Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
purple schreef:Bij de action hebben ze van die kleine gele flesjes olie, die gebruikte ik altijd. Zodra ik de messen hoorde, deed ik er een beetje olie op. (Mijn pony is altijd erg harig, dik en stug haar, dus hadden de messen wat meer smering nodig)
dnieSz schreef:Hallo Allemaal!
Waarschijnlijk is dit een erg vaak gestelde vraag, maar ik zit er toch er mee omdat ik in principe geen voorstander ben van scheren (van mijn eigen paard) maar omdat ik elk jaar weer tegen dezelfde problemen aan loop in deze periode vraag ik me toch af wat jullie adviseren.
Mijn paard, Randy 18jaar ruin en irishcob wil deze periode van het jaar telkens slecht vooruit, over het algemeen is het helemaal geen paard die slecht wilt lopen, wel moet ik hem altijd aanmoedigen maar nu heb ik echt het gevoel dat hij echt slecht/ het niet fijn vind om te lopen..
Randy heeft wel een luchtweg probleem, omdat hij een allergie heeft. over het algemeen heeft hij daar geen last van, of het moet heel erg warm zijn en ik ga rijden dat is geen combi maar ik heb nu wel het idee dat hij daar meer last van heeft. wel vind ik het raar dat het telkens deze periode is en verder niet.
Ik gebruik wel dekens maar ondanks dat heeft hij even goed wel een dikke vacht..
zelf denk ik dat het zou kunnen komen omdat hij het gewoon snel benauwd heeft door zijn vacht en dus daarom slecht wilt lopen, dus nu is mijn vraag zou het een oplossing zijn om hem te scheren? zo hij het daar door minder snel benauwd/warm krijgen met rijden?
Brand maar los ik hoor graag wat jullie wel/niet zouden doen!