Joceline schreef:Het stukje over gewenning ging over dat ze het gewend is de dekens op te hebben..ze vind ze niet rot om op te hebben..
Ik leg het denk ik niet goed uit. Gewenning zegt niets. Verander de omstandigheid van gewenning en een dier went aan de veranderde situatie. Jou stukje was heel erg mooi, omdat je daarin jezelf een soort van tegenspreekt en dus heel mooi bruikbaar als voorbeeld van denken.
Aan de ene kant de gewenning van het paard aan de dekens. Een paard is daar binnen een jaar niet meer aan gewend, dus is in feite verwaarloosbaar. Dan aan de andere kant voer je de eigenlijke reden aan van het hebben van je paard onder de deken, en dat is dat je het zelf mooier vind en makkelijker. Dat is dus eigenlijk de kern van de zaak, want je paard hoeft in feite geen deken, het is gezond en heeft een vacht. Ik hoop dat ik het zo duidelijker uitleg. Het is absoluut geen aanval naar jou toe, ik hoop hiermee dat mensen wat meer nadenken over het doel van de deken. Waarom legt men een deken op? Niet voor het paard, maar voor het gemak van de mens zelf
. 
Ja maar dat weet ik ook wel hoor, een paard kan makkelijk zonder deken het is puur voor me zelf..maar nogmaals en nu probeer ik het jou te laten snappen;