[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:56

Ik weet niet wat je budget is maar de moser Max bevalt mij top voor dit soort dingen. Als je meer budget hebt en op accu wilt zou ik gaan voor de heiniger saphir

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:26

Ja wat is je budget?

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:17

Budget is maximaal 250 denk ik. Heiniger en moser kan ik inkoop halen. Dus daar zet wel wat speelruimte in. Is het zachte exht geen probleem voor die. Zie van beide geen extra fijne messen.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:21

Ik scheer alle vachten met mijn sapphir. Van lekkere zachte pluisoortjes tot vervilte cushing vachten.

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:15

Waar zijn extra fijne messen goed voor dan? Nog nooit van gehoord. Ik heb nog nooit een plukkig maar gehad met de moser

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:46

De tanden staan iets dichter bij elkaar en daardoor heeft het minder last van donshaar.

Ik zit nu te kijken naar die heiniger. Kan je de accu variant ook gebruiken om te scheren aan een kabel?

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:29

Nee je kan dan enkel op accu!

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:32

Dan moet het denk ik toch de moser worden. Ik heb niet zo'n goeie band met accu's, sloop ze blijkbaar nogal eens. En accu en draad was nog wel wat geweest.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:37

De moser komt prima door pluishaar heen, ik heb een pluishaar shet er volledig mee gedaan. Afbeelding

Ik zou wel 3mm messen meebestellen, bij 1mm heb je het risico dat ze doorzichtig worden. Ik scheer zelf niet zo netjes daardoor, dus mijn shet is wel wat streperig omdat ik hem niet zo doorzichtig wil hebben. Ik heb momenteel het geld niet voor extra messen aanschaffen.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:14

Veulen84 schreef:
Dan moet het denk ik toch de moser worden. Ik heb niet zo'n goeie band met accu's, sloop ze blijkbaar nogal eens. En accu en draad was nog wel wat geweest.


Ik heb mijn sapphir al 6 jaar en nog nooit problemen met de accu, nog steeds niey haha

just_kiki

Berichten: 6817
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:18

Ik heb een xplorer en had toch liever met snoer gehad. Ik merk met goede vachten van cushing paarden dat hij het qua vermogen toch vaak niet red (dat hoor je ook) en vind dat toch zonde, ik moet dan vaak mijn (minder fijne) reserve apparaat pakken.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:19

Ja? Ik ben juist van mijn xperience naar xplorer gegaan en merk echt geen verschil, heb juist het idee dat deze sterker is. Al zag ik laatst op insta ergens dat de xplorer medium duty en xperience heavy duty is

just_kiki

Berichten: 6817
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:39

Ja ik ben er echt eerlijk gezegd niet tevreden mee :n

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:17

Mag ik hier ook even binnen vallen met een vraag? Ik overweeg mijn pony dit jaar helemaal te scheren IPV deels zoals vorig jaar. Echter wil ik dit dan wel graag met een grote machine doen en niet meer met de tondeuse. Ik twijfel om er zelf een aan te schaffen maar wil dan graag in de lagere prijsklasse blijven. Dit zal natuurlijk ook schelen in kwaliteit, maar zijn hier mensen met ervaring met het volgende apparaat?https://www.agradi.nl/agradi-horse-scheermachine-hc-2000-paard.htm

Berdien

Berichten: 64649
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:13

Wat voor machine raden jullie aan voor kleinere oppervlakken? Ik wil mijn paard niet helemaal scheren, alleen de hals en borst. Heb overwogen eentje te huren maar met een paar keer scheren heb je de aanschaf er wel uit. Hoeft dus geen groot/professioneel apparaat te zijn, als hij maar gewoon netjes scheert en doet wat hij moet doen.

Kaatastrof

Berichten: 6282
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:24

Denk dat de Moser Max 45 dan echt ideaal is. :j Ik heb er altijd mooie scheerresultaten mee en is ook gewoon betaalbaar.

Alleen wordt de mijne tegenwoordig wel niet normaal heet. Heb al deel uitgeblazen met de luchtcompressor maar heb nog geen schroevendraaier gevonden die past om 'm helemaal open te maken. Wel heel vervelend want na x aantal minuten moet ik stoppen of ik verbrand haast mijn handen aan het warme plastic :=

Berdien

Berichten: 64649
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:34

Daar heb ik idd al veel over gelezen! Het is echter maar voor 1 paard en dus alleen de hals/stukje borst. Paard heeft ook geen dikke vacht, maar heeft het nu wel al echt warm.

Zou de Sectolin SE-210 ook kunnen? Is toch weer de helft van de Moser :))

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:44

Die is in mijn ogen enkel geschikt voor vetlokjes aannde sokken en oren haha

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:50

Nog iemand die hier iets over kan zeggen? :o of wellicht iets wat niet veel duurder is?
MarloesNatje schreef:
Mag ik hier ook even binnen vallen met een vraag? Ik overweeg mijn pony dit jaar helemaal te scheren IPV deels zoals vorig jaar. Echter wil ik dit dan wel graag met een grote machine doen en niet meer met de tondeuse. Ik twijfel om er zelf een aan te schaffen maar wil dan graag in de lagere prijsklasse blijven. Dit zal natuurlijk ook schelen in kwaliteit, maar zijn hier mensen met ervaring met het volgende apparaat?https://www.agradi.nl/agradi-horse-scheermachine-hc-2000-paard.htm

Kaatastrof

Berichten: 6282
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:51

Jester_ schreef:
Die is in mijn ogen enkel geschikt voor vetlokjes aannde sokken en oren haha

Dat dus. Ik vind het echt een onding :') En ik heb vernomen dat de messen uit productie gaan dus dan ben je gepeerd als ze bot zijn.

Berdien

Berichten: 64649
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:54

Oh ja nee. Sil heeft geen dikke vacht maar het is wel een Ier van tegen de 1.70 dus ik moet wel wat centimeters overbruggen :)) En als de messen eruit gaan zit je inderdaad..

Dan dus toch maar de Moser Max 45? Als die wel geschikt is voor het echte scheerwerk dan is dat wellicht beter..

Is dit hem nou ook? Ja toch? https://www.amazon.nl/Moser-1245-scheer ... gostdde-21

Kaatastrof

Berichten: 6282
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:00

Ja en het voordeel is dat je de messen kan laten slijpen en bovendien ook verschillende soorten kan kopen. De messen van Andis zouden er ook op passen, dus kan zelf een mes op speciaal voor paarden (grotere oppervlakken) https://www.macrovet.nl/andis-ultraedge-t-84.html

Edit: Die link klopt trouwens ja. Ik heb de mijne gekocht via zooplus.

Berdien

Berichten: 64649
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:02

Oh dat is inderdaad ook wel goed om te laten weten. Messen die geslepen kunnen worden is ook wel een pre.

Oke, ik ben overtuigd :D Nu even kijken welke het eerste binnen is: Amazon of Zooplus. Beiden zijn € 120 om en nabij.

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:46

Ik heb een stukje borst jaren met een 15 euro apparaat van de lidl gedaan.... Bij m'n wolharige shetlander. En zelfs een keetje er half mee geschoren. En deed 1x per jaar de benen van m'n merrie er mee. Na 3 jaar was het klaar. Maar heb de messen nooit geslepen dus wellicht gaat hij het weer doen als ik hem eens goed laat scheren. Hij deed het beter dan een duurdere sectolin. Maar ookk die was prima. En scheelt je weer wat meer euro's tov de Moser.

De Moser is super fijn ook voor dit soort dingen. Maar er zijn ook wel goedkopere variaties die prima kunnen werken voor zo weinig werk.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:09

Hoihoi!

Ik ben me aan het oriënteren op een tondeuse/klein scheerapparaat wat een mooie combi zou zijn met mijn Heiniger Xplorer voor de kleine stukjes (benen enz.), liefst op accu rond de €100-150