Levertijd: 2 weken
Toen was ik er al beetje bang voor. Ze hebben hem niet...

Nu zoeken naar een 2e handsje. En anders een ander merk 300 grams.
Fryskware valt af, die heeft tot 200 grams

Dus wellicht bucas big neck of weatherbeeta.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Nouvel, naar aanleiding van jouw opmerking en mijn eigen eerdere waarneming heb ik vanochtend eens naar mijn in Smartex gehulde paard staan kijken. En ik dénk dat ik eruit ben waarom dat ding zo schuift. De ringetjes voor het konttouwtje zitten veel te hoog. Als die een cm of 15 lager zouden zitten, zoals bij Horseware dekens, zou het denk ik veel stabieler zijn.
Mijn ruin moet nu maar tot morgenavond/maandagochtend met een scheve deken rondlopen. Gaat me toch vooral om z'n nieren, het loopt alleen wat lastiger voor 'm zo. En dan zal ik volgende week de ringetjes eens lager zetten. Zou toch wel fijn zijn als die deken recht blijft liggen.
RianneH schreef:Ik heb de mijne gekocht bij Horze, voornamelijk vanwege de korting toen, wat fijn was omdat ik geen idee had of de deken goed zou blijven bevallen. Hier geen slopers in de groep, dus dat scheelt. Geen brede schouders maar wel een lage halsaanzet en dit is de beste deken die ik tot nu toe gehad hebt![]()
Dominck is ook een interessante voor brede schouders, maar wel een tikje duurder.
Nouvel schreef:Koper schreef:Nouvel, naar aanleiding van jouw opmerking en mijn eigen eerdere waarneming heb ik vanochtend eens naar mijn in Smartex gehulde paard staan kijken. En ik dénk dat ik eruit ben waarom dat ding zo schuift. De ringetjes voor het konttouwtje zitten veel te hoog. Als die een cm of 15 lager zouden zitten, zoals bij Horseware dekens, zou het denk ik veel stabieler zijn.
Mijn ruin moet nu maar tot morgenavond/maandagochtend met een scheve deken rondlopen. Gaat me toch vooral om z'n nieren, het loopt alleen wat lastiger voor 'm zo. En dan zal ik volgende week de ringetjes eens lager zetten. Zou toch wel fijn zijn als die deken recht blijft liggen.
Zou je denken dat dat het is en niet het model van de deken?
Ik ben erg benieuwd of je verschil gaat merken!
Fairytail schreef:RianneH schreef:Ik heb de mijne gekocht bij Horze, voornamelijk vanwege de korting toen, wat fijn was omdat ik geen idee had of de deken goed zou blijven bevallen. Hier geen slopers in de groep, dus dat scheelt. Geen brede schouders maar wel een lage halsaanzet en dit is de beste deken die ik tot nu toe gehad hebt![]()
Dominck is ook een interessante voor brede schouders, maar wel een tikje duurder.
Thnx, met alle openbaringen over Horze wil ik daar eigenlijk niet bestellen, sowieso hadden ze veel maten nu niet. Dominick heb ik gemaild maar die nemen nu al twee weken lang geen contact op.
Koper, ik heb de ringetjes laag zitten en mijn deken blijf liggen ondanks dat er regelmatig met vol gewicht aan mijn deken word gehangen.
Fairytail schreef:RianneH schreef:Ik heb de mijne gekocht bij Horze, voornamelijk vanwege de korting toen, wat fijn was omdat ik geen idee had of de deken goed zou blijven bevallen. Hier geen slopers in de groep, dus dat scheelt. Geen brede schouders maar wel een lage halsaanzet en dit is de beste deken die ik tot nu toe gehad hebt![]()
Thnx, met alle openbaringen over Horze wil ik daar eigenlijk niet bestellen, sowieso hadden ze veel maten nu niet. Dominick heb ik gemaild maar die nemen nu al twee weken lang geen contact op.
Koper, ik heb de ringetjes laag zitten en mijn deken blijf liggen ondanks dat er regelmatig met vol gewicht aan mijn deken word gehangen.
Kategida schreef:Hoeveel en/of welke dekens hebben jullie voor je paard en voor welke weersomstandigheden?
Ik zit hier te tobben voor een staldeken of een staldeken met liners maar ik kom er maar niet uit. Wil er niet te veel geld tegenaan gooien maar wil wel dat mijn paard comfortabel op stal staat.
Ik heb hem nog maar enkele maanden en heb nog niet alles aangeschaft voor hem zoals dekens. Momenteel nog maar 1 deken, zijn Bucas smartex rain, maar door het natte, koude weer wilde ik graag een liner aanschaffen zodat die eronder kan. Toen bedacht ik me dat het misschien comfortabeler is voor het paard voor een staldeken zodat de smartex kan luchten 's nachts. Of denk ik nou te ver na?
Fairytail schreef:Koper, ik heb de ringetjes laag zitten en mijn deken blijf liggen ondanks dat er regelmatig met vol gewicht aan mijn deken word gehangen.
felicity schreef:Hebben jullie ook de ervaring dat de bucas smartex dekens ruimer vallen als de andere dekens van bucas.
Ik heb voor mijn paard irisch turnout en een freedom gehad maat 6,6 en die lagen pefect.
Maar mijn smartex rain 6,6 is toch echt te lang.
RianneH schreef:RianneH schreef:Ik heb de mijne gekocht bij Horze, voornamelijk vanwege de korting toen, wat fijn was omdat ik geen idee had of de deken goed zou blijven bevallen. Hier geen slopers in de groep, dus dat scheelt. Geen brede schouders maar wel een lage halsaanzet en dit is de beste deken die ik tot nu toe gehad hebt![]()
Het schijnt dat direct uit UK bestellen ook de moeite waard is.
Ik wil nog een 200grams, misschien dat uiteindelijk doe.
Lisa_WB schreef:Ik ben een beetje aan het twijfelen....
Merrie staat sinds een maand ongeschoren onder een 0 grams, gaat tot nu toe prima. Ze heeft nog maar hele dunne wintervacht en ben bang dat het ook niet heel veel meer gaat worden ( engels volbloed ). Nu twijfel ik dus om et een extra deken bij te kopen, maar weet niet hoeveel grams & of ik een onderdeken of echt een losse winterdeken moet kopen. Ze staat overdag buiten, zonder echte schuilmogelijk heden en snachts op stal.
RianneH schreef:Ik denk dat jij de 150 moet hebben, want mijn paard draagt van Bucas/Horseware de 6.1 wat overeen komt met 191 onderlengte. Volgens mij heb ik de Weatherbeeta destijds in 145 besteld, maar kan mijn bevestigingsmail niet terug vinden dus ik kijk vanavond even op het labelWel balen voor mij, want 145 hebben ze geen van de types van op dit moment.