Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Zijn er mensen met ervaring van het scheren van een racestreep (onderdeel hals en stukje borst) bij verder dekenloze paarden? Als ik iets harder aan het werk wil wordt ze daar aardig nat en denk dat het fijn is als ze wat makkelijker die warmte kwijt kan. Maar zo net geschoren lijkt het me eigenlijk ook behoorlijk koud, zo'n blote hals. Ze staan overdag buoten en 's nachts op stal.
RianneH schreef:Zijn er mensen met ervaring van het scheren van een racestreep (onderdeel hals en stukje borst) bij verder dekenloze paarden? Als ik iets harder aan het werk wil wordt ze daar aardig nat en denk dat het fijn is als ze wat makkelijker die warmte kwijt kan. Maar zo net geschoren lijkt het me eigenlijk ook behoorlijk koud, zo'n blote hals. Ze staan overdag buoten en 's nachts op stal.
Ayla schreef:Grr het scheren ging totaal niet zoals ik gehoopt had. We kwamen niet door zijn vacht heen.. Dus hij staat nu half geschoren onder z'n deken (zoveel mogelijk rug/buik/kont kaal). Alleen moeten we nu nog een halve hals, zijn halve hoofd, zijn kont en de onderkant van zijn buik. Ook de overgangen zijn nog niet netjes.. Ik baal als een stekkerondertussen de messen nog vervangen maar dat hielp niet lang genoeg om alles af te kunnen maken.. Apparaat is gehuurd, we gaan hem proberen morgenochtend voor ik hem moet terug brengen redelijk af te kunnen scheren maar ik ben bang dat ik hem voor nog een dag moet huren en heb dan denk ik wel nieuwe messen nodig..
We zijn 2,5 uur bezig geweest en zo veel mogelijk tegen de haren in, waar dat niet ging met de haren mee en dan weer tegen de haren in.. Tussendoor zelfs nog het apparaat uit elkaar gehaald om de haren tussen de mesjes weg te halen. Iemand verder nog tips?