[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:22

tiwi1969 schreef:
Jammer alleen Amigo Mio in de Sale, dat voegt niks toe aan de Amigo Bravo 0 grams die ik al heb.

Verder heb ik mijn oog laten vallen op deze deken, vooral de voorkant met hoge loopsplit lijkt mij erg fijn voor mijn brede paard:
http://www.horze.nl/winterdekens/horze- ... l?color=BL

Heeft iemand de Horze Supreme Avalanche Pro en hoe bevalt die?

Ik heb de 'gewone' Avalanche gehad, super sterk en top waterdicht! Nooit doorgelekt ook bij de hele dag flinke regen niet, of na het wassen van de deken.

tiwi1969

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:27

Dan ga ik hem bestellen.

Ze geven inderdaad 3 x wassen waterdicht garantie.
Dat is natuurlijk wel fijn al laat ik ze netjes wassen en opnieuw behandelen na een seizoen gebruik.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:31

Hier alleen maar Horseware dekens, Amigo en Rhino. Heb 2 western paardjes met maat 191 en 198. Deze passen prima.
Nu een met 100 (jonge ruin) een met 200 staan (merrie is al 21 en gevoelig op spieren). Beide warm zat.
Ze moeten oom niet heel warm aanvoelen onder de deken maar gewoon lekker.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:32

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:34

Mijn paard heeft mt. 215 Dus dat gaat helaas niet passen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:36

Wordt een "beetje" krap ja. :')

WendyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:39

Vraagje,
mijn paard wordt zaterdag geschoren en dit is de eerste keer dus heb geen idee wat voor deken ik het beste bij hem op kan doen. Zat zelf te denken aan eerst een 200 grams en als het kouder wordt een 300 grams?
Nu heeft hij een fleecegevoerde regendeken op.
Graag hoor ik van jullie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:40

Ik zou voor 300 gaan. Mijn ongeschoren staat al onder 250.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:43

WendyK schreef:
Vraagje,
mijn paard wordt zaterdag geschoren en dit is de eerste keer dus heb geen idee wat voor deken ik het beste bij hem op kan doen. Zat zelf te denken aan eerst een 200 grams en als het kouder wordt een 300 grams?
Nu heeft hij een fleecegevoerde regendeken op.
Graag hoor ik van jullie :)

Als ie net geschoren is al minimaal een 300/350 gram op, als het kouder wordt nog eens 200/300 gram erbij onder, anders mag je zo weer scheren. Ligt er ook een beetje aan hoe warm het op stal is.
Een (ongevoerde) hals is een optie, om ze minder snel 'wollig' te krijgen op de hals,

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:58

Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de gewone Avanlance, deze is in de sale en was in de gewenste maat nog beschikbaar.
Het prijsverschil met de Pro werd daardoor wel erg groot en mijn paard sloopt haar dekens gelukkig niet dus durf ik de 600D stof wel een keer te proberen.
Dit mede n.a.v. de review van CK88 dat de gewone Avalance al zo goed is.

Helaas wordt het pas eind deze maand afgeleverd doordat ik wat andere dingen met levertijd heb bijbesteld. Op zich is dat niet zo erg, ze staat nu nog onder 0-grams met eczeemhals, over 2 weken gaat de 100 grams Amigo Bravo op. De nieuwe is 300 grams, dus echt pas voor als ze op haar nieuwe stal geschoren wordt. Verhuizing is 1 november.

Wel nog even 10% korting meegepakt, i.v.m. eerste bestelling en ingeschreven voor de nieuwsbrief. HZSIGNUP
En een gratis, simpel, halster (die mijn paard waarschijnlijk niet gaat passen) met code GIVEAWAY

Ben benieuwd naar de pasvorm, wordt vervolgd, zodra hij binnen is zal ik hem passen en foto's maken.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:26

Ik zou een geschoren paard inderdaad zeker 300 of 400 opleggen. Fjorden hebben het over het algemeen wat warmer maar mijne staan nu onder 300 gram beide. Hebben al wel weer wat vacht ontwikkeld.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:40

Mijn paard hoeft niet kaal te blijven na het scheren, maar die hele lange vacht wil ik op mijn nieuwe stal niet i.v.m. binnenbak. De rug wordt ook niet geschoren i.v.m. bijna kissing spines, die wil ik lekker warm houden.

Bij erge koude heb ik ook nog 2 200 grams Horseware liners liggen dus ik kan dan ook nog wat bijvullen. Ik ben erg handig met naald en pekdraad, met een paar steken en knopen heb je de liner zo vast en met een knip van de schaar weer los als er geen ringen in de deken zitten.

Mijn deken voorraad is nu:
4x Rambo Sweet Itch Hoody mt 215
1x fleece deken met 205
Amigo Bravo XL 0-grams mt 205 met eczeemhals eraan.
2x Amigo Bravo 100 grams mt 205 met borstverbreder
2x liner 200 grams

en als hij binnen is
1x Horze Avalance 300 grams mt. 165 (220)

Maat 205 past alleen in XL of met borstverbreder, maar is niet helemaal ideaal. Ik had ze nog van de moeder van mijn huidige paard die 10 cm kleiner was. Ze heeft ze alleen haar laatste maanden opgehad toen ze erg ziek was.

Mocht er in het gebruik toch blijkend dat ik andere of meer dekens nodig heb dan zie ik dat tegen die tijd wel weer en koop ik er gewoon nog bij.
Evt. gaan de Amigo Bravo's 205 er uit, zijn bijna nieuw en zet ik dan netjes gewassen en waterdicht gemaakt op de Bokt markt.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:41

Ik heb het gisteren ook gevraagd maar helaas nog geen reactie op gehad. Mijn paard staat met een 0 grams regen deken met vaste hals (paard is niet geschoren) en nu is het gisteren bij de borst er bij geregent. Voorkant borst iets nat en het voorste stuk van de schouders nat. Verder voelde ze onder de rest van de deken wel lekker warm dus ik denk niet dat ze het koud heeft gehad. Hebben jullie tips voor het er bij in regenen? Deken strakker doen aan de voor kant of???

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:49

kusvoorjou schreef:
Ik heb het gisteren ook gevraagd maar helaas nog geen reactie op gehad. Mijn paard staat met een 0 grams regen deken met vaste hals (paard is niet geschoren) en nu is het gisteren bij de borst er bij geregent. Voorkant borst iets nat en het voorste stuk van de schouders nat. Verder voelde ze onder de rest van de deken wel lekker warm dus ik denk niet dat ze het koud heeft gehad. Hebben jullie tips voor het er bij in regenen? Deken strakker doen aan de voor kant of???

Inregenen aan de voorkant is bijna niet te voorkomen helaas. het ligt ook wel een beetje aan de bouw van je paard. Voorkant strakker zou ik niet zo snel doen, dan kan de deken gaan schuren.
Een klein beetje nat aan de voorkant worden ze niet zo snel ziek van, als ze maar wel weer de kans krijgen om op te drogen.
Daarom heb ik ook meestal wel wisseldekens, 1 op en 1 die kan drogen.
Met binnenzetten natte deken eraf, evt. even onder fleecedeken laten drogen en dan de droge deken erop.
Nu staat mijn paard met dit soort dagen wat korter buiten dan bij droog weer, na een paar uurtjes vindt ze het zelf ook wel weer genoeg en komt ze aan de draad schooien of ze naar binnen mag.

Bij 24/7 buiten is dit weer wel erg lastig en weet ik ook niet zo goed hoe je dit oplost.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:53

Ze kan zelf kiezen of ze op stal wil of niet, overdag en snachts. Ik heb helaas geen mogelijkheid om elke dag de dekens te wisselen...

Maar als ze verder gewoon lekker warm aan voelt moet het toch niet echt een probleem zijn? Mijn vriend die overigens ook in de paarden sit probeert mij daar van te overtuigen maar toch zit het me niet lekker vandaar dat ik hier bevestiging probeer te krijgen..... haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:10

Heeft iemand ergens nog een regendeken in maat 225 gezien? Had bij de pasrdendrogist de Amigo XL gekocht, maar aangezien ze 24/7 buiten staan is een wisseldeken wel handig. Maar bij de paardendrogist zie ik ze niet meer. Alles tot 215. Dat gaat m niet worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:10

kusvoorjou schreef:
Ze kan zelf kiezen of ze op stal wil of niet, overdag en snachts. Ik heb helaas geen mogelijkheid om elke dag de dekens te wisselen...

Maar als ze verder gewoon lekker warm aan voelt moet het toch niet echt een probleem zijn? Mijn vriend die overigens ook in de paarden sit probeert mij daar van te overtuigen maar toch zit het me niet lekker vandaar dat ik hier bevestiging probeer te krijgen..... haha
Dan zal het wel meevallen hoor. Mijn dekens met hals regenen eigenlijk nooit in :n

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:21

Ik zie bij Agradi dekens van Bucas in maat XL. Is dat 225 of eerder 215?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:25

Zouden jullie voor 10 euro prijsverschil(agradi) een nieuwe of 2e hands halsdeel kopen?
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 15-10-15 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:42

Wat ik zo op internet kan vinden, heb ik keuze uit:

G Horse
Nieuwzeelandse regendeken
GPD

G horse en GPD zijn goedkoop. De nieuwzeelandse 150 euro.

Heeft iemand hier van gehoord/ervaring mee? Ik moet wel iets. En anders koop ik 2 goedkope. Als ze niet geheel waterdicht zijn, moet ik ze dus vaker wisselen. Wel een gedoe, maar nu staat hij in de regen bloot, omdat ik anders voor de nacht niks heb. Vind ik ook niet ideaal met deze kou.

Sorry voor het spammen, dames, maar ik ben redelijk wanhopig. Had vorige maand even niet genoeg geld om 2 Amigo's te kopen, dus dacht: doe ik er volgende maand nog 1. Had er niet op gerekend dat ik ze niet meer kon krijgen... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:46

Josie op bokt kan hem vast wel gewoon voor je bestellen.. De Amigo XL

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:47

Als je weet dat de tweedehandse nog in goede staat is zou ik dat gewoon doen. Zijn toch weer wat emmers met snoepjes he ;)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:48

Fabster schreef:
Wat ik zo op internet kan vinden, heb ik keuze uit:

G Horse
Nieuwzeelandse regendeken
GPD

G horse en GPD zijn goedkoop. De nieuwzeelandse 150 euro.

Heeft iemand hier van gehoord/ervaring mee? Ik moet wel iets. En anders koop ik 2 goedkope. Als ze niet geheel waterdicht zijn, moet ik ze dus vaker wisselen. Wel een gedoe, maar nu staat hij in de regen bloot, omdat ik anders voor de nacht niks heb. Vind ik ook niet ideaal met deze kou.

Sorry voor het spammen, dames, maar ik ben redelijk wanhopig. Had vorige maand even niet genoeg geld om 2 Amigo's te kopen, dus dacht: doe ik er volgende maand nog 1. Had er niet op gerekend dat ik ze niet meer kon krijgen... :(

Wij hebben op stal nu sinds kort Dutch Horse Rugs, enorm fijne dekens met eenzelfde pasvorm als Amigo :j En vallen qua prijs enorm mee. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of ze ook echter 24/7 waterdicht zijn. Ze hebben namelijk wel een naad op de rug.
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 15-10-15 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:48

keeyzie schreef:
Als je weet dat de tweedehandse nog in goede staat is zou ik dat gewoon doen. Zijn toch weer wat emmers met snoepjes he ;)

Heb het uitgerekend:
2e hands: 36.95 incl verzendkosten
Agradi: 48.24 incl verzendkosten

Daarbij reageerd die gene niet vlot op mail dus heb me twijfels
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 15-10-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:56

Ik zou voor 2e hands gaan. Bjj Agradi duurde het erg lang voordat mijn bestelling binnen was ( & ben je nog duurzaam bezig ook ;) )