Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Ik zoek nog steeds DE ultieme spray tegen vliegend ongedierte. Kan niet eens deftig dressuurles meer rijden door die schijtbeesten. Paard wordt helemaal razend als ik de teugels niet lang laat zodat hij met zijn hoofd kan schudden of ernaar happen. Wat oppakken om meer naar het "zittend" werk te gaan is er niet bij.
No_No schreef:Gezien ik niet alle pagina's heb doorgespit zal k wel wat gemist hebben. Wat is nou het beste om mijn paard te beschermen?
Ze staat onder een vliegendeken en nu ook een vliegenmasker maar helpt nog niet genoeg. Ik denk een deken nodig te hebben met een andere hals. Iemand tips?
Een dadenval maken, zou dat iets uitmaken?
belle_boef schreef:Werken die zebra dekens trouwens echt beter dan een eenkleurige? Of helpt dat enkel als er in een grote groep 1 zo'n zebra staat?
rina schreef:Ik heb dat getest. 1 paard met een zebradeken op en de andere een Sweet Itch Hoody. Ze stonden direct naast elkaar, en de SIH had 5 dazen op de deken zitten, de zebra 0. Dus nee het helpt niet als er maar 1 met een zebra staat, jawel maar alleen voor het paard wat die zebra op heeften ja ik heb echt verschil of ze een zebra op hebben of niet. Ik heb de zebra's wel eens in de was en dan hebben ze een eenkleurige op. En die dagen wil mijn zwarte dus weer niet naar buiten
![]()
Ik heb de dekens van Fedimax. Duitse webshop. Waren toendertijd de enigste dekens die een hals hadden die lang genoeg was. Ik heb de dekens dan ook alweer 4 jaar.
Op het moment staan de mijne buiten, onder de bomen, met hun zebra op. Maar dat is vanwege het slechte weer wat ze voorspeld hebben. Normaal doe ik ze pas tegen de avond de wei open. De kunnen de hele dag eruit op de paddock, maar ik zie de hele dag geen paard.
AEP schreef:Mag ik vragen of jij de Fedimax deken hebt, met of zonder buikflap die over de rug sluit? Ik vind ze vriendelijk geprijst en lijken super te passen. Vallen ze een beetje als een normale maat? Ik heb een merrie die echt niet meer buiten wilt staan door de dazen, zo zielig
hagelslag schreef:Ik heb toch maar weer de zelfgebouwde dazenval erbij gepakt.
De dazenlijm werkt niet zo goed als gehoopt
Rizette schreef:Welke lijm had jij Henny?