tinkertje die van de week stond te tollen op z’n benen, waarschijnlijk was de weers omslag even teveel voor zijn spieren en kwam daar een reactie vanuit zijn PSSM2 uit voort.
Hij staat 24/7 buiten, ik heb hem nu een 100 grams regendeken van EJ omgedaan en dat lijkt goed te gaan. Hij heeft een vacht van een beer, maar ik weet niet hoeveel hij daar nu aan heeft? Zal 100 gram genoeg zijn als, vanaf morgen, de temp weer onder de 5 graden uit gaat komen? Heeft het zin om daar eventueel een fleecedekentje onder te leggen of zeg ik nu iets heel stoms? In die 23 jaar heb ik (en daarvoor ook nooit) nog nooit een paard onder een deken gehad, dus zal het echt niet weten.
Het regent hier vanaf vorige week donderdag al non stop en het ziet er naar uit dat daar voorlopig geen verandering in komt. Helaas heeft hij nu even geen afdak, maar over 2 weken gaan we verhuizen dus dit is echt even afzien en uitzingen.
[ [url=m/D81vUt.jpg]Afbeelding[/url] ]
He wat vervelend. Ongeschoren en 100 gram lijkt dan wel voldoende. Goed in de gaten houden hoe warm hij aanvoelt etc. Hou er wel rekening mee dat niet alle dekentjes van EJ zo heel goed tegen dagen lange regenbuien kunnen.Ik hoop dat je dekentje het houdt.
Hier staat mijn ongeschoren merrie nog onder 0 gram regendekentje.
Rainer schreef:Bucas zelf laat je de ondermaat opmeten voor de juiste maat, dus ik zou zeggen 130/175. Dat is natuurlijk wel mits die maat niet te groot is, begint de staartflap echt bij de staartaanzet?