Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DreamGuide schreef:Careri18 schreef:Zeggen dat een subtopwedstrijd om 11 uur begint terwijl deze om 8 uur begint is de waarheid verdraaien, dat is geen mening.
Dan is dit zeker recent aangepast, ik heb daar in ieder geval niks van gelezen dat de tijden waren aangepast. Zou wel verklaren waarom er om 9 uur al wordt ingereden.
Om mij meteen uit te maken voor stemmingmaker vind ik een tikkeltje bijzonder. Ik heb me gewoon vergist dan.
Was er vanuit gegaan dat als de tijden zouden worden aangepast dat ik dat zeker zou hebben meegekregen als klant, maar schijnbaar is het dus veranderd en is dat aan mij voorbij gegaan.
Excuus.
Edit: Hoe jij weet op welke stal ik sta begrijp ik ook niet helemaal, maar goed, dat is off topic
Paard stond voor 10 uur thuis weer op stal. Ik ben het met iedereen eens dat deze hitte niet geschikt is om wedstrijd in te rijden. Maar dit programma zou zelfs om 7.30 beginnen zodat iedereen voor het middaguur geweest was. En dan is het aan de ruiters om te beslissen. Om 11 uur had ik niet gestart, nu was het echt nog wel lekker buiten. Gini schreef:Een paard wordt in deze niet vermenselijkt. Want mensen kunnen beter tegen de warmte dan paarden.
Met gekke vergelijkingen kan je natuurlijk alles recht praten wat eigenlijk krom is. Als jij jouw luxepaard van nu wilt vergelijken met een door en door werkpaard van vroeger tijden, be my guest. Maar realistisch is dat nu eenmaal niet.
En dat vind ik altijd zo frappant aan welzijnsdiscussies: er worden altijd zulke extreme vergelijkingen gemaakt, dat het absurd wordt. "Ik ga met mijn paard op wedstrijd, want in de jaren '50 ploeterden de werkpaarden ook op het land." Waar ben je dan mee bezig?
Het is verdorie de warmste en droogste periode sinds 1976. Is het dan echt zoveel gevraagd om in die periode geen sportieve prestaties van je paard te verwachten? Straks zal het wel minderen en kun je nog zoveel lintjes binnenhalen als je wilt.
hij was op zijn zachtst gezegd nogal boos. karuna schreef:Ok, ik moest naar huisartsenpost zevenaar. En wat zie ik een wedstrijd in volle gang. Was op dat moment 37 graden in de schaduw. En rijden vol in de zon. Werkelijk welke idioten dat bedenken. Veel trailers op het terrein ook. Net terugrijdend kwam ik er een paar volgeladen weer tegen. Is hier nu nog 32 graden buiten. Belachelijk als je dan nog wil rijden. Huisarts had het ook gezien al onderweg naar zijn dienst. Zal maar niet zeggen wat zijn woorden warenhij was op zijn zachtst gezegd nogal boos.
fijn dat je nog met redelijk temperaturen kon starten, en top van de organisatie om de tijden dan aan te passen. Ik neem mijn kritiek terug!
). Morgen is er wel 1 dag afgelast van de 5 daagse bij de manege achter ons, die woensdag begon. Denise_Storm schreef:Ook kleine organisaties/verenigingen hebben met kosten te maken. Uiteraard is vaandel ring/bak al aanwezig, maar je “reserveert” je locatie toch voor die wedstrijden. En de jury ontvangt alsnog een vergoedingen als de wedstrijd niet door kan gaan. Daarnaast worden er ook inkomsten mis gelopen.
Dat wil niet zeggen dat ik het achterlijk vind dat met deze temperaturen wedstrijden niet afgelast worden. Ik zou er als ruiter ook niet voor kiezen om überhaupt op wedstrijd te gaan (durf het niet eens te denken). Morgen is er wel 1 dag afgelast van de 5 daagse bij de manege achter ons, die woensdag begon.

Careri18 schreef:Waar komt het vandaan dat paarden niet met warmte functioneren? Dat is een oprechte vraag van mijn kant. CH de Wolden is gewoon doorgegaan en de ruiters daar zijn geen ruiters die voor een lintje gaan en hun paard willen slopen, daar zijn die dieren veel te duur voor. Dus waarop is alles gebaseerd?
Zelf ben ik vanmiddag op het heetst van de dag maar ff naar de polder gereden waar mijn 2 jarige in de opfok groep loopt.............ja zonder bomen, zonder beschutting of wat dan ook. Er stond in een groep van 15 paarden geeneen te zweten. Beetje slapen, beetje vreten, niets anders dan ze doen bij 15 graden.
Kijk 35 graden en vollop sporten met die dieren midden op de dag, dat zou ik niet doen als ik niet iets belangrijks had om aan mee te doen. ( maar dat heeft er ook mee te maken dat ik dat zelf niet trek meer tegenwoordig)
Maar zoals hierboven al vermeld wordt: Arabieren in de woestijn? Sowieso wedstrijden in hele warme landen?

prugelpiet schreef:Die dure paarden moeten juist lintjes halen, anders heb je er niks aan