Jane2 schreef:de sectolin 200
Dat gaat niet lukken....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Firefly4 schreef:Hoi Hoi,
Ik heb een vraagje, heb een kruizing Fries/tuigpaard en gisteren op de rijles merkte ik dat ze het toch wle erg warm heeft met rijden. Ze zweette heel erg en was daardoor ook flink aan het pompen na het rijden. Ondanks lang uitstappen.
Nu wil ik haar misschien gaan scheren, maar eigenlijk niet helemaal. Want ze staan ook in de winter veel buiten.
Ze staat momenteel onder een 200grams deken, maar haar wintervacht is toch flink gegroeid.
Nu weet ik dus niet precies wat ik moet doen.
Vooral omdat ik niet meteen alles wil scheren.
Wat is slim om te doen zodat ze met rijden haar warmte weg kan?
Ik heb alleen een 0grams regendeken en een 200grams winterdeken momenteel. Wil er best nog 1 aanschaffen indien nodig.
Daarbij heb ik ook een uitrijdeken en een zweetdeken.
Hebben jullie een tip voor mij?
nuscaniels schreef:Waarschijnlijk binnenkort een shetje erbij, dit betreft een veulen van dit jaar welke 2 maanden geleden geschoren is. Bij mij komt ze dag en nacht buiten te staan met goede schuilmogelijkheid en het stuk waar ze komt staat goed uit de wind.
Heeft ze gezien haar leeftijd en het geschoren zijn een deken nodig en zo ja welke?
Het is ook niet de bedoeling dat ze weer geschoren gaat worden.
Regenpier schreef:Het scheren is super gegaan! Ze stond er echt van de genieten, vooral op haar hoofd vond ze het echt fijn haha! Tegen alle verwachtingen in dus![]()
Het is de beste keus die ik heb kunnen maken, ze zit nu nog beter in haar vel. En met rijden is het zo'n groot verschil!!
Mandynop schreef:Ik heb het stuk gevonden! Bedankt! Dat is met dit weer ook nog haalbaar zonder dekens neem ik aan? En bij het slechte weer, een deken met hals of is de gewone regendeken voldoende? Met hals lijkt mij logischer, omdat het daar geschoren is. Maar misschien denk ik nu iets te simpel?
Jooliieen schreef:Ik ben lekker dom geweest! Ik start bijna elk weekend en ik heb dit jaar voor het eerst geschoren, aangezien het toch echt wel een voordeel bied! Maar mijn vriendin heeft per ongeluk de binnenkant van de oren ook gedaan, wij wisten niet dat dit niet mocht op wedstrijd. Want dit mag niet toch?
Dat wordt een oornetje op dus!
Firefly4 schreef:Vandaag mijn paard ook geschoren. Vond het wel spannend, maar het is gelukt!
Niet de grootste schoonheidsprijs, maar voor de eerste keer ben ik blij!
voorkant.
Daarna lekker gereden en paard kon warmte echt fijn kwijt. Dus ben hier erg blij mee!
ambernostar schreef:hallotjes hoe vaak scheren jullie je paard in de winter? want ik wil me paard ook gaan scheren maar hoe vaak moet ik dat doen?
Dapnik schreef:Firefly4 schreef:Vandaag mijn paard ook geschoren. Vond het wel spannend, maar het is gelukt!
Niet de grootste schoonheidsprijs, maar voor de eerste keer ben ik blij!
voorkant.
Daarna lekker gereden en paard kon warmte echt fijn kwijt. Dus ben hier erg blij mee!
Heb je ook een foto van de zijkant? Heb precies hetzelfde probleem als jou, een vanaf de voorkant lijkt het een beetje op het patroon wat ik in gedachte heb.
Firefly4 schreef:Oke, toen ik het vandaag weer zag, zag ik wel dat het wat scheef is hihihi![]()
Maar net lekker gereden en paardlief bleef stuk koeler. Dus het doel heb ik ermee behaald!
foto zijkant
Let dus niet op de scheefheid bij het schouderblad