Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mutsiii schreef:Even een vraagje. Welke gram liners kan ik het beste kopen voor een ongeschoren paard? Heeft nu een bucas smartex 0gr. Passen de liners van horseware er ook goed onder?
Koper schreef:mutsiii schreef:Even een vraagje. Welke gram liners kan ik het beste kopen voor een ongeschoren paard? Heeft nu een bucas smartex 0gr. Passen de liners van horseware er ook goed onder?
Nee, dat is een heel ander model.
Even een vraagje. Mijn merrie heeft de afgelopen 3 jaar geleefd als buitenpony, al dan niet met schuilstal. Vandaag is ze verhuisd en is weer stalpony geworden. Dat was ze ook tot haar 24e en ik hoop dat het haar goed doet. Het is een buitenstal, en ik heb de zelfde deken op gedaan als ze zou krijgen wanneer ze buiten zou staan. Achteraf toen ik weer thuis was begon ik mij af te vragen of dat wel goed is. Kan iemand er wat zinnigs over zeggen?
upendo schreef:Tuurlijk passen er wel horseware liners onder Bucas, je moet alleen knutselen voor je ze kan bevestigen aan de deken..
Geen ervaring met die amigo deken, ik heb voor Fie een Bucas power cooler. Ook wel liefkozend haar trainingspakkie genoemd.
Koper schreef:Koper schreef:Ennnn de eerste doorweekte deken hangt alweer te drogenPaard is nu gehuld in deken nr 2. Die is ook niet meer heel erg hoosbuibestendig. Dus vanavond gooi ik de Smartex erop. Die is nieuw, en hopelijk blijft m'n paard er het hele weekend droog onder. En ik hoop eigenlijk ook dat hij blijft zitten. Ding zakte vorige keer flink scheef
Och, die Bravo is al tijden zo lek als een mandje. Met van die buitjes zoals vandaag gaat 't wel goed, paard blijft dan wel droog alleen de deken wordt écht nat. Maar komende dagen moet ik die niet gaan gebruiken, als ik de voorspellingen mag geloven. Paard staat nu onder de Weatherbeeta, die is ook goed winddicht
Dustyenmax18 schreef:Even een vraagje,
Deze week wordt mijn paard geschoren, hij staat nu nog zonder deken.
Hij staat van 9 tot 5/6 uur buiten en snachts op stal.
Hoeveel grams zouden jullie opleggen nadat hij geschoren is ?
En zonder hals zal geen probleem zijn toch ?
NinaCharlie schreef:Koper schreef:Even een vraagje. Mijn merrie heeft de afgelopen 3 jaar geleefd als buitenpony, al dan niet met schuilstal. Vandaag is ze verhuisd en is weer stalpony geworden. Dat was ze ook tot haar 24e en ik hoop dat het haar goed doet. Het is een buitenstal, en ik heb de zelfde deken op gedaan als ze zou krijgen wanneer ze buiten zou staan. Achteraf toen ik weer thuis was begon ik mij af te vragen of dat wel goed is. Kan iemand er wat zinnigs over zeggen?
Hoe bedoel je dat? Qua temperatuur of "ventilatie"?
_maaike_D schreef:Ik wil hier ook graag een vraag stellen.
Ik ben voor mijn hackney merrie op zoek naar een goede 0 grams regendeken.
Zij meet 1,55.
Zoals het ras doet verraden is zij rank gebouwd maar met een zware halsaanzet die diep uit de borst komt. Daarbij ook een redelijk hoge schoft.
Maat 185 is vaak te groot en gaat achter de schoft knellen of zakt over de borst. 175 is vaak te krap waardoor een stukje kont bloot blijft.
Een goede pasvorm is dus een vereiste.
Wie heeft er ervaring met een goed merk betreft pasvorm en levensduur?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kasmir schreef:Tsja is denk ik geheel afhankelijk van hoe intensief je de pony wilt laten werken en je eigen filosofie. Zelf heb ik de paarden op stal altijd zonder deken, buiten alleen regendeken als het regent en mocht het echt winters koud zijn + regen gaat er een 100gr liner onder het regendeken, vorst an sich ook gewoon zonder dek. Paarden hebben hier allemaal een lekker wol wintervachtje. Staan alleen te rillen als ze echt nat regenen.
petitparis schreef:@zowee: over het merk masters zelf kan ik niet meespreken, alleen over de vulling ve halsdeken. Heb al gemerkt dat halsdekens bij de meeste merken minder vulling hebben tov de outdoor dekens. Zelf heb ik ook maar een 0 grams en een 150grams halsstuk en dat is voldoende, zelfs bij -15°C