hier allebij mn paarden bloot mijn ruin kreeg zo'n enorme jeuk dat het echt zaak was om zo snel mogelijk af te bouwen maar gelukkig heeft hij het er nu niet koud onder kan ook bijna niet met zulk lekker weer
vanaf vorige week weer bloot, ze bleek haar schoft kapot te hebben door de deken. Was de laatste week gebeurt... I.v.m. haar schoft dus deken afgedaan maar het is nu gelukkig ook prima weer om zonder deken te staan (wel weer meer poetsen, tis een schimmel.....)!
Hier word het de komende dagen prachtig weer, gister hadden alle paarden op stal de deken af. Zijn ze toch altijd wel blij mee.
Es_ther
Geplaatst: 15-04-13 09:07
Bloot. Hij stond in zn halve winter / verhaarvacht al te zweten zonder deken gister. Maar welke knuppel gaat dan ook midden in de zon staan, terwijl er ook plekken zijn die niet in de zon staan ?
Aranel
Geplaatst: 15-04-13 09:10
Mijne staat sinds zaterdag zonder deken. Hij moet het toch ook een keer weer zelf kunnen En hij zweet behoorlijk snel ondanks dat 'ie een korte vacht heeft.
Vandaag voor het eerst weer een dagje bloot! (Tevens omdat mn zomerdeken nog thuis ligt haha) 's nachts onder de 0 gram. En ik denk, dat als het weekend weer belooft wat het is de 150 weer(voor 's nachts).
Maar staat hier nu flink te spoelen, dus heb een beetje medelijden, zat vanochtend nog te twijfelen om een 0gr regendeken op te gooien, maar zou heel de dag droog zijn, en nu staat het te regenen Dus hoop dat het snel droog is
Gisteren bloot overdag, om 10 uur gisteravond de 100 grams weer omgedaan. Vanochtend getwijfeld, af of om, maar heel blij dat ik m omgelaten heb! Het komt met bakken uit de lucht, dat kan die koukleum met geschoren velletje nog echt even niet aan.
Mijn ruin heeft nu 0 gr regendek op en gaat zo opr 't eerat 's nachts bloot. 't wordt nog 8 graden dn morgen wordt het lekker warm en zonnig. Geen deken nodig dus! mijn merrie staat met 'r exceemdeken op.