geen dekens ga k niet aan beginnen hoor. ze staat al van veulen af aan zonder en haat een deken als je 1 op haar legt.
blensink
Geplaatst: 31-10-10 23:33
Mijn paard heeft ook nog nooit een deken gezien/op gehad en begint nu alweer een heerlijk dik vachtje aan te maken.
CLaUd_iA05
Geplaatst: 03-11-10 18:06
Bij ons staan alle paarden zonder deken op stal. Puur Natuur!!! Deze tijd van het jaar voelt de vacht altijd super lekker aan.
Solitudine
Geplaatst: 03-11-10 18:35
Mijn bijrijdpaard krijgt wel een deken op. Ik heb hier zelf niks over te zeggen, maar persoonlijk ben ik geen voorstander van dekens. Als het aan mij zou liggen zou hij dus ook gewoon lekker natuurlijk zonder dekentje op staan
Anoniem
Geplaatst: 03-11-10 18:37
Mijn paard heeft niet standaard een deken op, ze heeft al een prachtig vachtje. Maar ik heb wel een ongevoerde regendeken voor haar, voor als het eens langdurig regent. Dan krijgt ze het toch wel koud.
__Nienke
Geplaatst: 03-11-10 18:40
Mijn paard krijgt ook geen deken op. Hij begint al een lekkere warme vacht te krijgen, dus die winter komt ie wel door!
Wij hebben er 2 met een deken op staan omdat deze de hele winter doorgetraind gaan worden. We hebben er 1 zonder deken.
Jessica71
Geplaatst: 03-11-10 18:49
Hier ook geen deken. Ze wordt al lekker wollig en ik vind dat heel erg mooi om te zien en heerlijk om te knuffelen. Mijn paardje is een New Forrest.
Niicole__
Geplaatst: 03-11-10 23:01
De een wel, de ander niet. Sjanel sloopt de dekens, had een tijdelijke oude op (gelukkig), en ze trok hem helemaal kapot, dus maar geen deken voor haar haha! Thil heeft wel een staldeken op!
Phrono
Geplaatst: 04-11-10 12:15
Mijn paard gaat ook dekenloos, is me altijd goed bevallen. Ze is nu dan net onder het zadel dus we rijden nog niet zo intensief, even kijken hoe het allemaal loopt maar wil ze het liefst zonder deken houden.
Alle paarden op de stal waar ik rijd krijgen geen (vaste) deken op, en dus ontwikkelen ze allemaal een lekkere dikke wintervacht. Na het rijden leg ik altijd wel een zweetdeken op het paard wat ik rijd.
Steppe
Geplaatst: 04-11-10 12:21
Ook mijn arabier is dekenloos hij staat overdag de hele dag buiten. Soms krijgt hij even een deken op als ik in de ochtend wil rijden en het regent maar dat is nooit langer dan een half uur, ik moet zeggen hij vindt het ook helemaal niks. Zelfs afgelopen winter met al die kou en sneeuw geen deken en zoveel wintervacht heeft ie nou ook weer niet. En ook ik rij, longeer gewoon en soms na het werk even een zweetdeken.
Rosebud
Geplaatst: 04-11-10 12:22
Ik doe ook geen deken bij mijn paard op. Hij krijgt namelijk ook amper een wintervacht, dus daarvoor is het ook niet nodig. Ik kan het ook prima zonder een deken.. maar hou het wel in de gaten.. als hij verkouden word... doe ik wel een deken op als hij naar buiten gaat. En natuurlijk als hij erg gezweet heeft na het rijden... maar dat is logisch natuurlijk
Mallorka
Geplaatst: 04-11-10 12:31
Yep.... bokker zonder deken
Ik vind het juist gaaf dat m'n paardje zo'n lekkere winterjas krijgt Ik ben geen sportruiter, eigenlijk een behoorlijke beginneling zelfs , dus Mallorka in het zweet werken is er (nog) niet bij. Dus dat probleem heb ik niet. Ikzelf daarintegen zweet als de beste Ik vind ook dat Jorka zo mooi donker wordt nu
hier ook voor het eerst sinds jaren weer 24/7 buiten zonder deken, ze heeft wel de mogelijkheid om te schuilen in een lekkere grote binnenstal van 4x5 met vlas maar dat doet ze eigenlijk toch niet
arans
Geplaatst: 05-11-10 11:11
nee alletwee blijven ze zonder, en ze staan de hele winter op het land.
Ellen14
Geplaatst: 05-11-10 11:13
die van mij draagt geen deken khad een mooi deken gekochten die deed ze er af ookal zat het vast enzo ze vond een manier ;p
anne_bento
Geplaatst: 05-11-10 14:06
Mijn shet mag dit jaar ook zonder deken wordt het altijd zo'n heerlijk bol beertje
Mijn paard staat ook zonder deken maar ik twijfel echt enorm of ik het zo wil houden.. sinds maandag hoest hij een beetje zonder dat hij echt ziek is verder Ook heeft hij echt een superdun vachtje, denk dat ik het toch maar moet doen
rhanasasja
Geplaatst: 10-11-10 13:31
Neeee Geen deken, de fjordjes worden lekker wollig, en na het rijden zetten we ze op stal. En s'nacht ook. Voor de rest staan ze altijd buiten, zonder deken
Hier ook geen dekens. De Fjord heeft zo'n dikke vacht dat hij op een ontploft bolletje wol lijkt, mijn pony is ook net een teddybeer en de merrie groeit ook al een aardig jasje.
Toekie
Geplaatst: 10-11-10 23:21
Mijn Quarter staat nu voor de tweede winter lekker bloot. Heerlijk! Ik lees dat sommige mensen hun ''blote paard'' bij extreme kou wel een dun dekentje opgooien. Maar dan krijgen ze het toch juist koud? Omdat hun natuurlijk gecreëerde wintervacht op die manier niet juist kan functioneren? Ik persoonlijk ben voor deken af is deken af (m.u.v. van een ziek paard natuurlijk).
Ben nog steeds gelukkig met mijn keuze om de deken af te laten! Hoera! Paardje ook helemaal blij en supermooi in de vacht. Vind het wel grappig als ik alle mensen met dekens in de weer zie hihi, zweetdeken, winterdeken, hoorde ergens alweer onderdeken...