Arme neefjes, maar goed, mensen zijn er toch zat.. Hier (Zuid-Oost Friesland) dit jaar amper dazen gehad, heel veel vliegen en wat meer muggen dan vorig jaar.. Ook die nare grotere muggen waar ik allergisch voor ben (geworden).. Hoornaars af en toe een paar, en bijvliegen hebben we elk jaar meer dan genoeg van, die zijn kennelijk gek op bloeiende klimop
Wat opvallend is dat er diverse soorten niet genoemd worden terwijl die er juist wel veel waren... Zo als bijvoorbeeld de stadsreus, ook wel hoornaarzweefvlieg genoemd.
Mooi beest Ik denk dat hij niet genoemd wordt omdat veel mensen gewoon niet weten wat het is, of het aanzien als wesp. Ik ben met Wildlife leerlingen op studiereis geweest naar de Eifel en heb daar super veel geleerd over insecten en ben er eens goed naar gaan kijken en het ook gaan opzoeken. De interesse was er altijd maar het zijn gewoon zoveel namen die je moet onthouden ik ben zelf van de recreatiedieren. Ook al ging ik mee als begeleider ik heb daar zelf echt veel aan gehad qua kennis. Maar ook die leerlingen, die toch echt een diergerichte studie doen, dachten dat een vlieg gewoon een vlieg was, en een libelle gewoon een libelle.
Hof_Arcadia
Geplaatst: 29-10-17 18:17
Hier vlak over de grens in Duitsland, ter hoogte van Coevorden, dit jaar weinig dazen. Heel veel vliegen en wel muggen maar minder. Dit jaar in onze tuin bijna geen vlinders gezien en alleen maar een paar dode bijen. Ook bijna geen wespen en hoornaars gezien. Wij wonen in natuurgebied en opvallend is dat er veel minder zangvogels zijn geweest, zelfs een paar dode volwassen witte kwikstaarten (waarschijnlijk verhongerd) en minder zwaluwen. Vogels die leven van insecten.
Woon vlakbij Breda en het stikt hier van de insecten. Vannacht nog een mug doodgeslagen . En van de zomer volop insecten, vlinders, bijen, wespen, hommels, spinnen, dazen, muggen, mieren enz. gezien.
CastaMickey
Geplaatst: 29-10-17 18:28
weinig wespen gezien, muggen niet superveel maar ook niet erg weinig. Mijn paard heeft wel zijn eczeemdeken nog steeds op en heeft echt veel last gehad van de beesten. Hij heeft één keer zijn masker afgekregen en gelijk alles kapot geschuurd. Hij staat in omgeving Arnhem/Nijmegen
Ik ken ook geen ander woord voor neefje eigenlijk. Een mug is voor mij wat anders en een vlieg is hetzelfde als een mug.. Ofzo. Maar er zijn geen familieleden mishandeld