Vliegenmasker gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:02

Wij hebben sinds een tijdje de vliegenmaskers van Rambo voor onze paarden. Ideaal!
We hadden van alles geprobeerd (bucas etc) en de meeste gooiden ze gewoon af.
Van Rambo blijft perfect zitten en wat ik ook fijn vind is de ruimte om de ogen heen.
Hierdoor krijgen ze geen geirriteerde ogen of gaat het knellen. Ik doe er nog wel altijd een halster overheen, maar dat is niet perse nodig.

Tip: voor een paard is maatje COB voldoende
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hoppje op 06-07-17 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:04

Zag toevallig van de week op Facebook dat Ingrid Klimke dezelfde heeft voor haar paarden :+ :Y)

Afbeelding

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:13

Hoppje schreef:
Wij hebben sinds een tijdje de vliegenmaskers van Rambo voor onze paarden. Ideaal!
We hadden van alles geprobeerd (bucas etc) en de meeste gooiden ze gewoon af.
Van Rambo blijft perfect zitten en wat ik ook fijn vind is de ruimte om de ogen heen.
Hierdoor krijgen ze geen geirriteerde ogen of gaat het knellen.

Tip: voor een paard is maatje COB voldoende
[ [url=m/RIv1T4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze ook maar vind het enorme dingen dus op zoek naar iets kleiners wat de ogen ook mooi vrij laat. Hier drinken de paarden uit de sloot om te zorgen dat ze er niet invallen staat er een paal met schrikdraad langs en op de drinkplek een stukje in de sloot. Mijn paard durft met dat grote ding op dus niet te drinken vandaar.

Op deze reclamefoto heeft de neusflap ook weer weinig nut en moet je een grotere maat nemen als je de neus wil beschermen.

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:11

salamaleque schreef:
CeruttiZ schreef:
Klopt vond hem ook te klein. Heb hem terug gestuurd

Heb je hem nu groter besteld of ga je voor een ander model?

Ik vind het maar lastig hoor. Ik heb vandaag de Field relief midi binnengekregen (is zonder oren). Ik ga hem morgen passen en zal ook de foto delen. Zelf vind ik het handig om verschillende maskers bij verschillende paarden te zien.

Heb nu de XL besteld. Anders een ander model

NinaCharlie

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 14:59

Ik had gehoopt vandaag mijn LeMieux binnen te krijgen. Hij was direct leverbaar en de webshop geeft aan volgende werkdag te leveren. Jammer als ze dat niet na kunnen komen, heb hier ook geen winkel in de buurt waar ik de LeMieux kan ophalen

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:47

@ceruttiZ
Ik ben benieuwd. Ik zag in de maattabel dat het verschil tussen de L en XL heel klein is, 1 centimeter wel te verstaan op de verschillende plekken gemeten. Behalve de lengte van de oren daar scheelt het tussen de L en XL 3 centimeter.

Ik twijfel nog steeds of de ruimte bij de ogen voor mijn paard wel voldoende is, die is bij de Rambo met hoepel natuurlijk optimaal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:21

Die van Pagony lijkt exact op die van LeMieux ben ik achter door dit topic.

CeruttiZ, mocht je een langere nodig zijn dan zou Pagony een optie zijn, die heeft volgens mij een veel langere neusflap.
Mocht het nodig zijn wil ik desgewenst wel een foto maken met het masker en de lengtes, heb een COB liggen.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:46

MarliesV schreef:
Die van Pagony lijkt exact op die van LeMieux ben ik achter door dit topic.

CeruttiZ, mocht je een langere nodig zijn dan zou Pagony een optie zijn, die heeft volgens mij een veel langere neusflap.
Mocht het nodig zijn wil ik desgewenst wel een foto maken met het masker en de lengtes, heb een COB liggen.

Bedoel je deze? https://www.divoza.com/nl/pagony-fine-vliegenmasker
Die heb ik ook, echt een superfijn masker. Ben er heel erg tevreden over. Al zou die voor het mooie ietsje meer ruimte bij de ogen mogen hebben, daar is precies ruimte zat. De neusflap is lang, wat weer fijn is voor die van mij, want ze heeft een wit neusje wat snel verbrand. Ik wil er ook nog wel een foto van maken, ik heb een full voor mijn paard.

Toasted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:36

Ik heb het vliegenmasker van Pagony die met elastiek om het hoofd zit. Ontzettend fijn en goed ruim bij de ogen. Gaas gaat alleen wel snel stuk.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 13:18

Dit is maat L van de LeMieux, hoe vinden jullie hem zitten? Ik twijfel nog een beetje wat ik er van vind.Afbeelding
Afbeelding

:+
Afbeelding

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:27

Vind em netjes zitten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 13:30

Ik twijfel of hij niet te krap zit. Maar een XL lijkt me wel weer erg overdreven voor een paard van 1.58 :')

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:31

Ik vind hem aan de onder kant wel wat te wijd. Lijkt mij genoeg ruimte om in te kruipen voor vliegen.
Of lijkt dat zo?
Wellicht op te lossen door iets mer het klittenband te spelen?
Ik vind hem verder wel netjes ziten.

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:57

De XL heb ik ook terug gestuurd. Zat nog krap bij de ogen. Misschien komt het door het elastiek wat achter de oren zit, waardoor het omhoog trekt?
Jammer het is wel een mooi masker

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:07

CeruttiZ schreef:
De XL heb ik ook terug gestuurd. Zat nog krap bij de ogen. Misschien komt het door het elastiek wat achter de oren zit, waardoor het omhoog trekt?
Jammer het is wel een mooi masker

Ja jammer he, daar twijfel ik ook nog over. Terugsturen kan wel maar dan zijn de verzendkosten voor mijzelf dus dan probeer ik hem wel op stal te slijten aan iemand. Ik heb nog niet de Field relief midi kunnen passen. Als die niet past kan ik hem iig wel terugsturen. Hij staat nu met zijn Rambo met hoepel. Vindt hij prettig alleen drinken durft hij niet goed en dat vind ik met dit warme weer dan weer een dingetje :(

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:12

Ik heb toevallig er net 2 van busse gekocht. Lijken mij erg fijn. Ik heb eerst zo'n goedkope gehad met en zonder oren en met bont om de randen. Helaas liggen die bij mijn Frinker telkens af en mijn rijpaard kreeg een verdikking op zijn neus van de rand, maar als ik die ruimer op deed, lag die er ook zo af.
Ga ze zo passen en kijken wat mijn boys ervan vinden.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:40

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:56

salamaleque schreef:
CeruttiZ schreef:
Klopt vond hem ook te klein. Heb hem terug gestuurd

Heb je hem nu groter besteld of ga je voor een ander model?

Ik vind het maar lastig hoor. Ik heb vandaag de Field relief midi binnengekregen (is zonder oren). Ik ga hem morgen passen en zal ook de foto delen. Zelf vind ik het handig om verschillende maskers bij verschillende paarden te zien.

Waar heb je die besteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:59

Ik heb vandaag de Rambo vamoose binnen gekregen. Mijn oude ruin staat de hele dag te "headbangen" terwijl hij een masker op heeft. De Field relief, werkt bij mijn andere paard en pony prima, maar mijn ruin lijkt wel nerveus te worden van het gezoem van de vliegen. Nu met de vamoose lijkt hij tot nu toe minder met zijn hoofd te slaan. Het neusflapje moet hij even aan wennen, hij briest nogal veel op het moment. Vind het wel fijn dat zijn oren nu ook bedekt zijn.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:18

Ik heb de le mieux vliegenmasker zonder oren XL gekocht en die zit heel netjes bij die van mij! Ik ben er erg blij mee

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:55

Ik heb de vliegenmaskers zonder problemen op kunnen doen. Eerste indruk is erg fijn en goed. Nu afwachten of ze ook blijven zitten.
Afbeelding
Dit is maar full op mijn Frinker van 2 jaar, 1.59m

Afbeelding
En dit maat extra full op mijn rijpaard van 1.73m

Afbeelding
Saampjes op de foto :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:07

Ik heb L van LeMieux voor mijn PRE. Deze zit netjes, moet het elastiek wel iets dubbel doen om hem strak genoeg te krijgen. Ik doe hem aan en schuif hem dan achter de oren iets naar voren dan zit hij perfect!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:15

Ik vind die van rambo erg fijn.
Jammer dat de neusflap te kort is.
En bevestiging van de neusflap is heel dik. 3 dikke lagen is het! Gaf helaas schuurplekken.
Ze heeft echt een neusflap nodig (anders verbrand ze haar roze neus).

Als neusflap niet nodig is zou ik iedereen rambo aanraden

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:23

Afbeelding
Afbeelding
Mijn cashel is eindelijk binnen.

Voor t mooie te lang, maar ik moet er zeker van zijn dat zijn neus bedekt is.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:45

Ik heb de Bucas fullface (uv werend) paard krijgt m niet af (neus verbrand, halster met uv netje krijgt ze af
Maat m, vind m wel vrij groot vallen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding