hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:56

woeliej schreef:
rapido schreef:
Zelfs de ingang van de paddock gestrooid zodat ie vooraan wat zacht blijft.

zou dat voor een hele bak kunne werken? Mischien een hele domme vraag.. maar schoot me zo ff te binne

Bij ons (alleen buitenbakkie, niet te best) is de bak een paar weken geleden losgetrokken en gestrooid, daar hebben we nu nog steeds voordeel van. Bovenste laag blijft redelijk los, maar het is wel een voorwaarde dat het (smelt)water goed wegzakt anders vriest het hobbeldebobbel vast.

De paarden komen overdag op de wei (mits ze niet beslagen zijn) voor de rest ben ik op een laag pitje bezig met rechtrichten en begonnen met clikcertraining, (wat heel erg leuk is)!

TolineS

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:24

pfff... vandaag werd eindelijk de weg voor stal langs weer eens gestrooid dus ik greep het moment aan om te wandelen met mijn tolientje zodat ze even weer wat anders zou zien.. Nou dat heb ik geweten. Had beter skis onder kunnen doen!! Haha wat was dat maffe paard gek!!!!

Maar hoop dat het ff niet meer gaat sneeuwen want dan kan ik weer naar de binnenbak stappen zonder te glijden!!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:27

6/7 uurtjes per dag in de wei met dit weer :) Als het niet vriest in de buitenbak.
Voor beweging hebben we een binnenbak *D

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:31

Nou zo te lezen komen jullie paarden vaker buiten dan die van mij.
Ik heb 2 paarden die 's morgens allebei 20 min in de stapmolen gaan en 's middags nog een half uur buiten mogen staan. We hebben alleen een buitenbak dus rijden is er niet bij. Ik probeer 2 keer per dag te gaan zodat ze 2 keer een half uur buiten kunnen staan maar als de bak bezet is kan dat niet (helaas, zo zijn de regels bij ons)

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:07

nou ik dacht da de sneeuw weg was. Dus nie.
Ik rij zowiezo doordeweek alleen op donderdag. Lukt nu niet met ide sneeuw. En zaterdags les. Dan ga ik langs de weg naar mijn manege. maar 17 januari heb mijn 1e springwedstrijd. en dan moe ik via de weg erheen. maar hij staat overdag wel buiten. dus ben benieuwd. is da eigelijk nie heel weinig. ik baal er echt van da ik zo weinig rijd.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:06

bij ons gaan de paarden nu noodgedwongen het land op. zo'n 5 uurtjes per dag. Rijden kunnen we niet omdat we een buitenbak hebben.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:03

Ik kan niet rijden, maar ze staan hier van 8 tot 4 in de wei.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:09

zo paarden hebben bambi geimmiteerd :+
frisse neus gehaald meer was er niet te doen :(

Samirah22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:17

nou hier is het echt een ramp!

ze staat alleen maar op stal en we kunnen niks doen

de bak is kei & keihard ik was het zo zat dat ik de hele bak wou omscheppen als gevolg dat me schep gewoon terug kaatste zo hard was het |(

weiland ook kei en kei hard ja als je paard in stukjes wilt vinden moet je dat doen DUS NIET..

dus ja |( geen beschikking tot een binnenbak of om ergens anders te rijden

ik hoop elke dag dat het gaat dooien :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:19

Ze gaan op weide... Maar rijden doen we niet en vooral "miss" heeft zo haar bedenkingen over dit weer :')

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:23

Hier staan ze ook lekker van een uur of 10, tot zolang het weer het toelaat ,buiten.We kunnen ook niet meer rijden maar liever niet rijden dan 23 uur helemaal op stal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:31

Onze groep staat lekker buiten, dag en nacht, en ondanks de dikgevulde ruif, wandelen ze nog best wat rond in hun natuurgebiedje. :D

Ik kan verder weinig met mijn paard doen, de bakken zijn kei- en keihard. Ben vandaag wel lekker wezen wandelen door het dorp, maar ik had af en toe wel een stuiterende pony naast me. Een drafje doen, vond 'ie wel fijn, en ik heb lekker meegerend, goed voor de conditie. :D

Ik heb te doen met al die paarden die zo lang binnen moeten staan.... Bij ons staan de sportpaarden (met ijzers ja) overdag gewoon in een keiharde bak, hoor. Ze rennen wel eens, maar zijn wel voorzichtig. Ik ben blij dat die van mij lekker buiten staat, niets aan de hand verder. :)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:54

Ach, het is nou eenmaal zo!En na deze barre weersomstandigheden gaat iedereen weer met frisse zin aan de gang!Paard en ruiter lekker uitgerust en hoofd leeggemaakt! :D
Ik heb niet het idee dat de paarden hier het een heel groot probleem vinden dat ze niet aan het werk kunnen ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:57

Mijn paard staat een aantal uurtjes buiten overdag, en 's middags of 's avonds rijd ik een half uur tot 3 kwartier in de buitenbak. Deze wordt elke dag sneeuwvrij gemaakt en helemaal losgetrokken, dus is echt super te doen :)
Bos ga ik nu niet doen, is laatst ook al iemand onderuit gegaan dus ik wacht wel weer tot alles weg is.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:58

Mijn fjorden staan 24/7 buiten en vermaken zich wel in de sneeuw.. Dat vermaken is op het moment de enige beweging die ze krijgen, rijden o.i.d. is op het moment niet te doen.. Ach, even vakantie is voor een recreatiepaard ook niet zo erg..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:59

Eerlijk gezegd , nu te weinig.. normaal staat hij overdag op de weide, en snachts binnen, nu maar een paar uur in de binnenbak..
dat zou geen probleem zijn als ik hem extra beweging kon geven, maar ik zit nu met mijn voet in het gips..

balen dus..

gelukkig heb ik een lieve zus en schoonzus die hem wat aandacht en beweging geven..

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:05

die van mij komt (bijna) niet op wei,
maar rijdt wel zo goed als elke dag.
maandag: dressuur
dinsdag: springen
woendag: dresuur
donderdag: springen
vrijdag: dressuur
zaterdag: weide/logeren/stappen
zondag: rustdagje :P

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:09

Ik heb echt een hekel aan dit weer! Pony is net kreupel geweest en ik had gehoopt dat ik 2 weken geleden wel weer een beetje kon gaan opbouwen, maar nee hoor, gaat het snééuwen!! :(

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:11

normaal komt mijn paard altijd buiten, maar met sneeuw niet. Dus ik probeer elke dag een uur te wandelen buiten, maar vandaag was ze wel erg heet. Dus hebben we in de binnenbak 3 kwartier gelopen. Ik probeer ook te longeren en veder rijden we 3 keer per week.
De paarden bij ons thuis komen wel buiten heel de dag :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:06

Pfff van mij mag het nu wel afgelopen zijn met die sneeuw en vorst! Heb mn poot ook nog eens verbrand, kan alleen maar uggs aan dus rijden is er ook niet bij geweest afgelopen week. Ze komt wel los in de longeervolte en wordt door nog iemand gereden, maar leuk is anders :n

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:36

Mijn paardje staat in principe overdag gewoon buiten in de paddock, met een paar vriendjes. En als het niet al te glad is gaan we gewoon buitenrijden of wandelen. Ze is inmiddels wel gewend aan het witte landschap en hoeft niet meer overal naar te kijken en steeds alle kanten op te stuiteren. Zolang er niet teveel schaatsers zijn is het prima te doen.

Ik merk wel dat ze graag aan het werk gaat, ze heeft meer energie dan ze in de paddock kwijt kan en is best jumpy als we dan weer eens iets gaan doen. Gelukkig wel op een leuke manier jumpy. Ze geniet ervan om aan de hand lekker een flink stuk te draven over de weg, ik mag dan gezellig meedraven van haar. (lees: Ik ren een stuk en wil dat zij dan meedraaft, wat ze met veel genoegen zeer enthousiast maar braaf doet. Voordat er mensen bang zijn dat mijn paard beslist). Hell, dat is goed voor je conditie!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:38

Die van ons staan gewoon lekker 24/7 buiten en hebben (ongeveer) vakantie. Heeeel soms moet Misty even werken. (lees, 15 minuten stappen).

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:43

Die van mij staat 24/7 buiten en beweegt daar dus naar eigen behoefte.
Daarnaast ben ik er ook gewoon elke dag om hem extra beweging te geven (max. 1 uurtje 'werk' meestal).

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:13

Bij ons staan ze nu een paar uur in de paddock, als het sneeuwt staat ze binnen. Verder krijgt ze dagelijk beweging, rijden of logeren.
Het is niet ideaal maar het is even niet anders. :(:)

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:55

Pfff gelukkig ben ik niet de enige met deze problemen!! Eerst hadden we de paarden aan huis staan maar mijn lieverd durfde zijn stal niet meer in en uit!! Hij was gevallen met zijn klompvoetjes!! heel erg zieligg maar gelukkig geen gevolgen.. behalve dat hij z'n stal niet meer in durfde.. Heb ze nu op pension gezet... wel 20 min rijden maar kan wel iedere dag flink trainen in de binnenbak! Verder komen ze daar niet naar buiten dat is wel vervelend maar beter als helemaal niet z'n stal uit! hopelijk kunnen ze in februari weer naar huis!