Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Re: Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:05

in de buurt of op jezelf is altijd makkelijk Lachen
kijk... ik heb ze aan huis.. genoeg weides... genoeg stallen.. dus dat is makkelijk

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:07

mijn shetlanders 24/7 winter en zomer
mijn welsh komt ongeveer 5 uur uit zijn stal per dag

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:07

Iedereen moet het voor zich zelf weten, maar ik heb zelf wel gemerkt dat als je echt wilt het ook wel kunt vinden. Hier is ook kleigrond, heb heel lang gezocht naar een plekje waar ze 24/7 buiten konden staan. Veel telefoontjes en mailtjes later heb ik dat bijgesteld tot een dagdeel naar buiten. 1 februari zou ik kunnen verhuizen naar een stal waar ze altijd enkele uren buiten kunnen. En uiteindelijk heb ik toch een stal gevonden waar ze 24/7 buiten konden staan. Als je écht wilt dan lukt het je zeker wel Ja Vaak wilt men niet al te graag of ze moeten er meer moeite mee doen, geen bak etc. Dat geeft ook allemaal niet, dat moet iedereen zelf weten. Maar zeg dan niet dat het niet kan Knipoog En ja ik zat daar ook eerst bij Schijnheilig

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:08

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:12

ik ben de laatste vaak van stal gewisselt,eerst van alleen overdag een paar uurtjes buiten in de zomer naar zomers 24 uur buiten
helaas kon mijn toen zieke paard daar niet op stal en ben ik verhuist naar een in de zomer 24 uur buiten en s`winters de losgooibak delen.

alleen een wei waar ik alles zelf zou moeten doen was geen optie,ik heb een bak nodig en ook de verzorging

waar ik nu sta kwam toevallig iets vrij,is bij een part. en er zijn maar 2 pension gasten Haha!

sientjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:52

Onze paarden gaan in de winter rond een uur of half 8 naar buiten, en rond 5 uur weer naar binnen.
In de zomer staan ze 24/7 buiten.

Wij hebben ze in de winter wel thuis staan, dat scheelt. We hebben 3 stukken land en dat wisselen we dan af, zodat het land niet al te vertrapt word.
In de zomer gaan ze de hele zomer naar een ander stuk land wat we huren.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:53

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:57

bij mij staan ze swinters rond 10.30 buiten en rond 16.30/17.00 gaan ze weer naar binnen.
zomers ook 24/7 Knipoog

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:46

RockyLover schreef:
Jenbuc schreef:
ik zou het vreselijk vinden als mijn paard buiten stond van 9 tot 17 in de kou in een paddock zonder eten
dan zou hij zich stierlijk vervelen en gaat hij klooien.
nee dan zet ik hem liever 1 uurtje buiten en dan weer naar binnen naar het eten.

De meeste paarden hebben vriendjes en hooi in de paddock. Dan gaan ze zich niet vervelen hoor. En 8 uur buiten of 1 uurtje buiten is zowat het uiterste. Als je je paardje 4 uur buiten zet met een maatje gaat hij zich echt niet vervelen hoor... 1 uurtje vind ik echt te weinig voor ze!

ieder zijn mening
als ik mijn paarden met nog een paar er bij zet in de bak vervelen ze zich kapot het hooi raakt vanzelf een keer op en dan gaan ze vervelen.
dat wil ik niet
dan zet ik ze liever een uur of 1 2 buiten in de bak/paddock en daarnaast rij ik ze dan ook nog.
zo heeft mijn paard een peesscheur opgelopen door het klieren in de paddock.
1x en nooit meer
iedereen heeft er zijn eigen mening over.
de een wilt zijn paard dag en nacht buiten de ander wilt hem helemaal niet buiten.

vandaag weer
paarden stonden buiten... incl hooi.... na een half uurtje was het hooi op en stonden ze tegen het hek te drammen.
bij me vorige stal gingen ze ook van 9 tot 17 naar buiten( zonder eten)
en verveelde de paarden zich ook.

ik vind het prima zo in de zomer kunnen ze lekker dag en nacht buiten staan
maar in een paddock me paard hebben in de winter nee dat wil ik niet.
ook niet al zoude ze hooi krijgen dan eten ze weer zand enz

als ze in de kou het land op gaan daar heb ik dan weer geen problemen mee.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:49

Ik heb eerder een pony die dramt omdat die binnen staat. Zou zelf ook liever buiten staan i.p.v. dag en nacht op stal. Maarja ieder inderdaad zijn eigen mening, maar snap niet dat een paard het 'leuker in z'n stal zou vinden dan lekker 5 uurtjes naar buiten'.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:51

's nachts op stal en overdag zoveel mogelijk buiten probeer hem minstens 4uur buiten te hebben Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:55

Alle (ong 20) paarden bij ons op stal lopen overdag op het land. 's Nachts staan ze in een grote box in een paddock, tenzij het land mooi droog is, dan blijven in elk geval de IJslanders buiten.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:57

De wei is nu erg slecht bij ons, ze gaan nu 's morgens na het voeren eruit, meestal voor een uur of vier, vijf en dan weer naar binnen. Moet zeggen dat ze er zelf ook weinig aan vinden als het slecht weer is en de wei is blubberig. Ze willen er altijd wel graag even uit, maar na een poosje zijn ze het zat en willen weer naar binnen.

tara_doris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:58

elke dag van s´ochtends tot 5 uur

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:45

Jenbuc schreef:
RockyLover schreef:

De meeste paarden hebben vriendjes en hooi in de paddock. Dan gaan ze zich niet vervelen hoor. En 8 uur buiten of 1 uurtje buiten is zowat het uiterste. Als je je paardje 4 uur buiten zet met een maatje gaat hij zich echt niet vervelen hoor... 1 uurtje vind ik echt te weinig voor ze!

ieder zijn mening
als ik mijn paarden met nog een paar er bij zet in de bak vervelen ze zich kapot het hooi raakt vanzelf een keer op en dan gaan ze vervelen.
dat wil ik niet
dan zet ik ze liever een uur of 1 2 buiten in de bak/paddock en daarnaast rij ik ze dan ook nog.
zo heeft mijn paard een peesscheur opgelopen door het klieren in de paddock.
1x en nooit meer
iedereen heeft er zijn eigen mening over.
de een wilt zijn paard dag en nacht buiten de ander wilt hem helemaal niet buiten.

vandaag weer
paarden stonden buiten... incl hooi.... na een half uurtje was het hooi op en stonden ze tegen het hek te drammen.
bij me vorige stal gingen ze ook van 9 tot 17 naar buiten( zonder eten)
en verveelde de paarden zich ook.

ik vind het prima zo in de zomer kunnen ze lekker dag en nacht buiten staan
maar in een paddock me paard hebben in de winter nee dat wil ik niet.
ook niet al zoude ze hooi krijgen dan eten ze weer zand enz

als ze in de kou het land op gaan daar heb ik dan weer geen problemen mee.

dat is wel een beetje tegenstrijdig met het pensionstal verhaal in je profiel Bloos

Brittjulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:53

Mijn shet staat overdag buiten en gaat nu ´s nachts op stal. In het voorjaar/zomer wil ik hem 24/7 buiten laten met een inloopstal waar hij kan eten als hij wil.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:59

mijn fjord staat op een manege en komt minstens 5 uur per dag buitenen's nachts op stal, vaak rijd ik 's avonds, maar als ik moet werken (horeca) dan rijd ik in de 'weidetijd' zeg maar. probeer ze dan wel eerder buiten te zetten, dat ze toch zo lang mogelijk buiten staat. met heel de dag plensregen gaat ze een uurtje naar buiten, even benen strekken. paard staat dan ook aan de draad en wil naar binnen (geen schuilomogelijkheden op de wei). mijn tinker en shet staan dag en nacht buiten met schuilmogelijkheid en datgaat prima. vanaf de lente, als de wei weer droog is en het weer wat beter wordt blijft ijn fjord ok lekker buiten staan

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:41

Die van mij staat in de wintermaanden overdag op een eigen paddock met eten. Ze staan er zo'n 8 uur per dag, vind t heerlijk voor ze Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:47

Die van ons gaan tegen 10 uur het land in, en tegen 4uur worden ze weer binnengezet.
Maar dat verschilt soms ook, ligt eraan hoe het weer is.

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:54

Als het land niet te hard is of wat dan ook gaat mijn paardje er in als het droog is (heb geen regendeken). Tussen 11 en 1 gaat ze naar buiten. S'middags gaat ze weer op stal als ze zelf aangeeft dat het genoeg is geweest voor vandaag Knipoog

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:55

10-12 uur per dag Lachen

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:05

m'n verzorgpaarden staan als het niet te slecht weer is gewoon de hele dag buiten en 's nachts op stal

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:34

Bedankt voor jullie reacties. Ik schrik nog wel steeds van topic's als deze: [VSW] afleiding voor paard in stal

Nu wil ik niet iemand veroordelen want op internet zie je nooit het hele verhaal achter de persoon. Ideale situatie voor een paard is voor iedereen anders. Maar je paard 3 dagen op stal laten staan omdat je het te druk hebt met studie/werk. Nee, dan vind ik het erg moeilijk om mijn mening daarover niet te geven. Arm paard en dan ook nog alleen. Dan nog maar liever 23 u per dag op stal en 1 uurtje stapmolen of half u paddock met soortgenoten om uit te waaien. Iemand schaamt zich de ogen uit z'n kop, maar een andere situatie zoeken is blijkbaar niet urgent genoeg. Niet woorden maar daden maken de mens tot een paardenliefhebber (in welke vorm van paarden houden dan ook).

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:35

Hangt er echt vanaf, ze komt zovéél mogelijk buiten. Eigenlijk is er geen dag dat ze niet naar buiten komt, min. 5 uur. Meestal een halve dag, maar vaak ook een hele dag. Ja

Benno261007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:18

Elke dag minstens 2 uur (met heel slecht weer, als het écht niet te doen is; helemaal niet, maar dan moet het wel zo ongeveer stormen), maar dat is vaak 3 of 4 en af en toe 5 uur (met lekker weer). En daarnaast nog de training..