Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sanet schreef:Ff tussendoor, kun je botulisme krijgen van naaktslakken? Wantuh… ik heb er een paar… 100-en.
pillow schreef:Sanet schreef:Hoe meten jullie hoe droog het is?
Gewoon voelen en ruiken en als het knisperd is het droog
Ibbel schreef:Sanet schreef:Ff tussendoor, kun je botulisme krijgen van naaktslakken? Wantuh… ik heb er een paar… 100-en.
Zolang je ze niet opeet niet![]()
Nee, even serieus. Botulisme krijg je door besmet eten of drinken, en die besmetting komt in je eten of drinken door besmette kadavers (vrijwel altijd dode vissen en vogels).
Dus tenzij je zeer dubieuze worstjes eet (botulus betekent worst in het Latijn) waar dooie beesten inzitten die er niet in horen, of slootwater drinkt waar dooie vissen en vogels in drijven, is de kans op botulisme niet heel erg groot.
Britta31 schreef:Britta31 schreef:Ons Yanmar trekkertje van 30 jaar oud heeft zijn werk het ook goed gedaan.
De trekker is kapot
Britta31 schreef:Britta31 schreef:Ons Yanmar trekkertje van 30 jaar oud heeft zijn werk het ook goed gedaan.
De trekker is kapot
Trieneke schreef:Sanet schreef:Ff tussendoor, kun je botulisme krijgen van naaktslakken? Wantuh… ik heb er een paar… 100-en.
Die slakken, echt niet normaal dit jaar idd. Zowel op het weiland als in de moestuin. Denk dat zij al meer groente op hebben dan wijzelf.
jazzejam schreef:Slakken op de wei vallen nog mee, maar de explosie van dazen is echt niet normaal
Britta31 schreef:We kijken even of we de trekker van een familielid kunnen lenen.Het is toch het laatste jaar dat we hooien,te veel werk.Nu willen we een kleine pony erbij in pension en kopen dan het hooi.