Nika horseproducts dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nika Horseproducts dekens zijn

Goed
272 (83%)
Slecht
54 (16%)

Totaal aantal stemmen: 326

pietiedecy

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:03

@Djeradalover, dat vond ik dus ook! Als ik het hoofdstel binnen heb zal ik even foto's posten hier!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:43

Nogmaals mijn vraag , heeft iemand een 200 of 300 grams deken en vinden julliede vulling ook goed?

Mijn 200 grams onderdeken lijkt net 100 grM namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:19

linnie050 schreef:
Ja vind ik persoonlijk wel.
Ik heb bv deze deken ik weet dat is wel heel veel (2500 D)
maar 1200 denier vind ik wel normaal

http://www.agradi.nl/sectolin-outdoorde ... 165-cm.htm

Omdat hij met een sloper in de wei staat lijkt mij 600 D erg weinig.
maar wacht hier de meningen even af.

Ik heb nu een amigo hero deken gekocht voor dat paard, is ook 600 D, is denk ik sterk genoeg. Was een stukje duurder, maar wel simpeler...gekocht ivm pasvorm, is meer voor barok paard geschikt, maar vind de nika luxer uitgevoerd.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:14

Oke dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:17

Als je de tijd hebt, kun je vergelijken..

tjessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:21

Heb nu zelf een nika dekentje voor mijn mini past erg mooi vind ik zelf , ik ben er zeer tevreden over. :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:24

Ja ik weet al wat ik wil nu.
Amigo Bravo Lite regendeken
Horseware liner onderdeken en dan de 100 gram en een 300 gram.

Ik heb dit jaar al een nieuwe 200 gram deken gekocht van Sectolin deze is al wel water en wind dicht.
Deze kan mooi in de herfst.

In de winter moet het paard nu gewoon 2 dekens op dan. Of als het na de zomer frisser is ook (regendeken en 100gram)
van de winter kan de regendeken met de liner onderdeken 300 gram.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:26

Ik heb net de Lingo en Sirius van Nika besteld voor onze A-pony. Is een 200 grams met hals en een fleece deken met hals. De fleece had ik al, maar helaas een maatje te groot. Die maar naar de C-pony gedaan en voor de A-pony een nieuwe besteld.

Ik heb voor onze shet al een 100 grams waterdichte (nu 2e seizoen en nog helemaal prima). Voor mijn paard heb ik een onderdeken en een fleece met hals. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de pasvorm. Heel vaak zijn de dekens te ruim aan de voorkant waardoor ie onder de borst en achter de schoft zakt, met allemaal drukplekken als gevolg. Bij de Nika dekens geen last van.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:49

mijn outdoor dekens lekken beide op de loopsplitten en singel aanhechtingen...Heb ze gemaild maar krijg geen antwoord.

Iemand daar ervaringen mee?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:20

Ik gebruik zowiezo een regendeken boven nika deken, vertrouw het niet echt helemaal.

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:48

Ik heb het hoofdstel van NIKA besteld, maat pony voor mijn D-pony.
Dit is echter veeeeels te groot. Als ik alles op het kleinste gaatje zet dit de neusriem om de plek waar het bit moet en het bit bungeld ergens, zelfs met gaatjes bijmaken krijg je het niet goed en dat is beperkt aangezien het rondgenaaid is.
Mijn pony heeft niet een dik hoofd en past normaal maat pony gewoon goed.

Buiten dat het hoofdstel heel groot valt is de prijs kwaliteit wel goed! Lakleer is mooi en ook de frontriem is mooi afgewerkt met een randje lakleer naast de diamantjes.

Ik heb NIKA gemailt en wacht hun reactie af, vind het erg jammer dat het hoofdstel niet past :(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:25

Ik zoek een fijne, warme deken met hals voor mijn oude pony.

De deken moet tegen wat kleine buitjes kunnen maar hoeft geen stormen aan te kunnen, hiermee komt het paard namelijk binnen te staan. Hebben mensen hier ervaring met de zware (300/400 grams( dekens mét hals?

Eventueel foto's van de deken te paard, kunnen ze fijn grazen met de deken?

Groetjes

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:57

Ik heb van Nika nu winterdeken met hals voor mn A pony, vooralsnog heel blij mee. Pasvorm is goed, veel deken merken (Hh bijv) zijn bij schouder veeeeeelste groot met drukplekken tot gevolg, maar deze past perfect, ook het halsje.
Denk wel dat ie zn manen erdoor gaat afschuren maar dat ligt meer aan zijn stugge manen.

Waterdicht lijkt ie goed te zijn.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:49

Toydoll schreef:
Ik heb van Nika nu winterdeken met hals voor mn A pony, vooralsnog heel blij mee. Pasvorm is goed, veel deken merken (Hh bijv) zijn bij schouder veeeeeelste groot met drukplekken tot gevolg, maar deze past perfect, ook het halsje.
Denk wel dat ie zn manen erdoor gaat afschuren maar dat ligt meer aan zijn stugge manen.

Waterdicht lijkt ie goed te zijn.

Mijn pony heeft dezelfde deken en haar manen breken heel snel af, maar bij deze deken zijn er nog geen manen verloren gegaan

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:16

Heel erg tevreden met de service van Nika.
2 maanden geleden een deken besteld wat ineens niet meer op voorraad was, kreeg een nette e-mail terug of ik dan een andere deken wilde hebben in dezelfde maat maar dan een ander model, was ook iets duurder.
En ook erg tevreden over de tot nu toe kwaliteit van de deken, normaal heeft mijn ruin binnen een week wel gaten in z'n nieuwe deken, maar nu niet. Ze vallen inderdaad wel groot uit, mijn ruin is 1.66 en heb maat 195 gekocht. Maar gelukkig schuift die niet en zijn z'n billen mooi beschermd.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:21

ik heb vorige week ook en 200 grams met hals voor mijn A pony binnen gekregen en een fleece met hals.
Zitten super, hals zit mooi tot aan de oren, ook als ze staat te grazen.

En net een 200 grams met halve hals besteld voor mijn bijna 3 jarige. Ik zo ontzettend veel dekens, maar dus net niet haar maat (185). Ze heeft nu een staldeken van mams op (195) met daarover een ongevoerde regendeken (175). Het ziet er een beetje komisch uit, maar ze blijven wel goed liggen. Maar toch maar een nieuwe besteld. Volgend jaar kan ze denk ik wel 195 op, daar heb ik er nog wel een aantal van liggen.

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:43

Zolang je ze niet laat wassen prima jassen, helaas in mijn enthousiaste na 1 seizoen proffecioneel laten reinigen en zo lek als een mandje ..
Nu Horseware jasjes gekocht!

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:14

Hier iemand die totaal niet tevreden is met Nika. Heeft hem nu 2 maandjes om, is vochtig vanbinnen, allerlei scheuren terwijl hij niet speelt met andere paarden, en mijn paard zijn manenkam gaat er van kapot. Dus zijn manen en zijn huid. Voor mij geen NIKA meer dus!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:22

Ik heb die problemen niet don110. Ik ben nog steeds erg tevreden :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:26

Hier ook nog steeds tevreden, ze liggen als een huis op de paarden :j

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:01

Zeker, helaas een klein scheurtje :(
Maar eigenlijk nog steeds waterdicht.
Ben nog steeds tevreden

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:04

Die van mij heeft hem nu na 2 winters (begin van de winter) helemaal gesloopt. Voor het geld heeft ie het lang volgehouden vind ik. ;) heb nu goedkoop een bucas en amigo deken weten te scoren. :)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:12

Ik heb er 4 dekens weggehad. Helaas hadden deze een slechte pasvorm. Voor mij dus niet weer hier weg. Mijn ervaring laat weten dat BR, HH en pagony voor mijn paarden de beste pasvorm hebben tnt.
Ik koop tegenwoordig ook geen nieuwe meer maar stort me op netjes uitziende 2e hands dekens. Helaas 2 hengsten die er nog niet zo zuinig mee zijn, al laten ze de laatste 2 wel mooi heel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:34

Hier binnen 3 maanden beide voorsluitingen (musketons) stuk. Eentje al na 2 weken en de andere na 2,5 maand. Gelukkig heb ik zelf altijd losse musketons liggen dus heb ik ze vervangen maar ik vind die dus wel van slechte kwaliteit.

Maar goed, daar houd je rekening mee vind ik. Je moet niet voor een dubbeltje eerste rang willen zitten. Als je echt kwaliteit wilt dan moet je Horseware Rhino of Rambo kopen, of Bucas.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:55

Ik heb nu al twee jaar een nika en er is nog niets stuk en nog steeds waterdicht

Mijn mega brede fjord past weinig anders
Dus ik ben zeer tevreden