Ervaringen Premier Equine dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:22

Taar_tje schreef:
Ik heb zowel de Titan regendeken, als een vliegendeken. Normaal 6.9 van dekens. De Titan valt erg ruim en daar heb ik maat 6.6 van. Zonder liners nog iets ruim, maar met liners perfect. De vliegendeken valt wat kleiner. Daar heb ik maat 7.3 van, eigenlijk een stukje te lang van achter, maar ligt als een huis en geen schuurplekken. Die heb ik aan het eind van het seizoen gescoord met 70 % korting :)

[ [url=m/RQnXsw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nb Taar is wel heel veel paard (fors, veel lijf)

Oh wow, wat een heerlijke korting. Ik zie echt zelden dekens in de aanbieding!

Mijn paard heeft normaal 6’0. Hij had de titan in 5’9, de buster in 5,9 (maar wat te ruim bij de hals), de hardy in 5’7 en de vliegendeken in 6’0.
Dus elke deken in een andere maat :+

Taar_tje

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:20

Die korting was een paar jaar geleden; de laatste tijd zie ik niet veel opruiming bij PE zelf.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:07

Ik zie dat de topic al een tijdje stil is.. ik kom toch even binnenvallen!

Ik heb sinds mei een 17 jarige ruin. Ik heb 3 verschillende Amigo bravo dekens geprobeerd, maar geen van 3 ligt naar mijn zin. De een komt bij grazen naar voren, de big neck versie daarvan is te ruim aan de voorkant en een maat groter is echt te groot. De gewone sluiting ligt wel goed, maar heb toch liever wat meer bewegingsvrijheid voor hem. Nu kreeg is Premier Equine als tip. Omdat hij veel buiten staat, ben ik op zoek naar een deken die goed waterdicht is, maar wel in 0 grams, dus kom ik voor nu uit op de Buster? (Titan heeft geen 0 gram?) Moet ik van de Buster ook een maat kleiner aanhouden? Door de maat struggles met zijn Amigo Bravo twijfel ik nu enorm en zeker omdat de deken uit Engeland moet komen..

Ik heb liners van horseware in maat 195, die passen wel mooi..deze liggen ook goed onder de PE dekens toch? Dat scheelt weer in kosten ;-)

Worden de dekens niet zwaar als ze nat zijn en drogen ze een beetje snel?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:20

Ik heb van de buster 2 maten kleiner dan van Amigo. Ik vind de dekens wel erg zwaar, ook als ze droog zijn. Maar dat komt denk ik door de (kwaliteit) van de stof.
Bij mijn paard heb ik ze (buster, hardy en fly buster) niet passend gekregen, maar dat zal eerder aan de bouw van mijn paard liggen. Ze liepen bij mijn paard dusdanig uit dat ik beide dekens enorm heb moeten innemen (de buster had ik achteraf een maat te groot) en nog krijg ik het niet goed aangesloten op de hals.
Overigens, ook al zijn ze te groot, ze liggen als een huis en schuiven niet. Hoe gek ze ook doen, het blijft liggen en geeft geen schuurplekken oid.

Dus erg jammer, want qua kwaliteit vind ik het echt top dekens.
Ook de hoge retourkosten weerhouden mij ervan om er verder nog te bestellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:36

PE was gewoon via Decathlon te koop wat makkelijk was met retouren (heb ik ook gedaan). Er was nog een webshop in NL die ze had. Maar zou ik even naar moeten zoeken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:06

Ik zweer erbij. Klein kopen (onderdeken valt wel normaal). Maar heb er ook Horseware liners onder. En ze schuiven 0,0. Heb er inmiddels 5 geloof ik. Zou ook via decathlon kopen nu.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:21

Melissa schreef:
Worden de dekens niet zwaar als ze nat zijn en drogen ze een beetje snel?

Ze zijn zwaar. Ook al ze droog zijn. Maar dat is omdat de stof en de sluitingen gewoon zwaar zijn.
Verder gewoon normaal als ze nat zijn en ze zijn super waterdicht. Dus drogen ook gewoon normaal.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:40

Oh het assortiment bij Decatlon is weer aangevuld, dan idd daar kopen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:10

Paardenspullenshop.nl heeft ze ook (met korting).
Bij mijn paard lag de deken voor geen meter helaas, dus was blij met gewoon retourneren in NL

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:26

Bedankt allemaal! Is paardenspullenshop betrouwbaar? Ken die niet :o
Ik ga er even goed over nadenken. Vindt het maar lastig met al die dekens haha

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:47

Ik heb PE 1 maat kleiner dan mn horseware liners. De PE is 191 en de liners 198. Vandaag voor beiden de Amigo bravo 12 in 198 ophalen. Ben benieuwd of die passen. Had het overlegd met de winkel en die gaven aan dat Amigo net ze lang zou moeten zijn als de horseware liners.

Overigens dragen ze van Nika de 205. Irritant dat alle merken weer net anders vallen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:05

MyChoice schreef:
Vandaag voor beiden de Amigo bravo 12 in 198 ophalen. Ben benieuwd of die passen. Had het overlegd met de winkel en die gaven aan dat Amigo net ze lang zou moeten zijn als de horseware liners.

horsewear is Amigo, rhino en rambo. Is allemaal hetzelfde merk met dezelfde pasvorm. Alleen andere buitenstof.
https://www.horseware.com/en-eu?srsltid ... bdyQq0bZkp

Dus daar hoe je je geen zorgen over te maken.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:10

De Optimo valt ook 1 maat groter zag ik bij stalgenoten. Zei deze verkoopster ook. Omdat naar aanleiding daarvan ik het dus gevraagd had :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:25

pol013 schreef:
MyChoice schreef:
Vandaag voor beiden de Amigo bravo 12 in 198 ophalen. Ben benieuwd of die passen. Had het overlegd met de winkel en die gaven aan dat Amigo net ze lang zou moeten zijn als de horseware liners.

horsewear is Amigo, rhino en rambo. Is allemaal hetzelfde merk met dezelfde pasvorm. Alleen andere buitenstof.
https://www.horseware.com/en-eu?srsltid ... bdyQq0bZkp

Dus daar hoe je je geen zorgen over te maken.

Amigo valt wel degelijk anders dan Rambo en Rhino. Amigo past de mijne heel mooi. Ik wilde haar wat beters geven dus zowel Rhino als ook Rambo gekocht maar die lagen geen van beide goed op mijn paard. Rambo en Rhino vallen hetzelfde en amigo ligt anders is mijn ervaring.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:18

pluisje88 schreef:
Amigo valt wel degelijk anders dan Rambo en Rhino. Amigo past de mijne heel mooi. Ik wilde haar wat beters geven dus zowel Rhino als ook Rambo gekocht maar die lagen geen van beide goed op mijn paard. Rambo en Rhino vallen hetzelfde en amigo ligt anders is mijn ervaring.

%) Ik heb beide merken (amigo en rhino) door elkaar heen en kan echt geen verschil ontdekken.
Had je niet gewoon een andere voorsluiting? Ze zijn de afgelopen jaren van recht naar gekruisd gegaan. Dat het daar aan ligt?

Zo staat het op hun eigen site:
Citaat:
What are the differences between Rambo, Rhino and Amigo turnout rugs?
The main differences between the Horseware Ireland turnout brands are the outer fabrics that are used in each range. The most common type of outer materials used in Horseware Rugs are explained below:

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:36

Ik vond destijds de pasvorm van Amigo ook een rare soepjurk, waar dezelfde deken van Rambo mooi paste, dus voor mij waren ze ook nooit echt hetzelde.
Had de Amigo gekocht voor een paard in de groei, vond daar Rambo te duur voor.
Maar het verschil vond ik toch wel heel erg duidelijk.

En dat zat m niet in de verschillende voorsluitingen (10 jaar geleden had Rambo die schuine sluitingen al, Amigo was toen recht) het zat hem vooral in de snit over de achterhand heen.
De Rambo van mijn senior lag ook op jonkie perfect, de Amgio waaierde uit als een soepjurk.
Een seizoen gebruikt en daarna was jonkie eruit gegroeid en daarna geen Amigo meer voor dit paard gekocht (ook geen Rambo trouwens, Weatherbeeta bleek nog mooier op hem te liggen en vriendelijker voor mijn portemonnee dan Rambo).

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:37

Vreemd dan dat het merk zelf ook aangeeft dat het dezelfde dekens zijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:13

Ik heb zowel rechte, als v sluiting als disk amigo’s op mijn paard dus daar ligt het niet aan. Bij mij zakken Rhino en Rambo over de schoft naar achteren en gaan trekken terwijl amigo in dezelfde maat ligt als een huis. Ik heb meerdere Rambo en Rhino dekens geprobeerd dus het ligt ook niet aan toevallig 1 model. Paard heeft een korte borst, barokke bouw en mega schoft. Amigo ligt heel mooi maar dat is eigenlijk wel de enige deken die mooi ligt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:28

In die quote staat niet dat ze hetzelfde vallen. Ze benoemen alleen andere verschillen. Mijn ervaring is ook echt dat ze verschillend zijn. En tussen type sluitingen zit ook weer verschil idd.
Maar dat is denk ik ook uitgebreid te vinden in het algemene deken topic voor alle merken.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:08

Nou, van de week een PE buster 0 gram besteld in 191 en vandaag binnengekregen en gepast. Ligt erg mooi op hem! Liners van horseware in 198 passen er perfect onder. Nu even een tijdje aankijken als hij hem draagt, maar voor nu lijkt hij top!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:16

Ik heb inderdaad ook de PE 191 en de liners van Rambo 198.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:57

De Amigo’s vallen kleiner dan de horseware liners. Dus ik stuur ze terug voor een maat groter.

Afbeelding
Afbeelding

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:14

Iemand al ervaring met Friezen onder een PE deken?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:21

emilie schreef:
Iemand al ervaring met Friezen onder een PE deken?

Jaa ligt top!

Ik had de PE buster en buster hardy besteld voor mijn kwpn merrie. Wist toen niet dat het zo groot viel dus maar even op de fries gelegd. Lag als een huis! Uiteindelijk toch terug gestuurd omdat die al een super mooie rhino set heeft. Maar het lag echt top op hem. Hij is niet echt het sport type, ook niet super barok gebouwde fries. Valt er wat tussenin.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:58

Mijn paard past op een cm of 3/4 na niet meer in een 198 (rhino en rambo). Ik zit dus net tussen 2 maten in.

Ik zit te kijken naar een PE Akoni, omdat die niet zo zwaar is en een sandwich sluiting heeft, die eigenlijk onmisbaar is. Zou liever voor een 40 of 50 gram Buster gaan, maar die zie ik niet met sandwichsluiting (als ik eroverheen kijk, hoor ik het graag!).

Maar, de grote vraag.. welke maat moet ik nou kiezen?