vuurwerk bij de buren en paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:19

Dat moet ook maar te vinden zijn, een goede pensionstalling waar je je paarden (hoeveel zijn het er?) een maand mag stallen midden in de winter..
Voor een beetje stalling betaal je al gauw €200 x aantal paarden, omdat de buren zo nodig vuurwerk moeten afsteken. En straks beginnen ze al in oktober, dan maar 3 maanden weg brengen...?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:28

Als je geen andere keuze hebt omdat er door de politie niet ingegrepen word ?
Ja, dan heb je geen andere keuze.
Of je slikt en maakt er het beste van, of je brengt ze weg.

Als eigenaar weet je dit en moet je zelf de keuze maken

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:33

Ik ben altijd van het dingen uitpraten maar als ik dit soort verhalen lees moet ik me bedwingen om niet te adviseren vuurwerkbommetjes richting hun kinderen te mikken, kijken of zij net zo hard kunnen rennen als jouw paarden. Ik heb dit dus ook NIET geadviseerd.. :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 11:09

Het is inderdaad duidelijk dat we van buitenaf (politie en handhaving) niks meer hoeven te verwachten. Dus voor de veiligheid van de paarden moeten we ze inderdaad maar weg gaan brengen met oud en nieuw, dat zal dan een maand moeten zijn, met 1 week ben ik niet klaar. Ik weet een aantal stallen die daar voor open staan, niet direct dicht bij huis maar dat geeft niet. Dit jaar zat weg brengen er niet meer in, ook vanwege de influenza uitbraak, een politieagent heeft dat nog geprobeerd maar kreeg het ook niet voor elkaar....

Gisteravond was het wederom verrassend stil, de camera's draaien nog steeds. Hun oudste zoon vierde gisteravond zijn verjaardag en dat is dan altijd met veel jongens achter de stallen vuur stoken en alles er in gooien spuitbussen, vuurwerk enzovoorts.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 11:13

Majabeestje schreef:
Ik ben altijd van het dingen uitpraten maar als ik dit soort verhalen lees moet ik me bedwingen om niet te adviseren vuurwerkbommetjes richting hun kinderen te mikken, kijken of zij net zo hard kunnen rennen als jouw paarden. Ik heb dit dus ook NIET geadviseerd.. :+

Na 6 jaar proberen te praten ben je er wel een keer klaar mee, ik ben ook van het uitpraten en het dan achter je laten maar bij hun is het gewoon niet mogelijk. Het moet gaan zoals zij willen en je moet er vooral mee eens zijn anders is het al gedaan. Simpelweg rekening houden met de kleinste dingen is er al niet bij, nooit geweest ook.
Bij onze vorige buren gaf je aan van joh we hebben een verjaardag het kan wat meer herrie zijn dan normaal, je weet jullie zijn welkom om ook aan te waaien! Of van we willen morgen de heg snoeien, dan weet je dat je niet al heel vroeg je stoep moet vegen want er komt weer wat rommel bij, we ruimen het zo goed mogelijk op maar achter het huis kunnen we er niet bij... Dat soort kleine normale dingen, die het leuk maken om bij elkaar te wonen als buren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 11:15

Majabeestje schreef:
moet ik me bedwingen om niet te adviseren vuurwerkbommetjes richting hun kinderen te mikken, kijken of zij net zo hard kunnen rennen als jouw paarden. Ik heb dit dus ook NIET geadviseerd.. :+

Dat voorbeeld heb ik al eens geopperd bij de buren, wat zou je daar van vinden? Nee dat kon toch echt niet, dat deed je niet als je een normaal mens was, mijn tegenreactie was bedankt voor het compliment, ik doe dat soort dingen inderdaad niet maar mag het helaas niet terug verwachten...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:42

En die aso-wet, is dat nog een laatste optie?

Ik begrijp heel goed dat je niet gaat verhuizen. Ook met de gedachte dat je bij een nieuw huis precies hetzelfde gedoe kan krijgen.
Ik zou er om die reden ook voor kiezen om de paarden een maand op pension neer te zetten als die mogelijkheid er is.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:34

Misschien moet je meldingen gaan doen bij de vertrouwensarts.
Van in ieder geval verwaarlozing van de kinderen.

Dit kun je meerdere malen doen, iedere keer als je denkt dat er sprake is van verwaarlozing, lichamelijk of geestelijk van de kinderen.

Dit kan anoniem en voordeel je krijgt jeugdzorg die zich er mee gaat bemoeien.
Dus het gezin komt op de radar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 12:34

Slmt9 heb een heb een heleboel bruikbare tips gekregen in dit topic! Ben ik heel blij mee, dingen die we zelf niet hadden bedacht of zelfs niet wisten, ook per pb. We hebben wat dingen in werking gezet, zal wel wat tijd gaan kosten maar dat geeft niet.
In de agenda staat al dat ik in juni het moet gaan regelen voor de paarden, ondanks dat ik de paarden dan weg breng eis ik wel dat het evengoed "rustig blijft", ik heb geen zin om dan een maand in de ellende van vuurwerk te moeten leven, oud en nieuw is 2 dagen en dat moet genoeg zijn.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:36

TS we hadden gelijk gepost, dus ik haal het even naar onderen.

A3a1 schreef:

Dit kun je meerdere malen doen, iedere keer als je denkt dat er sprake is van verwaarlozing, lichamelijk of geestelijk van de kinderen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:39

Heb je plek om noodstallen neer te zetten die maand dat ze lopen te kloten met vuurwerk?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 12:42

A3a1 schreef:
TS we hadden gelijk gepost, dus ik haal het even naar onderen.

A3a1 schreef:

Maar de kinderen worden niet verwaarloosd, ze zijn schoon, nette kleren enzovoorts, ze krijgen alleen geen manieren mee. Dus ik kan wel een melding gaan maken maar vind het voor zo'n instantie niet echt netjes, die kunnen dan de tijd en de kosten beter besteden aan een kinderen waar dat wel voor van toepassing is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 12:43

MyChoice schreef:
Heb je plek om noodstallen neer te zetten die maand dat ze lopen te kloten met vuurwerk?

Nee helaas niet, we brengen ze dit jaar weg naar iemand waar we alle vertrouwen in hebben. Mag dan wat gaan kosten maar het is niet anders. Veiligheid is ook wat waard.

ValkWhitney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:44

Onze buren steken alleen maar keiharde cobra's etc af. Ik hoop dat het dit jaar niet zo is, want dit jaar komt mijn pony aan huis te staan. En die knallen zijn echt niet normaal. Ik d8 er al aan om ze dan te verhuizen naar de stal waar ze nu staat op die dag. Want daar wordt weinig tot geen vuurwerk afgestoken. Alleen mijn moeder zegt dat we er dan gewoon bij moeten blijven muziekje enz. Maar aangezien het bij jou anders is. Kan je er niet elke x bijzijn enz.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:00

Probeer toch nog eens of je die kosten op je buren kunt verhalen ts.

Anders oud en nieuw met heel veel bokkers vieren die allemaal een paar potige kerels meenemen. :=

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:03

Nette kleren aan, is niet de enige vorm van verwaarlozing.
Geen opvoeding krijgen is ook een vorm van verwaarlozing.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:39

Hoe storend ook dat die kinderen dit meekrijgen, ik geloof niet dat kinderbescherming de weg is om dit op te lossen. Dit is iets dat heel goed aangepakt kan worden door de politie - alleen die doet het niet. De oplossing is dan niet om andere oneigenlijke middelen in te zetten.

Meggiemeg: ik zal voor je duimen dat je gehoor krijgt, maar wel goed om te horen dat je alvast een plan B hebt. Jammer van het geld maar wel ontspannener en misschien is het te combineren met een vakantie naar een warm land met zonlicht. Dan sla je een boel vliegen in 1 keer :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:29

naomiiiii schreef:
Lekker makkelijk gezegd. Verhuizen is niet zo makkelijk als een brood kopen in de supermarkt hoor. Sorry maar dat is echt een domme opmerking. :+

Pardon? Wij hebben zelf ook weleens een huis verkocht en gekocht en technisch gezien is dat echt niet zo heel moeilijk.

TS haar situatie is alleen anders en voor haar is het geen optie.

Zoals je leest, zijn de mensen voor haar wel mede door die buren weg gegaan, dus voor heel veel mensen is het wel degelijk een reden om te verhuizen.

Wij zoeken ene huis met grond, maar gaan ook zeker hier weg vanwege de buren.

Het was ook gewoon een oprechte vraag naar TS of dat niet een optie is. Ook omdat het gewoon zo is dat dergelijke situaties echt niet gezond zijn voor mensen. Maar als er nog genoeg positiefs is de rest van het jaar, is het niet nodig.

Voor anderen dus wel. Tijdens onze zoektocht proberen we ook heel goed op te letten. Als ik een ideaal huis tegenkom met grond voor paarden en paarden mensen vertrekken er, is dat soms ook niet voor niks. De ervaring leert dat paarden houden aan huis vaker gezeur met buren oplevert.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 14:30

Dat zou heerlijk zijn Shadow0 maar er zijn nog meer dieren thuis dan alleen de paarden.
Maar een paar dagen weg met de honden mee is dan wel heel makkelijk te realiseren inderdaad!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 14:35

superpony schreef:
naomiiiii schreef:
Lekker makkelijk gezegd. Verhuizen is niet zo makkelijk als een brood kopen in de supermarkt hoor. Sorry maar dat is echt een domme opmerking. :+

Pardon? Wij hebben zelf ook weleens een huis verkocht en gekocht en technisch gezien is dat echt niet zo heel moeilijk.

TS haar situatie is alleen anders en voor haar is het geen optie.

Zoals je leest, zijn de mensen voor haar wel mede door die buren weg gegaan, dus voor heel veel mensen is het wel degelijk een reden om te verhuizen.

Wij zoeken ene huis met grond, maar gaan ook zeker hier weg vanwege de buren.

Het was ook gewoon een oprechte vraag naar TS of dat niet een optie is. Ook omdat het gewoon zo is dat dergelijke situaties echt niet gezond zijn voor mensen. Maar als er nog genoeg positiefs is de rest van het jaar, is het niet nodig.

Voor anderen dus wel. Tijdens onze zoektocht proberen we ook heel goed op te letten. Als ik een ideaal huis tegenkom met grond voor paarden en paarden mensen vertrekken er, is dat soms ook niet voor niks. De ervaring leert dat paarden houden aan huis vaker gezeur met buren oplevert.

Wij hebben zelf er voor gezorgd dat we wel rustig kunnen zitten zonder het geluidoverlast bijvoorbeeld. Het stoort mij niet dat ik geen goede band heb met hun, de rest van de buurt wel en dat is voldoende voor mij. Ik weet ook dat heel veel buren niets met hun hebben, dat ze ons steunen in de ellende die we hebben met die buren. Ik hoef niet zo nodig elke week op de koffie bij mijn buurvrouw of gedag te zeggen kan prima zonder, heb daar ook totaal geen moeite mee. Het enige wat ik erg vind is dat zij hun ongenoegen over de rug van dieren doen ipv het tegen mij te uiten.

Wij zijn hier meerdere malen ook vrij lang wezen kijken voordat we het overwogen om te kopen. Toen was het alle keren rustig (wie weet hing er toen ook wel een camera op de buren gericht :)* bedenk ik me nu.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:42

Is de Rijdende Rechter geen optie? Want dit is toch een afschuwelijke situatie die het woongenot van ts ernstig aantast.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:00

Ik zou die camera sowieso maar laten hangen :) zou mooi zijn als dat al wat overlast scheelt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 15:05

Als dat kan zonder uitzending prima bij de Rijdende Rechter, ga echt niet op tv. Wij hebben ook nog een eigen zaak en heb geen zin om zo in beeld te komen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:49

Een bemiddelaar zou denk ik het meeste effect hebben. Dat kinderen daar afsteken is niet normaal. Als iemand het gezin kan begeleiden, kom je denk ik verder. Tijdens de periode van spanningen bereik je niks, maar als mensen op tijd gaan praten en hopelijk leren, kun je nog een beetje hopen op goede uitkomst

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:55

Moeten die mensen wel willen praten. Anders kom je nog nergens. En vraag me toch af hoe open ze daarvoor staan.