Vliegenmasker gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:41

Ik heb voor mijn IJslander met een nette/grote cob maat een M van de field relief en mijn warmbloed van +/- 1.70 heeft een L. Past hem prima. Vorige week met de hitte ook weinig last van zweet onder het masker

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:45

Bij de lycra van mn New Forest was het pollen netjes eraf. Vandaag heb ik die dus bij de quarter om gedaan en de HH bij de New forest, omdat die momenteel gevoelig is voor alles. Ik denk dat ik morgen nieuwe vliegenmaskers nodig heb. Die quarter heeft hamster wangen en zal er wel uit barsten en de HH maat M is best ruim voor een d-pony. Maar we zullen zien.......

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:09

De simpele versie heb ik ook, maar helaas.... die gooit ie af. :)
Ga nog even op zoek naar zon field relief geval, google is mn vriend

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:50

Field relief was echt te klein heb hem terug moeten sturen

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:29

Heeft iemand nog tips voor een Vliegenmasker waar ze gewoon goed door kunnen kijken? Niet te donker/dicht?

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:37

Anoniem schreef:

Ik heb al een Rambo (met die hoepel erin) maar ik vind het van die enorme dingen. Hij staat nl ook met een graasmasker dus op zoek naar iets kleiners wat toch de ogen mooi vrij houdt.

Nu een van LeMieux in bestelling met oren maar vanwege de levertijd nu ook een Field Relief besteld. Ik kijk wel wat het beste past en anders gaat alles terug.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:51

Hmmm ik weet het niet, wat vinden jullie? Ogen zitten wel mooi midden in het venster maar ik ben bang dat het masker wat omhoog gaat kruipen vanwge het elastiek achter de oren. Dit is een full.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door salamaleque op 02-07-17 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:55

Welke maat is dit?

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:15

CeruttiZ schreef:
Welke maat is dit?

Een full is het.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:08

salamaleque schreef:
Hmmm ik weet het niet, wat vinden jullie? Ogen zitten wel mooi midden in het venster maar ik ben bang dat het masker wat omhoog gaat kruipen vanwge het elastiek achter de oren. Dit is een full.

[ [url=m/ZhNgV1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoort die niet wat strakker te zitten? Zoals die ene van HH?!

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:01

salamaleque, vind hem zo op het oog keurig zitten (alleen je halster moet er onder weg maar neem aan dat dit voor het passen was).

horsezz578, die zijn niet met elkaar te vergelijken, de ene is een soort sleezy die je er over trekt en de andere maak je vast met klittenband en is veel minder elastisch.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:34

MarliesV schreef:
salamaleque, vind hem zo op het oog keurig zitten (alleen je halster moet er onder weg maar neem aan dat dit voor het passen was).

horsezz578, die zijn niet met elkaar te vergelijken, de ene is een soort sleezy die je er over trekt en de andere maak je vast met klittenband en is veel minder elastisch.

Ja klopt, halster had ik even omgelaten om te zorgen dat hij niet meteen de benen nam met dat gekke ding op zijn hoofd.
Ik heb ook nog de Field Relief in bestelling, deze is zonder oren. Die kan ik evt kosteloos terugsturen. De LeMieux kon ik niet gratis retourneren dus die moet ik weer zien te slijten als ik besluit hem niet te houden ;)

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:52

Ik had ook de LeMieux (met oren en neus) besteld en voor mijn paard die normaal full heeft was de maat L(full) te klein. Nu de XL(Extra Full) besteld. Nu moet ik wel zeggen dat ik hem graag ook over het hoofdstel heen wil doen met rijden. Bij de maat full kwam de neusflap niet ver genoeg over de neusgaten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 02:11

Heb ze nu een aantal dagen af gehad, want was niet nodig. Vandaag toen ik aankwam waren er veel vliegen, maar toen ik klaar was bijna niet meer. Ga morgen wat eerder en doe ze voor overdag op. Het kan echt stikken van de vliegen, niet normaal zoveel. Vraag me af of het deze omgeving is, het weer of wat dan ook. Maar zo erg als dit soms is echt vreselijk.

Mn merrie moet een nieuwe. Die heeft het voor elkaar in haar zwarte masker een gat te maken, prcies bij haar kolletje. Blijkbaar wil ze herkenbaar zijn ofzo. Wel netjes gedaan, gat is prcies rond haar kolletje.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:03

Iemand ervaring met Pffff Vliegenmasker stretch of de kerbl stretch?
Ik wou de Harry's horse lycra bestellen maar kan hem nergens nog vinden in maat L of full

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:55

salamaleque: Die lijkt gewoon keurig te zitten. Ik heb ook maat full. Na het opdoen doe ik het achter de oren even iets naar voren en dan zit hij perfect! Voor het mooie is hij misschien net wat te ruim want ik moet het klitteband onder net iets dubbelvouwen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:36

Ik heb die met klitteband zo, dat de stofkant aan buitenkant erover heen gaat, dus niet de flap zeg maar.

Wij hebben 2 lycra dingen en die bevallen op zich goed. Had die wel gekocht voor rijden, maar hebben ze inmiddels altijd om of aan, hoe je het wil noemen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:35

keeyzie schreef:
salamaleque: Die lijkt gewoon keurig te zitten. Ik heb ook maat full. Na het opdoen doe ik het achter de oren even iets naar voren en dan zit hij perfect! Voor het mooie is hij misschien net wat te ruim want ik moet het klitteband onder net iets dubbelvouwen.

Ik had hem juist achter de oren iets naar achter getrokken :D door hem juist naar voren te trekken ontstaat er iets meer ruimte bij de ogen denk ik. Hij oogt mij overigens ook warm, of valt dit mee? Ik had hem met oren besteld omdat daar vaak de vliegen naar binnen komen.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:45

MarliesV schreef:

ohh sorry, ik dacht dat ze een maat te groot had gekocht :o

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 17:29

Ik krijg morgen mijn LeMieux met oren binnen. Hoop dat hij past en dat hij hem dan ook laat zitten.

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:55

Heb vandaag mijn LeMieux met oren en neusflap binnen gekregen.
Heb maat L genomen..
Afbeelding

Afbeelding

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:25

CeruttiZ schreef:
Heb vandaag mijn LeMieux met oren en neusflap binnen gekregen.
Heb maat L genomen..
[ [url=m/OcMG3e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ntxDDF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik neem aan dat je met reden met neusflap hebt gekocht, maar die lijkt wat kort. Of vergis ik me ?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:26

Ik vind het hele masker wat te klein ogen eigenlijk.

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:40

Klopt vond hem ook te klein. Heb hem terug gestuurd

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:54

CeruttiZ schreef:
Klopt vond hem ook te klein. Heb hem terug gestuurd

Heb je hem nu groter besteld of ga je voor een ander model?

Ik vind het maar lastig hoor. Ik heb vandaag de Field relief midi binnengekregen (is zonder oren). Ik ga hem morgen passen en zal ook de foto delen. Zelf vind ik het handig om verschillende maskers bij verschillende paarden te zien.