vuurwerk bij de buren en paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:57

Birdie60 schreef:
Hier ook last van vuurwerk maar ik houd er zelf rekening mee.
Ik denk het is maar 1 week in het jaar, dus valt wel te overbruggen.
De kleintjes in de stal en de grote op de achterste wei.

Vind dat een flauwe opmerking of bedoel je hem zo niet?
Als het vuurwerk rond je oren vliegt dan is het overbruggen best zwaar.
Als ik lees hoeveel honden er kwijt zijn,1 van een jaar is van schrik overleden bij de mensen thuis,dan denk ik is dat het waard???
Mijn eigen dieren zijn niet zo bang gelukkig maar wij wonen in vrij open gebied dat scheelt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:13

Tenslotte is een week alsnog bijna en week te lang, officieel mag het maar 8 uur totaal. 8 uur (van 18.00 uur tot 02.00) is wel te overbruggen, maar wij zitten thuis ook al ca 2 weken met erg bange honden, die niet naar buiten durven, als ze al mee gaan er één na een knal niet durft te plassen, vervolgens dus al meerdere keren binnen geplast hierdoor.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 18:34

Birdie60 schreef:

Voor 1 week teken ik Birdie60! Hier is het van half december tot half januari geweest de afgelopen jaren. Ga er maar van uit dat het dit jaar niet anders zal zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 18:39

ista schreef:
Over het optreden van de politie in deze zaak (het niet handhaven) zou je misschien een melding kunnen maken bij de Nationale Ombudsman. Ik weet niet of je zelf een dossier hebt aangelegd om te laten zien welke acties jij zelf hebt ondernomen en welke acties er vanuit de politie zijn gedaan met het resultaat?

Ja heb alles bijgehouden, tijdstip en data van bellen en hoe ze snel ze er waren enzo. Ook hoe de terugkoppeling was.

FrNo schreef:
Tenslotte is een week alsnog bijna en week te lang, officieel mag het maar 8 uur totaal. 8 uur (van 18.00 uur tot 02.00) is wel te overbruggen, maar wij zitten thuis ook al ca 2 weken met erg bange honden, die niet naar buiten durven, als ze al mee gaan er één na een knal niet durft te plassen, vervolgens dus al meerdere keren binnen geplast hierdoor.

Erg sneu voor alle bange dieren, zag gisteren in dorp ook een hond die plat op de grond lag en niet van plan was om te bewegen, baasje keek erg hopeloos om zich heen, kon me volledig in haar verplaatsen!

Hier mag er carbid en vuurwerk worden afgeschoten van 10.00 uur tot 02.00 uur, staat in apv van de gemeente. Heb het nagezocht, ook wat er gemeld staat over de veiligheid en overlast ervan.
16 uur om alles af te schieten en nog is het niet lang genoeg...
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 01-01-19 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 18:41

henny_w wat een gebeuren zeg bij jullie, eerst zolang er voor en tegen moeten vechten en dan zo eindigen, net wat je zegt iets met Karma. Ik heb geen idee wat voor iemand de burgemeester hier is, of deze de problematiek er van inziet of denkt het zal zich wel oplossen, daar gaan we de komende dagen wel achter komen denk ik.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 18:44

bigone schreef:
Vuurpijlen richten op hun open ramen of wanneer ze vannacht slapen een misthoorn laten loeien.

Je zou er bijna toe in staat zijn maar dan? Waar gaat het dan eindigen? Met de misthoorn of alles wat ook maar geluidsoverlast zou geven heb ik de andere buren in de straat ook alleen maar mee en dat is iets wat ik niet wil, wil absoluut geen andere mensen in dit hele gebeuren mee trekken. De kwestie bij ons zelf is al erg genoeg en dat moet voldoende zijn zonder dat ik er de halve buurt bij ga betrekken zodat het lijkt alsof het nog erger is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:22

beatje schreef:
Birdie60 schreef:

Vind dat een flauwe opmerking of bedoel je hem zo niet?
Als het vuurwerk rond je oren vliegt dan is het overbruggen best zwaar.
Als ik lees hoeveel honden er kwijt zijn,1 van een jaar is van schrik overleden bij de mensen thuis,dan denk ik is dat het waard???
Mijn eigen dieren zijn niet zo bang gelukkig maar wij wonen in vrij open gebied dat scheelt.

Nee hoor het is geen flauwe opmerking.
Ik doe dit om dat ik me al jaren erger aan de buurman die ook gewoon vuurwerk in de wei gooit.
Maar ik heb het ergere opgegeven en zelf een oplossing gezocht.
Met die man viel ook niet te praten. Zakken aardappels en brood in plastic gooide die allemaal in de wei.
Gelukkig nu nieuwe buren. :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:24

meggiemeg schreef:
Birdie60 schreef:

Voor 1 week teken ik Birdie60! Hier is het van half december tot half januari geweest de afgelopen jaren. Ga er maar van uit dat het dit jaar niet anders zal zijn.

ja dat is minder.
Wij hadden ook zo'n eikel van een buurman en dan wordt je creatief.
Vertrouwde hem niet met dieren.
Heb al meerdere dingen meegemaakt met hem.
Praten hielp ook niet, ging die nog meer gooien.
Vandaar dat ik het zelf opgelost heb.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:07

meggiemeg schreef:
henny_w wat een gebeuren zeg bij jullie, eerst zolang er voor en tegen moeten vechten en dan zo eindigen, net wat je zegt iets met Karma. Ik heb geen idee wat voor iemand de burgemeester hier is, of deze de problematiek er van inziet of denkt het zal zich wel oplossen, daar gaan we de komende dagen wel achter komen denk ik.

Meggiemeg, wij hebben door het gebeuren hier met zoveel instanties te maken gehad. Echt onvoorstelbaar. Maar de politie krijgt echte aso's niet aangepakt. Eerst moeten ze proberen te bemiddelen. Vervolgens komen er waarschuwingen en als de aso's na de zoveelste waarschuwing nog niet luisteren dan komt er hooguit een beschamend boetetje van 60 euro.
De tijd en energie om een klacht naar de Nationale Ombudsman te sturen kan je je wel besparen. Die doen hier ook niets aan en zullen je verwijzen naar politie of gemeente.
Ook hebben we eerder getracht aangifte te doen tegen het falen van o.a. onze wijkagent en collega. Maar de leidinggevende van het politiebureau heeft ons daarvoor mega afgekat.
We zijn uiteindelijk zelfs bij het paleis van Justitie terecht gekomen in Amsterdam. Ik woon in het Oosten des lands dus dat was voor ons iets geheel nieuws. Het gebouw is één en al praal van binnen. We kregen in het gesprek helemaal gelijk en dat we in een vreselijke situatie zaten volgens de commissie waar we een gesprek gehad hebben maar als puntje bij paaltje komt houd men bij politie elkaar de handen boven het hoofd en schiet je er niets bij op.

De burgemeester is daarin dan weer een verhaal apart en kan de politie op het matje roepen.
Wij hebben onze zaak gewonnen dankzij een zeer adekwate aanpak van een BOA van de gemeente en niet door de politie. De politie heeft de zaak simpelweg verkwanseld.

De bekende Mahatma Gandhi heeft ooit de volgende wijsheid geuit:
"De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren "

Bovenstaande is heel veelzeggend wat Nederland betreft.
Als je aangifte gaat doen over mishandeling van je dieren in welk opzicht dan ook dan hebben ze bij politie al een voorgeprogrammeerd formulier in de computer zitten. Die kunnen ze dan zo invullen met jouw aangifteproblematiek.
Schrik niet, in dat formulier wordt niet over een dier gesproken maar een Voorwerp.
Mishandelde of vergiftigde paarden of honden worden in het formulier "beschadigde Voorwerpen" _-:(

Dus in jouw geval zal het dan worden dat de buren vuurwerk gooien naar jouw Voorwerpen :(

Wij hebben een vrouwelijke burgemeester en de 1e keer dat we er naar toe zouden voor een gesprek zag ik er best wel tegenop. Echter het viel reuze mee :) Ze schonk gezellig koffie en thee in en we kregen eerder het idee met een gezellige buurvrouw aan tafel te zitten dan onze burgemeester. In totaal zijn we er 3x geweest. Een burgemeester is verantwoordelijk voor al haar inwoners van de gemeente en daar staat veiligheid hoog in het vaandel. Als jij aangeeft hoe link het is dat jouw paarden door het vuurwerk de weg op kunnen vliegen met alle gevolgen van dien denk ik dat jouw burgemeester dit probleem wel degelijk serieus zal oppakken in tegenstelling tot de politie.

Dus, trek je 'stoute schoenen' aan en maak zo snel mogelijk een afspraak met de burgervader of -moeder :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:45

henny_w schreef:
Meggiemeg, wij hebben door het gebeuren hier met zoveel instanties te maken gehad. Echt onvoorstelbaar. Maar de politie krijgt echte aso's niet aangepakt. Eerst moeten ze proberen te bemiddelen. Vervolgens komen er waarschuwingen en als de aso's na de zoveelste waarschuwing nog niet luisteren dan komt er hooguit een beschamend boetetje van 60 euro.

Dat moet niet, dat zijn keuzes. Keuzes van de politie en de gemeente. De mogelijkheden om het anders te doen zijn er gewoon. Zeker in dit geval: het is echt glashelder welke maatregelen genomen kunnen worden bij te vroeg afsteken van vuurwerk: in beslagname en boete.

Dus als de politie ervoor kiest om de eerste melding serieus te nemen, even de tijd neemt om te kijken wat er gebeurt, dan direct de kinderen (en de ouders) aanspreekt en vertelt wat de gevolgen zijn (waarschuwing) en dan bij de volgende melding ook daadwerkelijk het vuurwerk in beslag neemt... dan houdt dat echt op.

Hier is de politie heel actief bezig geweest met het aanpakken van overlast, en dat helpt echt. Men is niet machteloos aan regels gebonden, het zijn keuzes. De politie/gemeente kunnen pro-actief zijn, en veel bereiken, of niets doen en dan wordt de overlast uiteraard wel erger.

Citaat:
De tijd en energie om een klacht naar de Nationale Ombudsman te sturen kan je je wel besparen. Die doen hier ook niets aan en zullen je verwijzen naar politie of gemeente.

Wat op zich geen probleem is. Als je wilt dat er iets verandert dan kost dat tijd en moeite... Dat betekent dat je op verschillende plekken aandacht vraagt voor de lakse houding van de politie. Ook al doet de Ombudsman niets, dan nog doet het wel degelijk iets als dergelijke klachten daar vaker terecht komen.

Citaat:
We kregen in het gesprek helemaal gelijk en dat we in een vreselijke situatie zaten volgens de commissie waar we een gesprek gehad hebben maar als puntje bij paaltje komt houd men bij politie elkaar de handen boven het hoofd en schiet je er niets bij op.

En toch komt verandering uit het volhouden van dat soort dingen. Misschien dat jij niet meteen verandering voor elkaar krijgt: als anderen in jouw gemeente die weg ook bewandelen, dan maakt het wel degelijk uit. Mensen geven daarin te snel op. Protest is ook zinvol als het niet meteen tot het effect leidt dat je wilt. Hoe meer mensen zich ervoor inzetten, hoe meer het wel werkt.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:52

Shadow0 schreef:
henny_w schreef:

...
Citaat:
We kregen in het gesprek helemaal gelijk en dat we in een vreselijke situatie zaten volgens de commissie waar we een gesprek gehad hebben maar als puntje bij paaltje komt houd men bij politie elkaar de handen boven het hoofd en schiet je er niets bij op.

En toch komt verandering uit het volhouden van dat soort dingen. Misschien dat jij niet meteen verandering voor elkaar krijgt: als anderen in jouw gemeente die weg ook bewandelen, dan maakt het wel degelijk uit. Mensen geven daarin te snel op. Protest is ook zinvol als het niet meteen tot het effect leidt dat je wilt. Hoe meer mensen zich ervoor inzetten, hoe meer het wel werkt.

Shadow, in onze situatie gebeurde precies het omgekeerde. De buurman probeerde ons te isoleren in de buurt en ons tegenover iedereen zwart te maken met de idiootste leugens. Hij had vreselijk de pest aan ons wat ontaarde in steeds grotere pesterijen omdat hij persé een stuk weiland van ons wilde kopen wat wij niet kwijt wilden omdat we het voor onze paarden nodig hebben.
Toen hem dat niet lukte heeft hij van alles geprobeerd opdat we maar zouden verhuizen van ellende.
Op een gegeven moment zijn we terecht gekomen bij een Officier van Justitie die een brigadier van politie aangesteld heeft om de situatie onder controle te krijgen. Deze politieman kwam zo ongeveer elke 2 weken hier en bekeek steeds de nieuwe beelden van het stalken. Moet je je voorstellen. Ik loop achterin de wei om de paarden er in te zetten of op te halen en dan zie je de buurman mij volgen van boom tot boom. Steeds glurend tot hij zo ongeveer aan de erfafscheiding staat om vervolgens uit zijn broek te gaan met mij nog in het zicht. Overduidelijke camerabeelden. Keer op keer.

In eerste instantie gaf oom agent aan dat het duidelijk stalking betrof en ging elke 2 weken bij de buurman op bezoek om hem te laten stoppen. Maar het werd alleen maar erger. Oom agent zei dat hij er niets van begreep. Elke keer waarschuwde hij de buurman dat hij dit soort beelden niet meer wilde zien en elke keer was het weer raak.
Na een half jaar !!! raakten we zo ongeveer van de wal in de sloot door oom agent.
De buurman maakte geregeld in mijn richting met zijn wijsvinger een snij beweging langs zijn keel. Zo van je gaat er aan. Ook daar hadden we duidelijke camerabeelden van. Echter bij toeval hoorden we dat die agent elders had gezegd dat de buurman een hele beste kerel was die helaas slachtoffer was geworden van een buurvrouw( ik dus) die last had van achtervolgingswaanzin !

Omdat hij de buurman maar niet gestopt kreeg draaide hij het om en werd ineens de buurman slachtoffer i.p.v. dader. We hebben de politieman erop aangesproken en hij probeerde zich er nog uit te draaien maar kletste zich vast waaruit duidelijk zijn sympathie voor de buurman bleek. We hebben dus die agent acuut de deur gewezen.

Shadow, dat was echt geen kwestie meer van blijven volhouden.

FrNo

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:05

henny_w, dat is toch ook echt schandalig. Dan denk je hulp te krijgen van de politie en dan gebeurt er dit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 22:06

Shadow0 schreef:
Hier is de politie heel actief bezig geweest met het aanpakken van overlast, en dat helpt echt. Men is niet machteloos aan regels gebonden, het zijn keuzes. De politie/gemeente kunnen pro-actief zijn, en veel bereiken, of niets doen en dan wordt de overlast uiteraard wel erger.

Dit heb ik de politie en handhaving ook proberen te vertellen, ze komen wel, ze praten en steken er tijd in, maar vervolgens wordt er niets gedaan met de gemaakte afspraken en het herinneren aan de gemaakte afspraken als ze weer moeten komen. Dat dit maakt dat de buren zich dus steeds sterker gaan voelen omdat het ze toch niet persoonlijk raakt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 22:12

Jullie hebben beduidend meer ellende met de buurman gehad dan wij Henny-w, het is zo moeilijk om dan niet voor eigen rechter te spelen!
Hier draait de camera ook nog steeds overuren, tot nu toe is het rustig, ze weten dat de camera draait. Vrijdag is hun oudste zoon jarig, dan is het ook altijd raak, ben heel benieuwd wat het dan gaat brengen. We zijn dan thuis dus en we zijn er op voorbereid.
We zien de paarden bij ons zichtbaar ontspannen, vandaag voor het eerst durfden ze buiten weer een hapje hooi te nemen... Hoorde weer een tevreden geproest bij ze vandaan komen. Ook op stal durfden ze eindelijk weer wat voer te eten, hopelijk zet dit door en eten ze weer lekker hooi 's nachts en tref ik een bijna leeg hooinet aan in de stal, zou ik erg prettig vinden!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:19

meggiemeg schreef:
Jullie hebben beduidend meer ellende met de buurman gehad dan wij Henny-w, het is zo moeilijk om dan niet voor eigen rechter te spelen!
Hier draait de camera ook nog steeds overuren, tot nu toe is het rustig, ze weten dat de camera draait. Vrijdag is hun oudste zoon jarig, dan is het ook altijd raak, ben heel benieuwd wat het dan gaat brengen. We zijn dan thuis dus en we zijn er op voorbereid.
We zien de paarden bij ons zichtbaar ontspannen, vandaag voor het eerst durfden ze buiten weer een hapje hooi te nemen... Hoorde weer een tevreden geproest bij ze vandaan komen. Ook op stal durfden ze eindelijk weer wat voer te eten, hopelijk zet dit door en eten ze weer lekker hooi 's nachts en tref ik een bijna leeg hooinet aan in de stal, zou ik erg prettig vinden!

Meggiemeg, bij ons heeft de ellende 15 jaar geduurd en het begon met incidenten maar in de loop der jaren werd het steeds erger. En echt de gekste dingen die een normaal mens nauwelijks verzonnen krijgt.
Ik leef heel erg met je mee omdat jij ook een sterke verantwoording voelt naar je medemens.
Zoals je eerder al beschreef dat je het eigenlijk niet meer in de hand hebt als je paarden zouden losbreken door het gedrag van je buren. Je moet er niet aandenken dat er eentje die drukke weg op vliegt en aangereden wordt door een auto.

Niet alleen de ellende die het voor je paard kan betekenen maar ook voor een bestuurder van de auto die ernstig blijvend letsel op kan lopen of erger.
De politie loopt hier achter de feiten aan. Op het moment dat er een ongeluk gebeurd dan is het ineens wel hun pakkie aan.

In ons geval had de buurman al een tijd van tevoren gedreigd onze paarden wat aan te gaan doen met taxus. Met een smerige grijns op z'n kop zei hij, "dan zullen we wel eens zien wie er hier het laatste lacht"
Uiteraard heb ik dat direct doorgegeven aan de politie. Ik kreeg als antwoord, wij komen niet eerder dan dat er een paard dood ligt _-:(

In plaats van taxus heeft hij zo'n 3/4 jaar later een uiterst giftige cocktail van illegale onkruidbestrijders in onze wei gespoten over een lengte van 60 m. en 1 meter brede strook.
Toen na een aantal keren aandringen uiteindelijk een keer de wijkagente met collega kwam opdraven moesten ze de schade in de wei opnemen. Echter buurman stond bij de omheining intimiderend toe te kijken, maakte vervelende opmerkingen en kwam op een gegeven moment zo bedreigend over dat de 2 agenten zo ongeveer onze wei "uitgevlucht zijn"
In hun proces verbaal wat later in de rechtbank ter sprake kwam stond niet eens de gehele schade. Omdat ze immers niet alles hadden kunnen checken was hun verweer.

Datzelfde bedreigende hebben wij 15 jaar volgehouden terwijl de politie het niet eens 10 minuten vol hield _-:(
Ik bedoel maar.

Dit soort dingen geeft zo'n dader steeds meer macht en dat krijg je niet aan het verstand bij politie agenten. Althans hier niet.
Je krijgt op een gegeven moment zo de neiging op voor eigen rechter te gaan spelen maar niet doen. Dit soort mensen moeten zodanig aangepakt worden dat ze het veel geld gaat kosten want dat is het enige waar je ze mee hebt. In ons geval was dat de Rechtbank maar ik hoop van harte voor je dat het bij jou niet zover hoeft te komen. Blijf vooral bewijs verzamelen.

Als je naar de burgemeester gaat heb je kans dat die probeert om met mediation e.e.a. op te lossen.
Mocht het zover komen vraag dan om een mediator die ook voor de rechtbank werkt en niet eentje van politie want dat hebben we ook al meegemaakt. Een beschamende vertoning met als resultaat dat de dader met een grote grijns op z'n smoel de zitting verliet. In het gesprek werd nl. steeds een beroep op onze verantwoording gedaan. Wij moesten maar e.e.a. aanpassen en verbouwen om veilig en leefbaar te kunnen wonen zodat de dader minder schade bij ons op het terrein kon veroorzaken. Compleet de omgekeerde wereld.

Kort na dat mediationgesprek sprak ik een vriendin die een goede kennis had die mediator was voor een rechtbank. Diegene is bijna ontploft van verontwaardiging toen ze hoorde hoe die politie mediator te werk was gegaan en raadde aan altijd om een rechtbank mediator te vragen. Die schijnen veel deskundiger te zijn.

Ik beschrijf het maar even uitvoerig. Niet omdat ik extra aandacht behoef maar als tip ook voor andere lezers die mogelijk een keer met dit soort idioterie te maken krijgen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:45

Wat ik me wel altijd afvraag, zonder iemand te veroordelen. Waarom blijf je ergens wonen? Ik heb echt problemen met mn buren en wij willen echt ons huis gaan verkopen. NOg wat kleine obstakels te overwinnen, maar dit sloopt me echt.
Natuurlijk hebben mensen hun financien, familie, vrienden en werk ergens, maar je hoeft natuurlijk niet naar de andere kant van de wereld te verhuizen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:10

superpony schreef:
Wat ik me wel altijd afvraag, zonder iemand te veroordelen. Waarom blijf je ergens wonen? Ik heb echt problemen met mn buren en wij willen echt ons huis gaan verkopen. NOg wat kleine obstakels te overwinnen, maar dit sloopt me echt.
Natuurlijk hebben mensen hun financien, familie, vrienden en werk ergens, maar je hoeft natuurlijk niet naar de andere kant van de wereld te verhuizen.

En dan verhuis je, zonder dat je het weet, naar het huis van TS ;)

Of heb je leuke buren en gaan die weg en komen er rottige buren voor terug.

Ik dacht altijd dat dit soort gedoe alleen in de stad is, dat ik dat eindelijk niet meer zou hebben bij mn huisje met land. Maar dit soort verhalen maken me wel wat huiverig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:33

Nou dat is absoluut waar!

Wij zoeken al best een tijd naar een huis met grond, maar 1 van de redenen dat we nog niks hebben, is ook de angst van de buren, omgeving etc.

Ervaring leert ook dat je niet alles kan beoordelen met een paar keer rond rijden, bezichtigen etc. Zomers is het weer anders, dan 's winters en vaak kom je pas achter dingen als je ergens al woont.

Toch ga ik mezelf niet opsluiten of met tegenzin ergens blijven. Het is niet gezond.

Ik denk dat andere mensen vast prima met onze buren door 1 deur kunnen of er geen last mee krijgen. Zelfde als de buren van ts, niet voor iedereen misschien een probleem zijn. Het is soms ook de combinatie.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:34

Dus dan moet ts verhuizen voor haar buren. Dat is toch de omgekeerd wereld. Al zou je het kunnen betalen, dan moet je waarschijnlijk inleveren op wat ze nu heeft. En dit soort huizen liggen al niet voor het oprapen.

Het zou eens tijd worden dat de politie eens voor de verandering er wat aan doet. Dit soort aso gedrag moet gewoon veel serieuzer genomen worden en harder tegen opgetreden.

Los dat als je verhuist je ook niet weet wie je buren worden.
Verkopen van het huidige huis kan ook nog eens bemoeilijkt worden door dit soort aso buren. Kan me voorstellen dat niemand op een huis wacht waar je terror buren er gratis bij krijgt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:40

Dat snap ik. Dat spreekt allemaal voor zich en dat bedoelde ik ook niet.

Ik begrijp gewoon niet dat je dat allemaal belangrijker vindt dan je woongenot. Al die problemen en zelfs risico's met je dieren neem je voor lief om daar te blijven wonen.

Natuurlijk is het lastig en moeilijk, maar zeker wel mogelijk. Een huis met grond heeft echt wel enige waarde en er is ook wel iets gelijks te vinden weer.

Het is omgekeerde wereld ja, maar de politie doet dus niks, blijkt keer op keer op keer. Al die ellende is echt ongezond. En hoe graag je ook ergens zou willen blijven, is dat het niet waard.

Het is ook niet gezegd dat andere mensen ook problemen krijgen met die buren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 19:40

Slmt9 schreef:
Of heb je leuke buren en gaan die weg en komen er rottige buren voor terug.

Wij hadden super buren bij ons vorige huis, diegene die ons hebben gekocht hebben de buren aan beide kanten weg getreiterd. Hoor haar het nog zo vragen: hoe zijn de buren? We hebben geen zin in gedoe..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 09:17

superpony schreef:

De reden dat we hier nog steeds wonen is dat we het verder prima hebben, ondanks het gezeur met die buren voelt het huis wel als een thuis, het huis heeft verder alles wat we wensen.
Als je gaat verhuizen moet je dat verder ook maar weer afwachten, plus dat een verhuizing niet een klein iets is, doe je niet zomaar even.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 09:23

superpony schreef:
Dat snap ik. Dat spreekt allemaal voor zich en dat bedoelde ik ook niet.

Ik begrijp gewoon niet dat je dat allemaal belangrijker vindt dan je woongenot. Al die problemen en zelfs risico's met je dieren neem je voor lief om daar te blijven wonen.

Natuurlijk is het lastig en moeilijk, maar zeker wel mogelijk. Een huis met grond heeft echt wel enige waarde en er is ook wel iets gelijks te vinden weer.

Het is omgekeerde wereld ja, maar de politie doet dus niks, blijkt keer op keer op keer. Al die ellende is echt ongezond. En hoe graag je ook ergens zou willen blijven, is dat het niet waard.

Het is ook niet gezegd dat andere mensen ook problemen krijgen met die buren.

Achteraf is gebleken dat de vorige bewoners ook niet voor niets zijn weg gegaan...
Als wij nu zouden willen verhuizen gaat dat me beduidend meer kosten als ik vergelijkbaar wil blijven wonen, de prijzen zijn op dit moment zo torenhoog dat verschil is belachelijk. Dan kan iedereen wel zeggen maar je krijgt nu dan toch ook meer voor je huidige huis? Ja dat klopt maar je moet het lichamelijk ook maar kunnen om weer de stap opnieuw te zetten. Helaas merk ik dat mijn lichaam toch sneller achteruit gaat dan dat we gedacht en gehoopt hadden. Ik moet er nu niet aan denken om dit project weer overnieuw te moeten gaan doen wat we met ons huidige huis hebben gedaan.

De overige treiterijen kan ik prima naast me neer leggen, alleen niet diegene naar de paarden toe. Als we rustig willen zitten met het mooie weer buiten gaan we gewoon aan de andere kant van ons huis onder de veranda zitten. Dan horen we ze al een stuk minder, radio erbij aan het geluid is weg. We hebben daar 2 jaar geleden heel bewust een lekker plekje gemaakt om te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:35

Lekker makkelijk gezegd. Verhuizen is niet zo makkelijk als een brood kopen in de supermarkt hoor. Sorry maar dat is echt een domme opmerking. :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:12

Persoonlijk zou ik denk ik de paarden een maand op een rustige pensionstalling zetten,er zijn meer mensen die dat in de winter doen.Sommige vanwege het vuurwerk sommige vanwege dat het aan huis dan echt modderig is.Je moet alleen zo'n stalling op tijd zoeken en vastleggen.

Natuurlijk zou het niet moeten,maar soms moet je ergens keuze's maken en als je er verder prima woont zou dat voor mijn eigen stress en vooral die van mijn dieren,mijn keuze wezen.