Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:20

Even een vraagje hier. Is er iemand die een fleece zweetdeken onder de gewone deken heeft? Met deze kou wil ik dat eigenlijk doen maar ik ben bang dat het gaat schuren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:27

Ben ik ook benieuwd naar ik wil dat ook gaan doen,over een half uur ga ik weg iemand nog een reactie? :D

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:29

Ik heb het niet gedaan want ik wou het eerst ook doen. Voelde niet zo fijn om er een fleecedeken op te gooien. ik weet niet maar volgensmij is zo'n fleecedeken ook niet echt luchtig.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:13

Ik heb het wel een tijdje gedaan en was er eigenlijk wel positief over.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:41

@bloempje: ging het niet schuren? Daar ben ik een beetje bang voor namelijk.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:48

Bij mij niet ik heb nergens last van gehad. Het beviel mij prima als onderdeken, maar goed daar zal ieder zo zijn eigen ervaringen mee hebben.
Je kunt het ook proberen, je ziet het tijdig genoeg als het gaat schuren.

IrisKris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:56

Hallo!

Ik doe het regelmatig een fleecedeken onder de winterdeken!
mijn pony heeft er totaal geen last van! Stel dat ik 2 dekens opdoe die allebei winterdekens zijn dan krijgt ze kale plekken op haar schouders en met de fleecedeken niet. Het nadeel is wel als ze naar buiten gaan dat als het regent en de zweetdeken steekt er vanonder dan word het net zown spons dus dan kun je hem er beter vanonder houden.
succes!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:02

_Saar schreef:
Even een vraagje hier. Is er iemand die een fleece zweetdeken onder de gewone deken heeft? Met deze kou wil ik dat eigenlijk doen maar ik ben bang dat het gaat schuren.

Ik merk dat je met loopsplitten weinig/minder kans hebt op schuurplekken.
Mijn paard heeft trouwens wel een drukplekje (streepje) overgehouden aan een fleece-deken zonder hals die naar achter was geschoven en dus strak achter de schoft heeft gezeten. Daarna nog wel eens een fleec-deken met hals gebruikt en dat ging wel goed. Nu gebruik ik gewoon echte staldekens en outdoordeken, wat volgens mij toch het prettigste is.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:16

Ik zou nooit een fleecedeken onder een deken doen! Het glijd naar achter en gaat schuren! Omdat het niet glad schuift het ook niet meer naar voren en blijft het trekken aan de haren!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:20

Ik heb het eens gedaan en sinds die tijd heeft mijn zusjes paard een gevoelige schoft die was in 1 nacht helemaal kaal was echt zielig

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:22

Sinds dit weekend staat mijn fjordenmerrie onder een 500 grams deken.

Ze is geschoren en waren begonnen met 300 grams. echter had ze het vreselijk koud afgelopen zondag waardoor ik toch heb besloten om er al een 500 grams op te leggen.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:08

Hm ik denk dat ik er dan vanmiddag tijdelijk een fleece ondergooi en dan op zoek ga naar een onderdeken. Bedankt voor de reacties!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:15

Ik heb het ook even gedaan, een fleece als onderdeken. Vooral toen pony nat was van de regen, de fleece er onder en dan na een paar uur er weer onderuit. Pony vond het wel lekker, een extra laagje!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:19

Noa staat nog steeds zonder deken.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:21

Wij hebben mijn pony al een lente deken op gehad, en hebben nu sinds een week al een dikke winterdeken op.
:P

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:29

toen mn pony ziek werd op zondags heb ik een extra fleece deken onder zn regendek gedaan, dit bij gebrek aan een dikkere deken, ik moest steeds naar stal om de deken naar voren te halen, hij ging naar achter en doordat het fleece is zoals al gezegt ging dit niet meer terug en zat dus behoorlijk strak bij de schoft en borst.

ik heb de dag erna direct een gevoerde regendeken gekocht, moet zeggen dat 1 dikke regendeken beter bevalt dan onder een regendek steeds losse dekens te doen

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:37

_Saar schreef:

Ik heb hem er wel onder, bevalt prima en schuurt niet. Bij mij is het een beetje een gebrek aan een dikkere deken, want de deken die ik bestelt heb komt later binnen dan verwacht.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:41

Ik heb gister een fleecedeken onder mn gewone winterdeken gedaan (omdat ik een dikkere thuis
had liggen) en die is vrij goed
blijven zitten. Als noodoplossing kan het prima voor een paar dagen. Alleen denk ik dat het
fijner is om een gewone deken eronder te doen ivm de pasvorm en schuren.

Heb er vanmiddag 150 gram bij gedaan, ze stond al onder 300. Geschoren

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:49

Ik heb de fleece er vandaag onder gedaan. Morgen even goed kijken hoe het zit. Ben ondertussen op zoek naar een onderdeken van 150 of 200 gr. maat 195, dus als iemand nog iets heeft liggen ;). Als ik die heb hoop ik de winter door te kunnen komen :)
Als het gaat dooien wil ik mijn paard weer alleen onder de winterdeken zetten, dus zonder fleece of onderdeken. Dat moet toch prima kunnen? Alleen met dagvorst iets extra's eronder? Of worden de verschillen dan te groot?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:22

Ik heb net op een 330 grams opgedaan (ongeschoren) :brr:

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:31

Mijne staat nu ongeschoren onder onegveer 500 grams, maar toch wordt het echt een teddy. Ik snap er niets van.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:54

Staat onder 300 gr maar is aardig koud in de stal en wind op de stal dus heb een 350 in bestelling waar de 100 gr onderdeken onder gaat.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:02

Ik heb vanochtend vroeg voor hij naar buiten ging de 200gr verwisseld voor de 370gr met hals. En blij toe. Want het was hardstikke koud vandaag. (Paard is ongeschoren)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:07

_Saar schreef:

moet kunnen , mits je een goed passende zweetdeken / fleece deken hebt met kruissingels en dubbele borstsluiting .
enkel gaat bij mij wel schuren en zonder kruissingels gaat ie trekken .
ik heb er met de hele koude dagen zelf ook een zweetdeken onder en dat gaat prima ;)

overigens heb ik hier nogsteeds de 400 opliggen met 200 hals ongeschoren .

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:31

Mijn paard staat onder 600 gram, jawel 600.. hij was een tijdje ziek geweest en bleef maar afvallen.
Dierenarts geweest bloedafgenomen niets te vinden.. bijvoeren tot uiteindelijk 2 kilo per dag meer... nog afvallen 200 gram deken er bij op gedaan( er lag al een 400 op) en nu is hij sinds een week weer aan het aankomen. Overigens zijn beide dekens met hals en zweet hij totaal niet. paardje is 18 jaar