Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:09

ik heb vandaag mijn pony's regendeken geruild voor een zomerdekentje, ze had het ontzettend warm! ben dus maar weer even een stapje terug gegaan naar een zomerdeken want ze had het errug warm! de aankomende dagen word het niet koud dus houd het dan maar even bij een wat dunner deken, meerdere die weer hebben gewisseld?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:37

Ik heb nog niet gewisseld. Kijk morgen even aan of hij gaat zweten dan moeten we terug naar een tussendeken.

meneer stond vandaag niet te zweten onder zijn winterdeken.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:26

Ik heb weer besteld uit Ierland, ben benieuwd hoelang het dit keer gaat duren, m'n vorige deken was er binnen no time, maar toen ik later chaps bestelde, duurde het 5 maanden (wel met 1000 excusses en een flinke korting )

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:50

simongek schreef:
Ik heb nog niet gewisseld. Kijk morgen even aan of hij gaat zweten dan moeten we terug naar een tussendeken.

meneer stond vandaag niet te zweten onder zijn winterdeken.

ja mijn pony wel..en om haar dan zo nat onder een deken te laten staan vind ik niet zo slim..dus dan maar ff terug naar zomerdeken, word deze week mooi weer.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:11

gebruiken jullie trouwens ook dekens zonder loopsplitten? ik heb er nu 1 op zonder.. vind t wel verrot dat je dan sneller schuurplekken krijgt, mijn pony heeft daar al snel last van met bijna alle dekens. wat doen jullie er tegen? borstbeschermer ben ik geen voorstander van en gebruik nu dagelijks beetje baby olie al.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:44

In mijn Rhino deken zitten geen loopsplitten maar die heeft wel een gladde voering.

Van zijn onderdeken krijgt hij wel schuurplekker maar niet heel erg of zo. Heb geen idee hoe het gaat als hij geschoren wordt. Misschien dan wel maar dan moet ik even kijken of ik een andere deken als eerste opleg.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:06

Ok, ik ga weer moielijk doen. Ik zoek een echt waterdichte regendeken, zonder voering..Elk jaar geef ik behoorlijk wat centen uit aan een regendeken en ook elk jaar houd die het maar 2 maanden en zo lek als wat dan..

Iemand ervaring met een waterdichte, ongevoerde regedeken? Zag het merk Rambo al voorbij komen, zijn die er ook ongevoerd en is daar ook ervaring mee znder die voering?

Oja, er bestaan tegenwooridg van die Beha's voor paarden, gebruik je onder je eigen deken en het scheelt echt in schuurplekken, Gossie had er geen afgelopen jaar daardoor, super zijn die idngen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:15

Ik de regendeken van br, mankeert niets aan hoor.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 10:17

Rambo heeft in ieder geval ook ongevoerde dekens. Ik heb zelf alleen de gevoerde variant maar die bevalt me erg goed. Vorig jaar hebben ze echt bij heel slecht weer de hele dag buiten gestaan en dan nog geen drupje er doorheen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:41

Wat doen jullie de dekens al vroeg op! Ik hoorde net op de radio dat het eind deze week weer richting de 20°C gaat lopen, dan ben ik toch blij dat de mijne nog geen deken op heeft. Bij ons staan ze van 6 tot 9 buiten en er heeft er nog geen een een beginnende wintervacht. Ik heb een ongevoerde regendeken als het straks meer gaat regenen en wat guurder wordt. Pas als het onder de tien graden wordt of als het heel veel regent gaat die op. In de winter als het echt koud is krijgt hij er of een canvas deken onder, ik denk dat dat tussen de 150 - 200 gram is of een BR winterdeken van 350 gram maar dat toch echt pas als het vriest.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:07

Ik heb al 3 jaar een ongevoerde regendeken: de Imperial Hurricane (en niet een Tornado, zoals ik eerder dacht ) en die gebruik ik naar alle tevredenheid. Na een fikse bui is mijn paard onder het regendek nog keurig netjes droog.
Alleen past deze deken niet goed over mijn winterdeken heen omdat zowel het winter- als het regendek een 195 is. Nu zag ik in de herfst-/wintercatalogus van Horselover de Rambo Amigo Turnout. Ook een ongevoerde regendeken. En qua prijs (€ 81,-) zeer interessant, ik heb dit nl. ook ongeveer voor mijn IR betaald. Iemand ervaring met deze deken? En is er iemand die weet van welk materiaal de IR Hurricane is gemaakt?

Omschrijving schreef:
Als U uw paard wilt beschermen tegen regen, wind en kou, is de Amigo Turnout regendeken van Rambo absoluut een must. Deze fantschtische deken heeft alles wat u van een deken uit deze prijsklasse mag verwachten.
De unieke gepatenteerde voorbeenuitspanring zorgt ervoor dat de deken nog beter aansluit om het lichaam van uw paard waardoor uw paard nog beter beschermd wordt tegen regen en wind.
De Amigo regendekens zijn waterproof en andemend, alle naden zijn waterdicht getaped. De dekens heben een ademende nylon voering en een buitenstof van 1200 denier polyester.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 11:08

Het was hier vanmorgen 3 graden dan vind ik het wel lekker als mijn paard onder een deken staat. Onze stallen zijn heel erg open dus buitentemperatuur is ook de staltemperatuur.
Ik ga zo even naar stal om de deken eraf te halen het is nu lekker aan het opwarmen en dan kan hij met zijn blote bast in het zonnetje staan.

muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:29

Is het merk rambo en rhino hetzelfde ongeveer?

Wat is het verschil tussen een light weight en medium weight bij de dekens? Ik snap dat het te maken heeft met het gewicht van de deken...is dit dan de voering of wat moet ik mee daarbij voorstellen?

Welke maat moet ik hebben voor een pony van 1.15m bij www.theequestrianstore.com...heb ze al gemaild.

Iemand anders nog tips voor een absolute waterdichte dekens ook bij een flinke plens bij ( met/zoner voering) en redelijke pijs?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:13

muildier schreef:
Is het merk rambo en rhino hetzelfde ongeveer?

Wat is het verschil tussen een light weight en medium weight bij de dekens? Ik snap dat het te maken heeft met het gewicht van de deken...is dit dan de voering of wat moet ik mee daarbij voorstellen?

Welke maat moet ik hebben voor een pony van 1.15m bij www.theequestrianstore.com...heb ze al gemaild.

Iemand anders nog tips voor een absolute waterdichte dekens ook bij een flinke plens bij ( met/zoner voering) en redelijke pijs?

Verschil tussen rhino en rambo: voornamelijk de prijs.

Light: is ongevoerd
Medium: is 200 grams vulling.

En de maat voor een 1.15 zou ik zou niet weten
succes ermee !

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:23

ik heb de harry horse regendeken al een paar jaar, doet t nog steeeds goed hoor! hoelang kan een regendeken eigelijk mee gaan?

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:27

Hoi !
Het is beslist,mijn pony wordt geschoren deze winter.
Ik weet nog niet precies wanneer.
Nu was mijn vraag : Onder hoeveel grams moet ik hem zetten van begin tot eind ?
Hij komt op stal te staan.
In mijn assortiment heb ik al 4 fleece dekens,twee lekker dikke winterdekens + een winterdeken in aantocht.Heb ik nog iets nodig Bv. een onderdeken of is dat niet noodzakelijk ?
Een regendeken is niet nodig want hij komt niet buiten/in de wei te staan oid.
Mijn pony is een New-Forest van 4 jaar.

Alvast bedankt,Groetjes !

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:30

Nog één vraagje : Is een fleecedeken + een winterdeken (van +- 220g) voldoende op een geschoren pony als het niet zo héél erg koud is ?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 15:51

Dat moet wel genoeg zijn. Staat je pony in een binnen- of buitenstal?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:04

porscherider schreef:
Ik heb al 3 jaar een ongevoerde regendeken: de Imperial Hurricane (en niet een Tornado, zoals ik eerder dacht ) en die gebruik ik naar alle tevredenheid. Na een fikse bui is mijn paard onder het regendek nog keurig netjes droog.
Alleen past deze deken niet goed over mijn winterdeken heen omdat zowel het winter- als het regendek een 195 is. Nu zag ik in de herfst-/wintercatalogus van Horselover de Rambo Amigo Turnout. Ook een ongevoerde regendeken. En qua prijs (€ 81,-) zeer interessant, ik heb dit nl. ook ongeveer voor mijn IR betaald. Iemand ervaring met deze deken? En is er iemand die weet van welk materiaal de IR Hurricane is gemaakt?

Omschrijving schreef:
Als U uw paard wilt beschermen tegen regen, wind en kou, is de Amigo Turnout regendeken van Rambo absoluut een must. Deze fantschtische deken heeft alles wat u van een deken uit deze prijsklasse mag verwachten.
De unieke gepatenteerde voorbeenuitspanring zorgt ervoor dat de deken nog beter aansluit om het lichaam van uw paard waardoor uw paard nog beter beschermd wordt tegen regen en wind.
De Amigo regendekens zijn waterproof en andemend, alle naden zijn waterdicht getaped. De dekens heben een ademende nylon voering en een buitenstof van 1200 denier polyester.

Kij, deze info had ik nodig, haha. Wacht het topic eens af en ga maar weer struinen door de winkels om goeie dekens te kijken. Dit prijsje is nog redelijk ok tenminste.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:08

Sees schreef:
Wat doen jullie de dekens al vroeg op! Ik hoorde net op de radio dat het eind deze week weer richting de 20°C gaat lopen, dan ben ik toch blij dat de mijne nog geen deken op heeft. Bij ons staan ze van 6 tot 9 buiten en er heeft er nog geen een een beginnende wintervacht. Ik heb een ongevoerde regendeken als het straks meer gaat regenen en wat guurder wordt. Pas als het onder de tien graden wordt of als het heel veel regent gaat die op. In de winter als het echt koud is krijgt hij er of een canvas deken onder, ik denk dat dat tussen de 150 - 200 gram is of een BR winterdeken van 350 gram maar dat toch echt pas als het vriest.

Van 6 tot 9 wat een rare tijd?

Ik wil de mijne gewoon lekker dun in zijn vacht houden en dan moet je met die lagere temperaturen s'nachts al echt een deken op doen anders is het al te laat hoor!

En nu word het weer warmer dan doe je toch gewoon een dunnere op geen probleem hoor!..

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:56

Mijn pony draagt waterdichte winterdeken (200 gram). De merk begint met Ka..... en nog wat. De deken bevalt me prima, maar bij de halsopening wordt t wel een beetje nat, maar dat is niet erg. Het droogt wel op door de lichaamswarmte van mijn pony.

Mijn pony hebt nog geen winterdeken op, doe vaak pas eind september/begin okterber. Deze week krijgt zij de deken op en gaat zij regelmatiger('s nachts) naar binnen. Zij staat nog af en toe 's nachts buiten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:04

Kalvelkade?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:47

Bonny4life schreef:
ik heb de harry horse regendeken al een paar jaar, doet t nog steeeds goed hoor! hoelang kan een regendeken eigelijk mee gaan?

Ik had en heb ook een HH regendeken een ongevoerde en 200grams ,nog een bucas regendeken,premiere regendeken,br regendekn 400 gr en allemaal wordt ze er echt niet nat onder lekt niks door en die HH heb ik vijfjaar ofzo gebruik en is daar voor ook in gebruik geweest maar behalve dat ze hem sloopte of nouja andere paarden ..ging hij kwa droog blijven nog steeds uber

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:56

Wie heeft hier een anky-deken + foto? We willen voor Bam een anky-deken aanschaffen, maar weten niet welke kleuren er zijn

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:20

ik heb voorlopig nu alleen mijn zomerdeken om, ze staat snachts in een niet koude stal en stond gister zo te zweten dat ik liever wil dat ze het wat kouder heeft en ietsje meer vacht aanmaakt (ze wordt toch geschoren) dan dat ze het veel te warm heeft,