Ze zijn er weer...... dazen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Ze zijn er weer...... dazen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:30

Ik vind het nog best meevallen met dazen!! Thuis heb ik ze nog amper gezien! In het bos van het weekend wel wat gezien, maar langleven een uitrijdekentje. Paard had meer last van de gewone vliegen dan dat er dazen waren. Valt mij tot dusver nog alles mee.

ABC321L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:02

...Ja dat merkte ik. Rot beesten. Die arme paarden. :(:)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:04

Vandaag ben ik geen enkele daas tegengekomen!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:07

Ben net ook terug van een rit van 2 uur en ik heb er wel een paar gezien maar het was goed te rijden. Ik heb wel een vliegendeken met hals.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:24

Die kl*re dazen ook!! mijn paardje heeft nu een verschikkelijk dik en ontstoken oog. Gauw een vliegenkap gekocht gister, maar voor hij m om had was die gestoken |(

Afbeelding

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:32

Ik had er vandaag ook weer veel last van, mijn merrie had niet zoveel last want die had ik goed ingespoten. Maar ik ben zelf wel gestoken. Was helaas ook vergeten om spul op het hoofd van m'n merrie te doen, dus daar kwamen ze wel regelmatig klieren... volgende keer ook het hoofd maar even insmeren.

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:10

mijn paardje is vorige week ook geprikt onder haar buik, vlakbij haar uiers, ze had 3 grote golfballen onder haar buik zitten. rotbeesten! :(

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:12

hier in friesland pas 1 gespot, en die heeft het niet overleefd :D
was wel een joekel! :oo en had helaas mijn pon ook al gestoken...

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:01

Hier valt het de laatste dazen mee maar de temperatuur gaat weer omhoog dus zullen ze wel weer opduiken.

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:11

nu op het moment valt het hier ook weer mee met de dazen gelukkig, wel veel kleine vliegjes en mugjes hier in het bos >;) dus met mijn gevoelige merrie kan in dus nog steeds niet in het bos rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:14

@Wendie1992, wat verschrikkelijk sneu dat ze je paardje nou net daar moeten steken. Ik hoop dat het snel weer goed komt, het ziet er behoorlijk vervelend uit :(:)

Hier zijn de dazen de laatste tijd een stuk minder actief sinds het weer zo regent en wat koeler is. Mijn aanpak met de witte kleding werkt goed, geen daas die nog om mij heen blijft cirkelen. En met de uitrijdeken blazen ze ook al snel de aftocht als ze merken dat er niks te prikken/bijten valt. Ik durf alleen nog niet zo goed met het hoofdnetje over mijn cap heen te rijden, dat ziet er een beetje belachelijk uit :o

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:19

hier valt het gelukkig nog mee...

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:20

Zag hier nooit dazen, maar onze pony's hadden nu toch echt een paar bultjes..
Heb er vandaag een dood kunnen meppen! }:)

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:20

Ja hoop ook dat het snel weer beter word met z'n oogie. Hij staat op het land met een vliegenkap op. En dan alsnog zitten er 100 vliegen op z'n koppetje. :( maar ze kunnen gelukkig niet meer bij ze oog. en die vervelende dazen ook niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:46

Ik heb hier nog steeds geen daas gezien :D zelfs vliegen zitten er weinig :)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:56

Heb jij geluk zeg! Hier verschilt het een beetje, er zijn stukken waar ze nauwelijks zitten maar ook stukken waar je echt belaagd wordt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:26

Vandaag is het hier warm, droog en vrijwel windstil. De paarden werden weer opgevreten dus ik heb ze de dekens weer opgegooid. Als er nu even 6 mooie zonnige dagen komen met een stevig windje om te hooien mag het van mij de rest van de zomer kwakkelweer zijn!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:51

Sinds een aantal dagen heeft mijn paard behalve de vliegenkap nu ook een lekkere vliegendeken om. Wat een uitkomst het scheelt zoveel, hij heeft veel meer rust.
Mijn andere paard heeft een enorme voorpluk tot op zijn neus maar moest van de week toch ook aan de vliegenkap.
Ook hij heeft een ontstoken oog, zalfje van de stalhoudster gekregen en gaat alweer een stuk beter.
Het is hier heel erg met vliegen en dazen, wij hebben hier veel sloten, weilanden en stukjes bos. Prachtige omgeving maar helaas erg in trek bij die vervelende steekbeesten...........
De vliegenspray is bijna niet aan te slepen, niet echt lollig met twee paarden en 15 euro voor een fles........

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:56

Nou, ik dacht donderdag lekker een ritje met een vriendin te maken in het bos.. Mijn paard werd compleet gestoord op een gegeven moment! Ze stond echt te stuiteren en galopperen op de plaats, arm beest.. Toen zijn we maar een stuk gaan galopperen, dat helpt wel haha! Zo snel mogelijk dat bos uit met die krengdazen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:08

Ik weet niet hoeveel dazen ik gisteren precies heb doodgemept, maar het waren er iniedergeval behoorlijk wat >;) Hier thuis heb ik er nauwelijks gezien, maar bij mijn bijrijdpaard dus wel _O-

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:09

Ik ben bang dat ik er zometeen ook aan moet geloven, ga zo naar mijn paarden.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:20

dazen steken niet maar die bijt ze hebben een scherpe mond
en ze blijven vast ziten tot ze vol zijn met bloed ik heb veel dazen gezien
rot beesten maar pas op voor je zelf als je gebeten word blijf het heel lang bloeden is niet te stoppen
een vriendin is er ook door gebeten en is 3 kwartier door blijven bloeden en het dat schrikkelijk veel pijn
de rot beesten :(

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:29

Nou ik ben echt heel vaak gestoken en is nooit door blijven bloeden, alleen een dikke bult.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:33

heb je geluk gehad maar het is wel zo hoor :j
ze bijten zich vast in je huid

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:25

Hier op het 'platteland' stikt het er ook al weer van de dazen. Ben nu zelf ook al een paar keer goed gestoken, rotbeesten! Gelukkig reageert mijn paard er redelijk rustig op en heeft hij al goed ontdekt dat ik een geweldige vliegenmepper ben :P Als hij naast me loopt en er zit een daas op zijn rechterkant, gaat hij even aan mijn andere kant lopen zodat ik er goed bij kan :P