Interessante topic. Gebruik ook al jaren de dekens. MAar als je een lekker lange buitenrit wil maken, mag je het vergeten. Zelf een half uurtje longeren en de beesten vliegen in hordes naar de paardjes. Ben is benieuwd naar wat werkt.
Ik gebruik Bremsen Bremse... dat is de enige die werkt bij mijn paard tijdens het rijden. Op de wei heeft hij gewoon een vliegendeken op met hals.
Emese_Flower
Geplaatst: 28-08-10 09:54
Ik vind zzimply ook het best voor de vliegen.
thysvisscher
Geplaatst: 28-08-10 10:04
Meestal gebruikten wij thuis de Atex-daasspray, maar laatst voor Veluwetrail een "nieuwe" geprobeerd: de anti-vlieg-en-daas-spray met hertshoornolie van Nijland. Deze is 100% natuurlijk en werkt echt helemaal SUPER!!! Hij is een stuk voordeliger dan de Atex , alleen niet overal te koop , alleen maar bij Nijland in Ruurlo en bij een aantal van de Hypo-winkels, zoals Horseland in Bilthoven.
Ik gebruik Veerust tegen vliegen en spul met hertshoornolie tegen dazen. Ik koop aan het begin vanhet seizoen meer dan 1 bus veerust omdat dit nog wel eens 'op' raakt in de winkels in het vliegenseizoen.
LauwtjuhLevi
Geplaatst: 04-09-10 16:44
Hippo deet werkt top! van de dierenarts vandaan.. nadeel is dat je 35,- euro betaald voor een fles.. Daarintegen doe je er wel 2 keer langer mee dan met een gewone fles, want je hoeft maar een paar spraytjes! In het bos werkt het helemaal perfect (mezelf behandel ik ook gelijk mee).. Werkt zeker 6 uur!! dus ze komen hun etiket goed na.. staat op 6-8 uur werkzaam..
Mister T
Geplaatst: 06-09-10 20:31
Ik vind dettol met azijn erg goed helpen en is niet duur. 1/3 dettel en 2/3 azijn! perfect !
ik vind atec daas helemaal geweldig. Je moet niet weten waar het van gemaakt is, maar er komt geen enkele vlieg of daas of welk prikbeest dan ook bij de paarden in de buurt.