Brace yourselves... winter is coming!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:20

Ik zit ook te twijfelen of ik winterlaarzen zou kopen of niet... Misschien wel handig inderdaad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:09

@somebitch ijslands mos bevat bitterstoffen en slijmstoffen ook werkt het versterkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:25

Ik heb een paar wat lijkt op die stalschoen Andy van de pagina hiervoor. Ze zijn warm en waterdicht, dat wel, maar de voet is enorm lomp. Mama had ze mee uit de Aldi :+ en de plastic voet is enorm, enorm stug. Hij plooit haast niet als je stapt zeg maar, aan de bal van je voet. Ik kan er ook niet mee autorijden, ik heb 0,0 gevoel met de pedalen met die schoenen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:28

Och, in de winter heb ik op de fiets met geen enkele schoen gevoel in m'n voeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:30

Ik voel in de auto toch graag wat ik met de pedalen doe :')

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:51

Mijn paard staat overdag buiten, avond en nacht op stal. Krijgt geen deken. Rijd gewoon door met wintervacht. Nog nooit problemen gegeven.
Moet mezelf altijd wel wat meer motiveren om in het donker en de kou toch te gaan. Maar als het even kan, rijden we gewoon lekker door in het bos overdag en in de avond in de bak, liefst buiten bak trainen.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:04

Ik volg hier ook even mee, wie weet komen er nog goede ideeën langs voor van de winter!

Eind vorige winter heb ik super fijne Muckboots gekocht en een heerlijke ski-jas in de uitverkoop van de Makro, dus ik kan er deze winter een soort van tegenaan!

Bij ons staan de paarden ook 24/7 buiten, nu nog op het land en zodra het te nat wordt gaan ze naar een paddock met schuilstal. Dit jaar komt mijn bijrijdpaardje voor het eerst met twee andere pony's apart te staan in een stal met een overdekte uitloop op stelcon platen met daaraan een groot stuk paddock/weiland om een poging te wagen om ze deze winter op gewicht te houden. We hadden laatst al hooinetten aangeschaft met mazen van 2cm zodat ze dan langzaam hun portie hooi konden eten, maar wel de hele dag te eten zouden hebben. Helaas bleek met het testen van de netten dat ze na twee dagen al professioneel kleine mazen eters waren, dus daar moeten we nog even wat op verzinnen haha.

Verder hebben wij ook nog wel wat voorbereidingen te treffen voor de winter, dus van mij mag de winter nog wel even op zich laten wachten :j

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:26

Voorbereidingen voor de winter in volle gang op onze Shetland Sanctury. Kasten uit gemest. Overbodige spullen in de verkoop. Eerste 20 pakken hooi opgehaald en binnen opgestapeld. Waar ik ze haal liggen er nog 140 greserveerd mogen daar in opslag blijven. Dekens van zolder gehaald. Worden weinig gebruikt alleen voor de aller oudste. Paarden tandarts afspraak staat ,altijd fijn voor de winter. Zo ook de hoefsmid. Twee tonen gevuld met brokken. Nu nog hooi en gras.

Voor mezelf de winter jassen, schoenen en hoofd bekleding van vorig jaar.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:11

Ik heb net al de hooinetten met hoofdlampje moeten vullen. :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:44

Hooinetten vullen kan ik al jaren blindelings :D

Uitmesten nog niet. Jeuhh... lekker prutsen met schep en lampje.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:20

Frummels schreef:
Echt waar? :oo Dan ga ik denk ik eerder voor een (tweedehands?) ski overal, da's stukken goedkoper.
Al denk ik niet dat ik die nodig heb. Hier aan zee is het nooit zo heel koud in de winter, vind ik persoonlijk. Thermo setje en een dikke jas volstaat meestal wel. :)

Deze is minder sexy, maar wel een heel stuk goedkoper! :D

https://www.atorka.nl/contents/nl/p2154 ... erall.html

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:16

Ik vind het nog steeds te duur en een beetje zonde van mijn geld :') Vind het ook ondingen als je moet plassen :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:29

Dat is waar. Man zijn heeft soms nog best voordelen. :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:29

Die rijoveralls zijn nooit sexy :D!
En ik kan me eigenlijk ook nog geen situatie bedenken in Nederland waarbij ik hem nodig heb. Althans niet als het weer zo'n zachte winters wordt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:30

Denk dat hij voorlopig nog even op de bovenste plank mag blijven liggen van mijn kledingkast. _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:31

Denk dat iets tegen de regen een hogere prioriteit heeft dan iets tegen de kou. Tenzij we opeens een super strenge winter krijgen... :brr:

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:34

Haha, ja als man lijkt me dat een stuk simpeler inderdaad..

Inderdaad liever goede regenkleding die je over je gewone warme kleding kunt dragen :j
Hoop wel dat we een beetje een fatsoenlijke winter krijgen, want die kerst van 2 jaar terug met 16 graden vond ik echt 10 keer niets. -O-
Ik ben gek op kou en sneeuw en alles met winter :j Maar niet van die kleffe warme natte zooi..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:46

Bagheera_206 schreef:
Dat is waar. Man zijn heeft soms nog best voordelen. :D

Ik bén een man, heb ook ooit zo' n overall gehad, ik vind ze ook niet praktisch, of comfortabel.
Maar goed, plassen is idd niet het probleem ;) .

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:09

Bescherming tegen de regen lijkt me inderdaad meer prioriteit. Waterkou is vaak ook echt het ergste. Liever dat het vriest dat het kraakt dan waterkou. :brr:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:36

Hoe doen jullie het dan met regenbroek?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:41

Bagheera_206 schreef:
Hoe doen jullie het dan met regenbroek?

Zoals ik al eerder opmerkte, neopreen chaps vind ik persoonlijk het aangenaamst. Voordeel is dat zelfs als je nat wordt ( toen ik vorig jaar schapen aan het drijven was op het hoogland, uren van huis, besloot mijn merrie een frisse duik te nemen in het meertje waar we langs reden) je tóch warm blijft.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:49

Ik heb jouw bericht over chaps even gemist in dit topic. Sorry... :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:54

Ik draag - als het écht koud is en regent - een thermolegging onder mijn rijbroek of spijkerbroek en dan gewoon mijn fietsregenbroek eroverheen. :+
Heb ook nog een oude waterdichte skibroek, die draag ik dan over een thermolegging. Vind dat laatste iets prettiger dan de eerste optie met 3 lagen, dat gaat tijdens het rijden nog wel eens kruipen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:13

Als het koud is inderdaad neopreen chaps. Dan moet het wel minimaal rond het vriespunt zijn anders drijf je er uit. Als het daar te warm voor is dan een regenbroek over de broek die daar onder zit, of gewoon broek nat laten regenen en thuis onder de douche en een beker chocolademelk (niet tegelijk natuurlijk). Als het stom regenweer is en ik alleen even ga voeren en uitmesten heb ik die broek toch niet lang aan.

In de praktijk heb ik de neopreen chaps voor het laatst gebruikt bij HOI :+ Het is prachtig isolatiemateriaal voor tussen kont en kuipstoel. Uiteraard niet als chaps maar als stoelbekleding.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:20

Ik zag op IHE zelfs mensen in rijoverall. Voor mij was winterrijbroek en mijn IJslandse trui voldoende. Had wel dikke winterjas mee, maar niet eens aangehad.