Die van mij begint nu echt in de rui te komen, ik ben voor het rijden nu extra lang bezig om al dat losse haar te verwijderen. Ook weer bij aan het scheren nu de temperaturen weer hoger worden.
M'n shettie is ook al bezig met ruiven (zij het moeizaam) en op de manege is de fjord al aan het verharen (echt verschrikkelijk!), maar de anderen nog niet ... De "zwaardere rassen" zijn er vroeg bij, hier
ik zit te twijvelen om die van mij te scheren , hij zit opzich niet heel dik meer in zn haar , maar zweet nu toch behoorlijk met rijden omdat het ook weer warmer word . maar dan zit ik weer te denken aan de zomer .. had gehoord dat je je paard in de zomer beter niet kan scheren ivm het verbranden van de huid door de zon ? iemand tips / ervaringen ?
mag ook via PB
Miss_Caroo
Geplaatst: 13-03-11 21:28
Ik heb er ook al velen haren afgerosd. De laatste weken is het meer geworden. Hopelijk vliegen die haren er heel snel af!
_Dune_
Geplaatst: 13-03-11 21:28
Ik zou het niet doen. Je paard is nu nog in de rui, maar de zomervacht is ook al aanwezig. Ik zou het gewoon nog even een maandje aankijken en zorgen dat je paard na het rijden goed op adem is alvorens hem terug te zetten op stal / in de wei.