Soms de zomerdeken op maar ze staat 's nachts meestal binnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Perla schreef:Is grapje toch..?mijn paard staat alweer onder een 200 grams regendeken
_angela_ schreef:@ Perla: 200 grams nu al?? wat krijgt je paard dan op als het -5 is???
ThaGirl schreef:Even hier aan de dekenexperts vragen..
Aankomende winter wil ik mijn paard(en) voor het eerst onder een deken zetten, ze hebben dat voorheen nog nooit gehad (wel zweetdekens enzo natuurlijk).
Ik heb afgelope lente een 300 grams regendeken gekocht (lekker uitverkoop toen), en had gedacht stel het word heel koud deze winter, kan ik er altijd nog een onderdeken of zweetdeken onder leggen. Dit klopt wel toch?
Maar nou heb ik dus maar 1 deken gekocht, om even uit te proberen. Dus of ik koop er nog 1 bij (ook gewoon 300 gram, waterdicht) of ik laat er 1 met wintervacht staan (die ik het minst rij).
Hoe zoude jullie het doen?
edit: ik vraag het nu alvast, omdat als ik er over 3 maanden mee kom, alle dekens weer mega duur zijn en ze nu nog wel wat oude aanbiedingen hebben.
corinagirl schreef:Van mij ook een vraag.
Ik verzorg Otello (3 jarige ruin) nu ong. 2 maanden en ik heb gehoord van stalgenootjes dat hij vaak een echte ''beer'' is in de winter. Zoveel wintervacht heeft hij dan. Hiervan heb ik ook een foto gezien. Maar aangezien hij vorig jaar bijna niks hoefde te doen, maakte het niet veel uit.
Maar nu ben ik bezig met het in/doorrijden van hem en willen we in de winter ook kunnen (buiten)rijden. Scheren doen we niet.
Wanneer en met welke deken kan ik dan het beste beginnen? (en evt. welke volgorde?)
Een beetje wintervacht geen probleem, maar geen dikke haardos.
Otello staat nu onder eczeemdeken.