Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wietske17

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:17

weet iemand waar ik een scheer apparaat kan huren? of kan ik het iemand laten komen doen? want ik ben deze zomer verhuist met mijn pony en waar ze eerst stond deed iemand op stal t altijd voor me... maar zelf heb ik t nog nooit gedaan... maar ze krijgt altijd zo een dikke vacht dat ik der toch graag geschoren wil hebben, anders is ze met een 20 min. rijden al helemaal nat v het zweet

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:23

ik scheer ook altijd zelf. Ook paarden van anderen hoor, dus als je nog paardjes geschoren moet hebben in regio achterhoek/twente dan pb mij maar!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:58

De constanza ken ik niet. Tot nu toe heb ik Connor geschoren met een oude hondentondeuse van Moser. Ging eigenlijk best goed. Alleen dit oudje begeeft het langzaam.

nu neem ik een scheerapparaat van iemand op stal over wiens paard is overleden. Die is 3 keer gebruikt. Ik dacht dat het een adler was. Ik zal er alleen een extra fijne messenset bijmoeten kopen. 3 mm haar is eigenlijk net te lang voor hem.

Connor krijgt in de winter het lage streepmodel zonder het stuk bij zijn achterbenen. Hier staat hij gewoon mee buiten zonder deken. Alleen als het kouder is dan -10 krijgt hij s nachts een dunne zomerdeken om op stal. Zomers als het nodig is krijgt hij het hoge streepmodel. Hij zit zo dik in het haar dat hij na 10 minuten werken al drijfant is en in de winter na het klooien in de paddock uren staat te zweten op stal. Door dit scheermodel kan hij net genoeg warmte kwijt.

O ja zijn zwarte vlek wordt grijs/wit na het scheren. Van zijn witte haar zie je niet veel verschil na het scheren.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:22

wietske17 schreef:
weet iemand waar ik een scheer apparaat kan huren? of kan ik het iemand laten komen doen? want ik ben deze zomer verhuist met mijn pony en waar ze eerst stond deed iemand op stal t altijd voor me... maar zelf heb ik t nog nooit gedaan... maar ze krijgt altijd zo een dikke vacht dat ik der toch graag geschoren wil hebben, anders is ze met een 20 min. rijden al helemaal nat v het zweet

Ik weet niet waar je woont, maar ik scheer ook paarden/pony's. Als je meer info wilt moet je even pb-en.

wietske17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:47

achterhoek twente is helaas btje ver weg:(
ong. uurtje rijde v af hier denk... sta zelf nl in amstelveen met der!
Groetjes!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:47

Ik heb ook nog een vraag, alleen een vraag die al vaak gesteld is: Wanneer kan je het best scheren? Tja, ik heb zonet gereden en hij zweette wel goed. En hij had ook van die golfjes op de hals van het zweten. Na 10 min. uitstappen was -ie ook niet gelijk helemaal droog...Wanneer kan ik het beste scheren?

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:09

in de winkel zag ik de Moser Tonduese Adelar liggen. Er stond bij dat je je paard er volledig mee kan scheren. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn haflinger heeft wel erg veel haar, zou zo'n tondeuze toch goed genoeg zijn om haar 1x per jaar te scheren?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:29

Marsie, ik scheer altijd half oktober. Dan komt de periode dat ik me echt ga ergeren, lopen ze bij ons niet zo veel of niet meer in het land en dan heb je nog als voordeel dat er wel wat vacht terug groeit. Dat vind ik zelf wel fijn voor als het echt koud wordt.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 06:39

vandaag gaat het eraf

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:29

succes sjakie

Ben beniewd naar voor en na foto's

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:47

hij is kaal en heeeeeeeeeeel donker

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:20

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:17

Wie heeft er ervaring met het scheerapparaat "Moser Artiko" ?

Onderstaande tekst gekopiëert van de site paardendrogist.nl

De Moser Artiko is een uitermate robuust en duurzaam scheerapparaat met een profi-snijkop met precisieslijpwerk en keramisch oppervlak. Voortreffelijke glij-eigenschappen om moeiteloos en nauwkeurig te kunnen scheren. Met de Moser Artiko wisselt u met een wisseltoets snel en makkelijk de snijkop. Voor iedere scheertoepassing heeft u de juiste snijkop bij de hand! De Moser Artiko heeft het "2-speed-systeem"; scheerpower met 2 standen. Stand 1 voor het geruisarm scheren van het hoofd en voor precisiewerk. Stand 2 voor het snel opscheren van het lichaam. De snijkoppen zijn makkelijk en goed te reinigen.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:49

Bonny4life schreef:
spiritus helpt goed hoor e nkan geen kwaad het verdampt zo.

moet ik dat na het scheren gewoon op een spons doen en dan na wrijven??

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:26

ja beter is op een doekje en dan gewoon wrijven over het lichaam, als het goed is krijg je een mooi glansje en kwaad kan het niet, het is zo verdampt, ik d8 altijd straks vliegt mn pony in de fik met een vuurtje erbij maar dat heb ik natuurlijk ook niet geprobeerd, maar gebeurd niet hoor.

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:28

na het scheren kun je gewoon een emmer lauw water pakken en dat met een spons eroverheen doen, niet te nat maken hoor, en daarna gewoon de dekens erop en klaar is kees!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:50

Is dat niet te koud??

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:55

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die mijn paard zou kunnen scheren. Weet je iemand in de buurt van de Zaanstreek die dit wel wilt doen, laat het me ajb weten!

wietske17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:58

ja ik ben ook op zoek naar iemand die mijn pony wil scheren ik sta vlak bij het amsterdamse bos?
iemand daar in de buurt?

groetjes!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 08:28

Op EA-COM bieden een hoop mensen zich aan.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:55

Marcella schreef:
Saar schreef:
Iemand nog tips wat voor apparaat ik het beste kan aanschaffen? Zoals ik al eerder in dit topic voreg, bij de agradi is er op dit moment eentje in de aanbieding: Constanta2 paard - (met GRATIS tweede messet twv. € 42,50) Zeer krachtig professioneel scheerapparaat, geheel vernieuwd model, 325 Watt. -> € 269.00

Iemand ervaring met dat apparaat?

Stel ook nog een keer de vraag. Iemand???

Volgens mij niemand

Maar ik ga hem maar gewoon bestellen, dus binnenkort kan ik jullie meer vertellen

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:51

ik wil mijn grote e-pony graag laten scheren,, hij begint al een wintervacht te krijgen.. Kan ik hem nu al scheren?
Zal ik hem dan al meteen een onderdeken en gewone deken opdoen?
Hoe zal ik hem laten scheren? (ik rijd elke dag buiten, kan ook binnen maar dat is op 15 min. loopafstand, hij loopt elke dag buiten bijna hele dag)
(sorry voor de vragen die dubbel gesteld zijn)

(plaats: hoevelaken)

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:06

@wietske17 dat scheren komt denk ik wel goed....er zijn veel mensen op onze stal die dat doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:56

NathalieW schreef:
ik wil mijn grote e-pony graag laten scheren,, hij begint al een wintervacht te krijgen.. Kan ik hem nu al scheren?
Zal ik hem dan al meteen een onderdeken en gewone deken opdoen?
Hoe zal ik hem laten scheren? (ik rijd elke dag buiten, kan ook binnen maar dat is op 15 min. loopafstand, hij loopt elke dag buiten bijna hele dag)
(sorry voor de vragen die dubbel gesteld zijn)

(plaats: hoevelaken)

Ik zou hem dan in het jachtmodel scheren of een streepmodel.
Gewoon met 1 deken beginnen. Het is nu nog helemaal niet zo koud, pas als het tegen het vriezen aanzit zou ik een onder deken gebruiken.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:21

hey
mijn pony krijgt trouwens best snel schuurplekken van het deken, bij de schoft en op de borst... nu dacht ik als je dat scheert bij de borst worden de plekken dan niet erger? of zou ik daar een streep moeten laten staan horizontaal (ziet er wel gek uit denk ik) want anders kan ze die plekken toch open schuren of gebeurt dit niet? mijn pony krijgt van bijna alle dekens schuurplekken, vind t heel vervelend en smeer al dagelijks met baby olie maar helemaal ga je het niet tegen...