Sees schreef:Ik wil ook geen beschuldigende vinger iemands kant op wijzen . IK (mening dus) heb alleen vaak het gevoel dat de echte fanatieke naturals het niet willen/kunnen accepteren als iemand wèl met ijzers rijdt of wèl een deken op doet.
Nadya, 2e post, mee eens.
nou ja en ik heb het gevoel dat je al bijna zo je mening moet formuleren om geen rel te krijgen:
"Er zijn bepaalde uitzonderlijke gevallen bekend waarin paarden geen deken nodig hadden, dat waren paarden die niet hoeven te werken en die het niet koud hebben"
Mijn paard heeft het zonder deken 1x echt koud gehad, na een hele dag zeikende regen en daarachteraan een sneeuwstorm. Ik heb hem toen heel veel eten gegeven zodat hij warm kon blijven. Hij is niet ziek geworden ofzo. Even om aan te geven dat ook al heeft een paard het koud op een bepaald moment, ze dat echt wel doorstaan, mits ze genoeg voer hebben.
In een paddock met alleen 's ochtends en 's avonds een plak hooi lukt het ook niet en zullen ze het sneller koud hebben.
Ik zal echt niemand veroordelen, niemand hier mishandelt zijn paard, maar blijf wel bij mijn mening. Alleen baal ik wel van 'naturals vinden ons dierenbeulen' dat wordt heel vaak genoemd, terwijl geen enkele 'natural' dat werkelijk zegt. Dat vind ik dus wel echt heel erg vervelend. Daarom ben ik niet zo happy met je post 'ik krijg vaak het gevoel dat fanatieke naturals...'