Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_bloempje_ schreef:Haha hij stond er dus gewoon van te genieten. Bij die van mij is het hoofd echt drama. Hij kan nog wat leren van die van jouw haha!
Heb je hem zelf geschoren? Ik twijfel zo wie ik hem nu moet laten scheren...
M_hartje_M schreef:Ik heb een (serieuze) vraag over het scheren en buiten zetten.
Een vriendin van mij staat op een stalling waarbij de paarden enkele uurtjes per dag naar buiten gaan in de winter, niet zo lang als in de zomer dus. Ze heeft nog geen hals gedeelte voor haar paard aangeschaft, wel al dikke dekens. Ze scheert hem helemaal.
Ze vroeg zich af of haar paard voor die enkele uurtjes buiten zonder hals kan staan maar dan wel onder een dikke deken (300 grams)
AUB geen discussie over het feit dat paard maar enkele uurtjes naar buiten gaat
M_Vainqueur schreef:Even een vraag, ik twijfel of ik mijn paard deels laat scheren. Ik wil niet helemaal omdat dat nergens voor nodig is, hij zweet alleen op de hals, borst en schouder. Ik vind het wel ontzettend zonde van zijn mooie glimmende vachtje maar dat gezweet is ook niet alles. Nu wil ik dus de helft van de hals, de borst, de schouder en tussen de voorbenen en deels de voorbenen laten scheren, dit allemaal in een vloeiende lijn. Maar zal dit een beetje toonbaar zijn op wedstrijd? (dressuur en springen) ik zie het eigenlijk nooit voorbij komen bij de paarden. Iemand ervaring ermee?
stalSamber schreef:Ik heb ook een vraagje... Ik ga mijn paarden dit jaar voor de eerste keer zelf scheren. Ik heb een scheermachine gekocht maar het maakt een enorm geluid en is ook vreselijk onhandig om het hoofd te doenDe man waar ik het gekocht heb zei dat je ook een mensen tondeuse kan gebruiken. Mijn vraag dus : kan je een mensen tondeuse gebruiken voor het hoofd, of moet het echt een speciale tondeuse zijn?
![]()
Alvast Bedankt allemaal!
NikkiLoves schreef:Ik had een vraagje, ik zit erover te denken om mijn haflinger te scheren. Maar hoeveel grams deken heb je nou minimaal nodig om haar warm te houden? Ik heb nu 300 gr als warmste deken, is dat voldoende?