Pally schreef:Die van mij staan het hele jaar door dag en nacht buiten en ze hebben geen schuilstal.
Ze staan gewoon in het open veld en kunnen dus ook niet uit de wind gaan staan. De ene van mij zat een tijdje geleden in een dipje en begon ook heel lelijk in zijn vacht te zitten. Ik ben hem bij gaan voeren met PavoMultifit15 en heb hem zijn ongevoerde regendeken op gedaan. Nu heeft hij weer een mooi kort glimmend vachtje.
Ondertussen hebben ze een katoenen zomerdeken op met daarover hun ongevoerde regendeken.
Ik controleer 2x per dag ('s ochtends en 's avonds), maar ze hebben het absoluut niet te warm.
Ik moet ook wel zorgen dat ze kort in de vacht blijven, want ik heb geen stal tot mijn beschikking waar ze eventueel in kunnen staan om te drogen. En ik heb geen zin om tot 's avonds 10/11 uur te moeten stappen om ze te laten drogen.
sorry, ff oftopic
ik ben zelf geen liefhebber van 24/7 per dag buiten maar dat is voor iedereen hun eigen beslissing; ik vind het wel schandalig dat ze geen schuilstal hebben; volgens de regels is dit zelfs verplicht en kan je dus de dierenbescherming op je dak krijgen
ik zou er zelf ook niet goed van kunnen slapen; mijn paard buiten zonder schuilstal tijdens onweer of iets dergelijs
het is toch een kleine moeite om te zorgen voor een simpele schuilstal??