[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:08

Als je deken ook 206 is dan de liners ook. Gewoon dezelfde maat nemen. Uitrijdeken zou ik dan xl nemen. Ik heb L voor dekenmaat 198 en 1.66 schoft maar die past precies

Marjo89

LisanneeD schreef:
Ik ga binnenkort de horseware liner 100 en 200 gram aanschaffen voor onder mijn amigo bravo 250 gram. Kan ik dan gewoon 206 van de liners aanschaffen?
Ook wil ik een uitrijdeken gaan aanschaffen welke maat zou ik daar voor nodig zijn?

vaak als je bij hetzelfde merk blijft, zij het allemaal dezelfde maten.

BertBaley

New forest, ongeschoren (nog), nu onder bucas smartex medium met hals.
Staat hele dag buiten en 's nachts in buitenstal, overdag zal de hals wel af zijn gok ik (moeders zet ze buiten).

ingaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:30

Ik heb voor mijn pony de Rhino wug lite en medium. Nu de Medium op dag en nacht 24/7 buiten zolang het droog blijft.
Uiteindelijk wil ik graag ook de heavy erbij maar dat laat budget helaas nog niet toe deze winter.
Weten jullie fijne onderdekens met halve hals die hier goed onder liggen? Ik heb juist halve halzen omdat pony snel drukplekken op de schoft krijgt en met deze dekens gaat het goed.
Ben dus bang dat dat ook gebeurd als ik er horseware liners onder ga doen.

mdehaan26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:41

Die van mij staat nu onder de Bucas met fleecevoering volgens mij is dat 100 gram en dan heb ik daar een onderdeken onder van bijna 200 gram. Als die straks geschoren is krijgt hij zijn weatherbeta slaapzak op, waterdicht 500 grams, geen gedoe met onderdekens en hij heeft hele winter lekker warm. Ideaal ook met losse hals.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:00

Ik heb mijn pony's 24/7 op de wei met schuilstal (maar ik denken niet dat daar vaak in gaan ivm dominante weidegenootje) Ze hebben nu een ongevoerde regen deken op die af gaat op hele warme dagen. De vacht is hierdoor iets korter en het is voor mij vooral makkelijk om te rijden met een droge pony en ze kunnen na het rijden sneller weer op het land. Scheren wil ik niet doen want daar rij ik te weinig voor. Wanneer zal ik er een gevoerde deken op doen en welk type? Ik dacht zelf aan 200 gram voor de winter?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:11

Mijne heeft nu ongeschoren een 200gr op, maar voelt een stuk kouder onder zn deken dan zn vriend met een bucas. Ben toch aan het overwegen er een 300gr op te mikken, maar wil ook niet dat ie het te warm krijg als de temperatuur weer omhoog zou gaan.
Hij word over 2 weken ook nog deels geschoren omdat ie het tijdens werk zo warm heeft.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:44

Napie schreef:
Ik heb mijn pony's 24/7 op de wei met schuilstal (maar ik denken niet dat daar vaak in gaan ivm dominante weidegenootje) Ze hebben nu een ongevoerde regen deken op die af gaat op hele warme dagen. De vacht is hierdoor iets korter en het is voor mij vooral makkelijk om te rijden met een droge pony en ze kunnen na het rijden sneller weer op het land. Scheren wil ik niet doen want daar rij ik te weinig voor. Wanneer zal ik er een gevoerde deken op doen en welk type? Ik dacht zelf aan 200 gram voor de winter?

In jou geval zou ik kiezen voor een bucas met stay dry, die kun je écht weer op een nat paard leggen.
http://www.paardendrogist.nl/productgro ... artex&sn=1

Daarbij kun je werken met onderdeken waarmee je de warmte kan aanpassen ook van bucas.
Kost wat, maar is echt waar voor je geld!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:54

Tip voor een liner onder een Wug te knopen; niet alleen de clips bij het bilkoord vastklippen, maar ik gebruik ook een sporenriempje om de sluiting van de liner vast te zetten aan de sluiting van de Wug. Hierdoor blijft alles netjes op z'n plek zitten zonder dat de hele voorkant draait.
Voordeel van de liners is dat ze van glad materiaal zijn gemaakt, schuren hierdoor minimaal en gaat wel goed met de manen van m'n fries.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:10

Ik zet hier ook maar even een berichtje neer.

Ik zoek voor mijn paard een winterdeken in maat 195.
Ze staat nu onder een 150 grams BR maar als het straks kouder is heeft ze toch wat dikkers nodig. Ze is echter nog wel aan het groeien en haar dekens van vorig jaar past ze ook niet meer. -O-
Dus ik wil niet meteen een deken van bijna 200 euro of meer kopen. Vind het zo zonde als ze er volgend jaar weer uit is. :o

Iemand adviezen? Harry's Horse, Imperial Riding, QHP ben ik geen fan van. Vorig jaar had ze van Amigo de dekens in 191 maar de 198 is nog net te groot. BR had ik al een tussendeken (150 gr) in 195 en van Bucas heb ik een regendeken gekocht, maar ik ben ook graag voorbereid als het straks kouder wordt. Bucas, Dominick en Trust ben ik erg fan van maar die zijn toch wel erg prijzig...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:15

BopjeBo dat is wel een goed idee, even kijken hoe dat makkelijk gaat.
Moet zeggen dat vandaag de liner wel nog recht lag onder de wug, en ze heeft duidelijk in stal gelegen en buiten gerold dus viel mij mee. Ga wel een maatje kleiner bestellen, en dan wellicht ook aan de voorkant aan de wug vastknopen.

Wel fris vandaag zeg! Ging eigenlijk overdag de liner er onderuit halen maar aangezien hij recht lag én ze er niets te warm onder was lekker op laten liggen. Nu even bij agradi een liner bestellen, heb nog 10,- actiecode tegoed van m'n verjaardag :').

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:28

Kaitlyn schreef:

Ze staat nu onder een 150 grams BR maar als het straks kouder is heeft ze toch wat dikkers nodig. Ze is echter nog wel aan het groeien en haar dekens van vorig jaar past ze ook niet meer. -O-
Dus ik wil niet meteen een deken van bijna 200 euro of meer kopen. Vind het zo zonde als ze er volgend jaar weer uit is. :o

Iemand adviezen? Harry's Horse, Imperial Riding, QHP ben ik geen fan van. Vorig jaar had ze van Amigo de dekens in 191 maar de 198 is nog net te groot. BR had ik al een tussendeken (150 gr) in 195 en van Bucas heb ik een regendeken gekocht, maar ik ben ook graag voorbereid als het straks kouder wordt. Bucas, Dominick en Trust ben ik erg fan van maar die zijn toch wel erg prijzig...

Wat voor modelletje is je paard? Breed, smal, lang? Waterdicht of niet waterdicht? Geen hals of wel een hals of liever een halve?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:46

Niet lang, heb nu een bucas regendeken en die past perfect. Ik denk dat ze beetje gemiddeld is, vorig jaar was ze smal maar inmiddels begint ze te ontwikkelen en krijgt ze schouders en wordt het echt meer paard.

Een hals vind ik wel fijn maar dan een afneembare, een halve hals vond ik niks. Deken moet waterdicht zijn, ze staan hier in principe de hele dag buiten.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:34

Ik zou gaan voor de Smartex dekens van Bucas, (ook omdat de Bucas deken die je al hebt goed zit) die heb ik zelf ook en zitten perfect. Blijven goed zitten, zijn hufterproof en goed waterdicht.
Je kan er zelfs nog onderdekens voor kopen om het zo te combineren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:41

Ik vind ze echt perfect. Als mijn jonge paard ze niet past verkoop ik hem :') Ik snap je probleem met de prijs wel, misschien kun je even kijken op marktplaats oid of er wat op staat? Of gewoon een maat groter kopen, misschien ligt dat zo slecht nog niet en dan is het niet erg als je paard nog wat groeit.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:32

Ik zit een beetje met me handen in het haar vanmorgen heeft mijn paard een lelijke wond opgelopen op haar borst dit is gehecht.
Nu kan ze dus niet haar deken op en ze staat 24/7 buiten.
Pff wat kan ik nu het beste doen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:33

Is zoon stapmolen deken iets? Of zit daar die wond juist?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:38

wortelsussie schreef:
Is zoon stapmolen deken iets? Of zit daar die wond juist?

Net niet denk ik hier zit het:

Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:41

Ik zou een goedkope outdoor deken pakken en er een stuk uit knippen ofzo zodat je toch een deken op kan hebben, dat moet te doen zijn

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:41

MartineC1711 schreef:
Ik zou gaan voor de Smartex dekens van Bucas, (ook omdat de Bucas deken die je al hebt goed zit) die heb ik zelf ook en zitten perfect. Blijven goed zitten, zijn hufterproof en goed waterdicht.
Je kan er zelfs nog onderdekens voor kopen om het zo te combineren.

Ja die had ik inderdaad gezien, maar die heeft een vaste hals toch? Althans, dat dacht ik. :o

Nies_ schreef:
Ik vind ze echt perfect. Als mijn jonge paard ze niet past verkoop ik hem :') Ik snap je probleem met de prijs wel, misschien kun je even kijken op marktplaats oid of er wat op staat? Of gewoon een maat groter kopen, misschien ligt dat zo slecht nog niet en dan is het niet erg als je paard nog wat groeit.

Welke bedoel je? De Bucas Smartex?

Oei helga dat is een nare wond! Is het niet een optie om een (oude) deken (of een goedkope) te verknippen zodat dat stuk open is?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:45

De smartex dekens inderdaad :j Daar zijn gewoon losse halzen voor.

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:45

Kaitlyn schreef:

Ik zou deze aanraden: http://www.decathlon.nl/allweather-300- ... 39679.html Erg fijne deken met een goede pasvorm. Ook goed waterdicht en eventueel ook losse halsen aan te maken. Deken staan in bovenmaten vermeld op de site. Dus 195 is 145 op de site.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:57

_helga_ schreef:
Net niet denk ik hier zit het:

[ [url=m/RyeSxy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou een goedkope deken met vaste hals nemen en daar een flink gat in knippen rondom de wond. Met hals omdat je zo een stuk van de voorsluiting kan missen zonder dat de deken zijn houvast mist.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:58

Nadeel is dat als je er een stuk uit knipt er nog steeds een riem van de deken zit, dan moet je die er ook afhalen. Dan moet je er al 1 hebben met een halsstuk om te zorgen dat dat blijft liggen.
Een stapmolen deken zit daar ook. Die sluit namelijk om de hals.
Je zou ook een oude wollen deken kunnen nemen en dan kijken of je die om kan doen met een dekensingel. Tenminste, als je paard geen echte draaier is.

Eigenlijk zou je het moeten afdekken met gaas en dan gewoon een deken erover.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:02