Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
charlotte_L schreef:Even een vraagje, mijn pony staat nu onder een ongevoerd regendeken. Dit weekend wordt ze geschoren, ze staat binnen zonder tocht en als ze buiten staat gooi ik er een dikkere deken op. Welke deken zouden jullie adviseren?
my_precious schreef:maar ik heb die van mij ook in een buitenstal staan en ook nog eens een flinke tochtstal, aan 2 kanten staan deuren open en ik mag van de stalhouder niet naar een binnenstal omdat die stallen vrij gehouden moet worden voor dames die hun paarden in de winter bij ons op stal zetten.
ik weet dat tocht heel erg slecht is voor paarden, maar helaas kan het niet anders.
ze doen na het voeren van 22uur de bovenluik dicht en aan de zijkant wel de schuifdeur dicht.
ik denk doordat hij op een hoek staat en precies de regen en wind in zijn stal terecht komt het haar aanmaakt.
normaal heeft hij in de winter als het echt vriest aan 500 gram genoeg, maar woonde toen in het midden van het land wat warmer is als waar ik nu woon.
ik woon nu in zeeland vlakbij het strand en hier is het toch wel kouder.
volgende week sneeuw heb ik gelezen in de telegraaf en een stuk kouder.
hij zal deze winter 600 gram op krijgen, verder wil ik toch echt niet gaan.
zelfs zijn oren, benen voelde koud aan steeds.
en onder zijn deken voelt het echt niet super warm maar gewoon een beetje warm en sávonds wat koeler.
Marloes__ schreef:my_precious schreef:maar ik heb die van mij ook in een buitenstal staan en ook nog eens een flinke tochtstal, aan 2 kanten staan deuren open en ik mag van de stalhouder niet naar een binnenstal omdat die stallen vrij gehouden moet worden voor dames die hun paarden in de winter bij ons op stal zetten.
ik weet dat tocht heel erg slecht is voor paarden, maar helaas kan het niet anders.
ze doen na het voeren van 22uur de bovenluik dicht en aan de zijkant wel de schuifdeur dicht.
ik denk doordat hij op een hoek staat en precies de regen en wind in zijn stal terecht komt het haar aanmaakt.
normaal heeft hij in de winter als het echt vriest aan 500 gram genoeg, maar woonde toen in het midden van het land wat warmer is als waar ik nu woon.
ik woon nu in zeeland vlakbij het strand en hier is het toch wel kouder.
volgende week sneeuw heb ik gelezen in de telegraaf en een stuk kouder.
hij zal deze winter 600 gram op krijgen, verder wil ik toch echt niet gaan
zelfs zijn oren, benen voelde koud aan steeds.
en onder zijn deken voelt het echt niet super warm maar gewoon een beetje warm en sávonds wat koeler.
Maar als hij nu al onder 550 staat ga je het niet redden met 600 lijkt me...