[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:57

dreamheart schreef:
Ik zou voor 2e hands gaan. Bjj Agradi duurde het erg lang voordat mijn bestelling binnen was ( & ben je nog duurzaam bezig ook ;) )

Heb hem pas maandag de 26e nodig ;)

tiwi1969

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:00

XL bij Amigo zegt iets over de wijdte van de hals en de lengte van de zijkanten. Dit zijn dekens voor extra brede paarden. De lengte-maat komt daar nog bij.
Bij Bucas heet dat BigNeck.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:03

Ik bestel sowieso niet bij agradi, maar voor 10 euro koop ik in principe liever nieuw.

Vind trouwens dat er nog bizar veel gevraagd wordt voor 2e hands dekens := Voor die paar tientjes koop ik dan liever nieuwe.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:16

Nies_ schreef:
Ik bestel sowieso niet bij agradi, maar voor 10 euro koop ik in principe liever nieuw.

Vind trouwens dat er nog bizar veel gevraagd wordt voor 2e hands dekens := Voor die paar tientjes koop ik dan liever nieuwe.

Dat had ik dus ook.

Als het direct leverbaar is heb ik tot nu toe nooit problemen gehad met agradi

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:24

keeyzie schreef:
Fabster schreef:
Wat ik zo op internet kan vinden, heb ik keuze uit:

G Horse
Nieuwzeelandse regendeken
GPD

G horse en GPD zijn goedkoop. De nieuwzeelandse 150 euro.

Heeft iemand hier van gehoord/ervaring mee? Ik moet wel iets. En anders koop ik 2 goedkope. Als ze niet geheel waterdicht zijn, moet ik ze dus vaker wisselen. Wel een gedoe, maar nu staat hij in de regen bloot, omdat ik anders voor de nacht niks heb. Vind ik ook niet ideaal met deze kou.

Sorry voor het spammen, dames, maar ik ben redelijk wanhopig. Had vorige maand even niet genoeg geld om 2 Amigo's te kopen, dus dacht: doe ik er volgende maand nog 1. Had er niet op gerekend dat ik ze niet meer kon krijgen... :(

Wij hebben op stal nu sinds kort Dutch Horse Rugs, enorm fijne dekens met eenzelfde pasvorm als Amigo :j En vallen qua prijs enorm mee. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of ze ook echter 24/7 waterdicht zijn. Ze hebben namelijk wel een naad op de rug.

Maar zijn die er ook in maat 225? En zo ja, waar heb je ze gekocht?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:25

Yvank_ schreef:
Josie op bokt kan hem vast wel gewoon voor je bestellen.. De Amigo XL

Ik ga haar even opzoeken, tnx

Dat valt nog niet mee. Hoe kan ik haar opzoeken, hier op bokt?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:41

http://www.dutchhorserug.com/nl/ Ze doen ook aan maatwerk dus ik verwacht wel dat ze ook een maat 225 kunnen maken.

Helaas hebben ze de ultieme test niet doorstaan, paarden zijn naar een ochtendje buiten alle 4 nat. Je zult er dus nog een regendeken overheen moeten doen. Wij hebben trouwens de Nylon variant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:44

Maar die dekens zijn oko niet waterdicht dat staat er bij.. Waterafstotend..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:47

tiwi1969 schreef:
Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de gewone Avanlance, deze is in de sale en was in de gewenste maat nog beschikbaar.
Het prijsverschil met de Pro werd daardoor wel erg groot en mijn paard sloopt haar dekens gelukkig niet dus durf ik de 600D stof wel een keer te proberen.
Dit mede n.a.v. de review van CK88 dat de gewone Avalance al zo goed is.

Helaas wordt het pas eind deze maand afgeleverd doordat ik wat andere dingen met levertijd heb bijbesteld. Op zich is dat niet zo erg, ze staat nu nog onder 0-grams met eczeemhals, over 2 weken gaat de 100 grams Amigo Bravo op. De nieuwe is 300 grams, dus echt pas voor als ze op haar nieuwe stal geschoren wordt. Verhuizing is 1 november.

Wel nog even 10% korting meegepakt, i.v.m. eerste bestelling en ingeschreven voor de nieuwsbrief. HZSIGNUP
En een gratis, simpel, halster (die mijn paard waarschijnlijk niet gaat passen) met code GIVEAWAY

Ben benieuwd naar de pasvorm, wordt vervolgd, zodra hij binnen is zal ik hem passen en foto's maken.

Je gaat er geen spijt van krijgen, 600D verbaast mij, ik heb ook rambo's en bucassen en die stof voelt toch echt even sterk aan, mijn averlance heeft ook slopende weidegenootjes overleeft, tandafdruk stonden erin maar geen scheuren. Ik hem hem na 2 jaar laten wassen en verkocht aan stalgenoot omdat ik kleiner paard kreeg, deken doet het nog steeds prima!
Laatst bijgewerkt door CK88 op 15-10-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:50

Nies_ schreef:

Mijn rhino's zijn ook twee de hands maar allebei met geluk dat iemand de verkeerde maat had, dekens roken zelfs nog naar ruitersportzaak.
Heeft me een boel geld gescheeld, Nieuw was ik 370 euro kwijt geweest en nu 170 euro.
Wel de hele zomer goed alles in de gaten gehouden of ze in goede staat aangeboden werden.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:01

Hoi allemaal!

Volgende week gaan we Fries scheren, en willen daarvoor een warme outdoor/regendeken kopen voor erna.
Het probleem is dat hij een moeilijke schoft heeft qua dekens, omdat hij ook van de voorkant heel breed is gaan bijna alle dekens die we tot nu toe hebben gehad aan z'n schoft schuren en uiteindelijk daardoor kapot.

Wat voor deken adviseren jullie in zo'n situatie? Goed/betaalbaar merk?

Alvast bedankt!

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:07

@Ghosttown: ik weet niet of je mijn berichtje nog hebt gelezen in jouw eigen topic, dus ik kopieer en plak nog even:
Hier ook een Fries met dezelfde kenmerken. Na wat omzwervingen de oplossing gevonden: de dekens van het merk Trust met het Tetris systeem (de kussenblokken rondom schoft en schouders). De schoft ligt helemaal vrij.
Als je goed wat verkooppunten vergelijkt, dan zie je dat er aanbieders zijn met lagere prijzen dan de adviesprijs.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:03

Ghosttown schreef:
Hoi allemaal!

Volgende week gaan we Fries scheren, en willen daarvoor een warme outdoor/regendeken kopen voor erna.
Het probleem is dat hij een moeilijke schoft heeft qua dekens, omdat hij ook van de voorkant heel breed is gaan bijna alle dekens die we tot nu toe hebben gehad aan z'n schoft schuren en uiteindelijk daardoor kapot.

Wat voor deken adviseren jullie in zo'n situatie? Goed/betaalbaar merk?

Alvast bedankt!

Mijn kruising friezen hebben Horseware. Ligt bij veel friezen goed.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:05

Ik kom er niet uit... iemand misschien een idee?

Ik zoek een deken voor mijn IJslander met brede nek. Dus dacht aan de Amigo xl of de Bucas big neck. Maar nu lees ik hier boven dat die ook wat langer aan de zijkant zijn. Maar mijn IJslander heeft maar korte beentjes. Zou dat wel passen?

Tweede vraag :o :D hij heeft nu een gewone Amigo om. Maar die snijdt aan de bovenkant in zijn hals, omdat zijn nek breed is. Zou de xl en big neck dat dan niet doen? Of heeft mijn paard gewoon een deken met bv halve hals nodig?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:13

Ik heb gisteren mijn deken bij agradi besteld en vandaag had ik 'm binnen hoor :Y), ben eigenlijk nooit ontevreden over agradi.
Liner in een maatje kleiner ligt als een zonnetje, past nu perfect en ze stond nog heerlijk droog onder haar wug+liner net. Voor alsnog helemaal tevreden dus.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:23

super!

heb je nu een 6.3 onder de 6.6. wug?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:42

Paard der schouders waren kletsnat onder der amigo. Gelukkig wilde ik sowiesp de 200 op doen dus krijgt ze een droge deken op!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:47

Hier ook nat aan de voorkant, niet de hele schouders gelukkig.
Ze staat nu onder fleece op stal, vanavond krijgt ze een droge 100 gr deken op en morgen ochtend de 0-grams met eczeemhals omdat de knutten nog niet 100% verdwenen zijn voorlopig.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:54

Nouvel schreef:
super!

heb je nu een 6.3 onder de 6.6. wug?

Ja beetje aparte constructie is het wel maar het zit goed dus ben allang blij. Merk wel dat de sluiting van de liner wat hoger zit dan die van de wug dus daar piept hij er iets bovenuit maar vandaag was alles gewoon nog helemaal droog op haar borst dus blijkbaar regent ze daar niet in :). Haar wug zit ook vrij ruim overal, maar het ligt als een huis en ze heeft er lekker de ruimte in dus wat mij betreft dan prima.

Trouwens 3x raden tot waar haar deken komt :') Ja dit was na het poetsen, kreeg het er niet af haha

Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:19

Fabster schreef:
Heeft iemand ergens nog een regendeken in maat 225 gezien? Had bij de pasrdendrogist de Amigo XL gekocht, maar aangezien ze 24/7 buiten staan is een wisseldeken wel handig. Maar bij de paardendrogist zie ik ze niet meer. Alles tot 215. Dat gaat m niet worden.

Had je een 7'3" of een 7'6"? Ik heb 5 modellen 7'3" namelijk. Waarvan 4 met vaste hals hals. Maar dat is officieel 221cm.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:37

Fijn dat je liner nu wel past!

Ik had 2 jaar geleden Horze dekens, de halve hals en de winterdeken met hals die helemaal dicht is. Was er echt super tevreden mee. Super prijs/kwaliteit verhouding :j

Wat hebben sommige al veel grams op, ongeschoren 300? :\ Mijne is geschoren en staat echt wel warm onder 200 grams met hals, durf niet meer op te gooien. Bang dat ie gaat zweten.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:39

vanavond lekker op stal met de 150 grams deken

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:41

Hangt toch ook van je paard af hoor Capriootje. Ik heb er 1 onder 350. Die stond er vandaag heerlijk bij. Die andere had het onder 250 echt warm. Dus die staat nu weer onder 150.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:41

Die van mij is ongeschoren koud onder haar 150 grams. Wordt ook niet geschoren, was vorig jaar ook keurig kort in het haar.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:42

Ja is ook zeker zo! Maar verbaas me er soms over haha. Die van mij heeft het ook niet snel koud en kan zelf kiezen om binnen te gaan staan. De hals scheelt ook wel veel in warmte :)