nu de deken al op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:26

Het sportpaard heeft nu een 0 grams regendeken op. Als het nog kouder wordt gaan we opbouwen. Hij maakt niet veel vacht aan. Als mijn 30-jarige nog had geleefd had ze nu ook zeker al een regendeken op gehad. Die ouwetjes maken de vacht niet meer zo goed aan. Tegen de tijd dat ze die vacht ontwikkeld hebben, hebben ze het als fiks koud gehad.
Meergrams wachten we nog even mee. Wij willen wintervacht voorkomen maar ook geen zwetende paarden buiten hebben staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:31

Destra_12... Lekker respectvol, sjonge :')

Die van mij staat nu ook onder een 300 grams.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-13 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:32

Is van niks naar 100 grams te snel? Ik heb nl geen regendeken oid, wel een 100 en 200 grams. Vorig jaar ging deze overgang wel goed, toen heb ik rond oktober de 100 grams opgegooid, maar zit er nu aan te denken om het dit jaar wat eerder te doen omdat het zoveel regent.. Lastig!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:48

Ik heb zo'n hele mooi deken van haar. Weet niet welk merk, wel kwaliteit volgens mij :+ is gewoon gratis verkrijgbaar en het gaat vanzelf dus je hoeft hem niet op of af te doen! Wat een kwaliteit... Heb wel voor wit gekozen, niet slim. Blijven vlekken zo goed in zitten :Y) kan van -30 tot +35!! Te gek gewoon!!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:57

Batlow schreef:
Ik heb zo'n hele mooi deken van haar. Weet niet welk merk, wel kwaliteit volgens mij :+ is gewoon gratis verkrijgbaar en het gaat vanzelf dus je hoeft hem niet op of af te doen! Wat een kwaliteit... Heb wel voor wit gekozen, niet slim. Blijven vlekken zo goed in zitten :Y) kan van -30 tot +35!! Te gek gewoon!!

Hahaha deze moest ik even 3x lezen totdat ik m snapte :=

amillia

Re: nu de deken al op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 00:06

Heb al sinds langere tijd de fleecegevoerde regendeken+eczeemdeken erop gehad, en sinds vandaag 200gr deken. Twijfelde over eczeemdeken maar dat hou ik de komende dagen maar gewoon heel goed in de gaten

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 09:16

Ik heb gehoord dat het volgende week maandag weer 20 graden word.. Dus ik hou het voorlopig nog even bij mijn regendeken. Voor de pony vast een 200 grams besteld, aangezien hij alleen maar een dunne deken heeft.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:19

Ik heb momenteel alleen 's nachts een regendeken op ze staan 24/7 buiten
Met wel een schuilstal maar ze passen daar allemaal niet in

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:19

Bij mij staan ze 's nachts binnen en overdag buiten (regen/weer/wind) en hebben een gevoerde regendeken op. Ik wil ze ook zo dun mogelijk in het haar houden, ivm trainingen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:01

Mijn "sportpaard" staat nu onder een regendeken met fleecevoering, ik denk dat dat zo'n 50 gr is. Asl ik in de avond op stal kom heeft ze het echt goed warm onder die deken, niet klam of bezweet maar gewoon echt warm. Overdag zal dit misschien iets minder zijn als ze buiten staat. Vachtje blijft het tot nog toe goed doen.

De 400 gr van Dees begrijp ik niet zo goed, vind ik persoonlijk wel heeeeel erg veel, ook voor een westrijdpaard die kort moet blijven (de mijne moet namelijk ook kort blijven). Zoals ik uit het verhaal begrijp staat jou paard met -10 graden onder 800 gram plus een fleecedeken die dubbelgeklapt ligt. Lijkt me heel onconfortabel voor je paardje.

Natuurlijk staat iedereen in zijn recht en als jij denkt dat het goed is, moet je het vooral doen. Alleen denk ik niet dat het nodig is om strak in de vacht te blijven.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:10

Die van mij heeft een ongevoerde regendeken op.

120941

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:14

Mijn paarden hebben ook een regendeken op.(o grams)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:19

ik heb er een 200 grams op ze staan in een bos op de wei 24/7
en ik merkte als ik gereden had dat ze dag erna stijf was,
nu met de deken nergens last van.en ja ik stap goed droog en wacht tot ze lekker afgekoeld is voordat ze de wei opgaat,

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:24

Mijn fleece gevoerde regendeken is net binnen gekomen, maar hoorde dat het a.s. weekend nog 20 graden word is het verstandiger om hem vandaag al op te doen of na het weekend?
Ze staat 24/7 buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:27

Mijn pony heeft tot nu toe alleen een deken om als ze buiten in de regen staat.. Is geloof ik wel een 200 of 300 grams := maar dat is meer toeval dan bewust gedaan, deken was waterdicht en was een prikkie dus gewoon meegenomen. Op stal krijgt ze nog helemaal geen deken om en als het niet regent staat ze ook gewoon in d'r blote billen buiten en dat probeer ik zo lang mogelijk aan te houden :)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:08

Marls schreef:
Mijn fleece gevoerde regendeken is net binnen gekomen, maar hoorde dat het a.s. weekend nog 20 graden word is het verstandiger om hem vandaag al op te doen of na het weekend?
Ze staat 24/7 buiten.

morgen en vrijdag is het zo goed als droog dus denk dat na het weekend beter is ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:17

Ja vanaf zondag weer wat warmte!!! 20 graden met zeker zon. De zomer komt terug!!!!!

Nee ok je kan ook overdrijven natuurlijk

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:57

hier is het dagelijks ongeveer 12 graden, regelmatig regen. dus voor nu houd mijn 10 jarige merrie haar ongevoerde regendeken op. Mijn 2 jarige shetlander ruin staat nog zonder deken. zie niet dat hij het koud heeft en begint al echt een puppy vacht te krijgen :D wel krijgt hij nu 1/4 muesli. omdat hij dit echt nodig heeft! s'zomers krijgt hij gewoon veel minder omdat hij dan op het land staat. dus vindt het dan onzin om hem zoveel bij te voeren. wel staan ze nu nog 24/7 buiten. Denk dat ze deze week misschien nog naar binnen gaan.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:22

SuperAssie schreef:
En hoe werkt dit?
Kun je hier verschillende diktes in 'maken'?

*sorry, dit word mijn eerste eigen paard en mijn vorige verzorgpaarden hadden nooit dekens op, dus ben een beetje deken-noob hier :+ *

dat is 1 deken die van +15 tot -20 graden gebruikt kan worden[/quote]

En is dat dan deze; http://www.bucasdeken.nl/index.php?item ... 35&lang=NL
of deze; http://www.bucasdeken.nl/index.php?item ... 53&lang=NL

Lijkt mij dat je die tweede bedoelt maar dat is toch wel en hele andere prijsklasse :+
Zou die eerste niet ook voldoende zijn?
Want in principe is het niet heel koud op stal, en paard komt dan toch alleen overdag buiten een paar uurtjes.[/quote]

zoiezo de 2e versie.. Die heb je ook en fractie goedkoper, dan is de deken blauw. Het zilver werkt uv werend dus als het een keer warmer is niet gelijk te warm. Ik heb zelf de duurste versie, de zilveren maar dan met een aparte staldeken erin. Zo kan de buitenste deken ook als regendeken functioneren. Heb je er 2 op is het tot -25 en met alleen de buitenste kan je van -10 tot + 16.. Ideaal,
ik wil niks meer anders.

+ het feit dat het na het rijden zo dek op ikan gooien, zit een zweetdeken in die alle vocht af voert.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:03

deess schreef:
op het moment dat je t zelf ineens ook koud krijgt en een trui aan doet, doe ik mijn paard al een deken op. dan ben je er voor aan,dat hij zn haren op zet. ook als het later gaat vriezen verander ik het weer . tussentijds niet zo heel erg, tenzij het veel warmer wordt, maar op de momenten dat het ineens veel frisser is moet je reageren heb ik gemerkt. anders maken ze haar aan :)

Vacht wordt aangemaakt omdat de dagen korter worden en het minder lang licht is, niet omdat het kouder wordt.. Heeft er dus niet veel mee te maken :)

Mijn paard heeft sinds vandaag zijn regendeken weer op :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:28

Het is een samenspel Aranel, dus dekens helpen zeker voor een deel.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:34

Het paard van me moeder staat nu in een premiere 150 grams outdoor deken. Aangezien de vorige eigenaar 'm geschoren had. :/

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:36

Aranel, hoe verklaar jij dan dat mijn paard veel minder wintervacht heeft wanneer hij dekens op krijgt?
Ik denk dat niemand nog met dekens zou klooien als het niet zou helpen en allemaal scheren om die vacht weg te krijgen. In een geisoleerde stal heb ik het ook zeer goed gemerkt. Minder dekens en toch minder haar.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:37

Ja hoor, ik wel. Mijn Fries staat onder 100 grams liner, eczeemdeken erover. Buiten ongevoerde regendeken daarover.
Als het de komende dagen weer warm(er) wordt, gaat de liner eronder weg. En als het droog is ook geen regendeken.

Mijn ukken heb ik al onder 200 grams regendekens staan. Ik heb buitenstallen, en paarden lopen overdag ook buiten.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:40

Ik heb er ook een 0 grams op :)