Vanmiddag de 200g eraf gehaald, hij staat nu alleen nog onder een regendeken. Vanavond gaat de 200g er nog 1x op denk ik en vanaf daarna onder een regendeken.
Vandaag naar 0gr. Een beetje vroeg, maar ik was de zadelkamer aan het opruimen dus als deze op het paard ging kon de 200gr al echt opgeruimd worden. Anders was die er morgen opgegaan. Overmorgen alle dekens af waarschijnlijk. Dan blijft het ook 's nachts boven de 5°C. Eindelijk!
Sappos
Geplaatst: 07-04-13 15:33
Hier is het in de zon echt lekker, vanochtend hebben ze een uurtje zonder gestaan, eentje staat nog steeds zonder, die heeft een dikke zomervacht en kale benen Verwacht niet dat ie het koud heeft
Ik heb bij die van mij ook weer eindelijk kunnen verminderen. Heb de onderdeken er onderuit gehaald, dus ze is van 400 naar 200 gram outdoor deken gegaan. Ook nu lekker zonder hals. Het is echt heerlijk in de zon. Wilde haar in de middag eigenlijk helemaal zonder zetten een paar uutjes, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb want het zonnetje verdwijnt zo nu en dan nog wel eens en dan is het ineens een stuk frisser.
vandaag wolletje er ook maar onderuit gehaald, nu nog 200 gram op .
Marleen_vA
Geplaatst: 07-04-13 18:14
Jitze vandaag van 200 gram naar 0 gram fleecegevoerd gedaan. Hij staat doordeweeks 's middags in de paddock wanneer de zon al volop schijnt of de temperaturen in ieder geval aangenaam zijn. 's avonds wordt hij weer naar binnen gehaald en dan kan hij best wel een deken dunner
die van mij hebben vanmiddag een uurtje zonder gestaan. ze hebben lekker liggen rollen. nu de een 200 gram op en de ander ongevoerd. van de week allebei ongevoerd. en dan hopelijk helemaal af.
Vanmiddag lekker in de blote kont in het zonnetje! Behalve mijn old timer (29). Nu staan ze ook bloot op stal, maar dat doe ik wel vaker, zelfs in de winter zolang het maar niet vriest. Ik heb altijd het idee dat die huid/vacht moet ademen en ik mijn paarden beperk in de bewegingsvrijheid. Hopelijk kunnen die dekens snel de kast meer in.
Ik was vanochtend vroeg op stal, en vanwege de 'warmte' gisteren (warm onder de deken, op het zand, uit de wind, vol in de zon), heb ik haar de 100 grams onderdeken afgetrokken (ipv 100+100). Ik ga zo weer naar stal, kijken hoe ze onder haar dekentje aan voelt. Ze krijgt voor de nacht sowieso weer de 100 gram onderdeken eronder, ze blijft vannacht weer buiten (evenals gisteren).
lisanne1989
Geplaatst: 07-04-13 23:53
Ik heb de mijne vandaag gewisseld van 400 gram naar 250 gram. Morgen staat ze de hele dag binnen aangezien de weides worden bemest.. Wel vervelend met de dekens dat het 's nachts nog zo koud is.. maar kan niet wachten totdat de dekens helemaal af kunnen!
jesito
Geplaatst: 08-04-13 07:46
Vandaag zou het nog redelijk droog worden hier maar wel weer wat meer wind. En dat rond 12 graden en later op de dag misschien regen. Dus regendeken op, vanaf donderdag voorspellen ze hier 16 graden maar wel regen. En daarna houden we hogere tempraturen maar wel steeds kans op regen. Maar als die regen buitjes zijn gaat de deken er van week toch echt af.