[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:19

Meen je :? hoe kwam dat?

Jeroenschot

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:19

Ik heb daar geen ervaring mee. Ik vind deze wel echt super, liep wel iets warm bij de dikke shet, maar echt geen probleem. Geweldig ding!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:51

Werd plots heel warm en toen plof :ook

Net buiten de garantie, balen dus....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:28

Ik heb besloten om toch mijn Hauptner HE-09 te koop te zetten. Met extra messenset 3mm, elk jaar servicebeurt gehad en elke x na het scheren de lagers ingevet. Afgelopen week een nieuw centreerblokje en nieuwe koolborstels erin gedaan. Alles origineel van Hauptner. Machine heeft ook de stofkap erop zitten waardoor je de luchtstroom kunt wijzigen. Voor meer info pb ;)

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:47

DinaxUllie schreef:
agradi is hij 138 euro.
Klopt zooplus is hij nu 149. Korting is voorbij

ooee, ik mazzel heb hem dinsdag pas besteld :o En kreeg ook nog eens 5% korting omdat ik een tijdje niet was geweest.

ik dacht dat er ook olie bij zat maar dat zit er dus niet bij. En heb er verder niet veel verstand van :?
weet iemand of er speciale olie op moet of dat ik deze in een winkel kan krijgen(waar je ook de messen kunt laten slijpen).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:21

anke_e schreef:
ik dacht dat er ook olie bij zat maar dat zit er dus niet bij. En heb er verder niet veel verstand van :?
weet iemand of er speciale olie op moet of dat ik deze in een winkel kan krijgen(waar je ook de messen kunt laten slijpen).

Even bij bijv. de Welkoop vragen. Naaimachine-olie moet je hebben.

rooswita schreef:
Ik heb de oster powermax. Ben er echt super tevreden over heel stil en heel sterk. Heb hem nu 2 jaar en hij doet het echt perfect

Ik heb hem gisteravond besteld bij Zooplus.de. Scheelt 30 euro met Zooplus.nl :$ .

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:55

Ik heb hem binnen *\o/* gelukkig op tijd voor het weekend.

oliebol zit idd geen olie bij, welkoop zit hier naast ons bedrijf, weet jij hoe dat flesje eruit ziet?

Of Kaatje welke olie gebruik jij erbij hahaha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:00

Ik gebruik olie van Aesculap of Heiniger

Speciale olie, maar naaimachineolie kan ook!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:52

Ik heb mijn machien terug, helemaal gemaakt en loopt beter dan ooit :). Heel content!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:31

Crazy_boon schreef:
Ik heb mijn machien terug, helemaal gemaakt en loopt beter dan ooit :). Heel content!

Waar heb je hem naartoe gedaan? :o

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:01

Kommer biopharm

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:12

Crazy_boon schreef:
Kommer biopharm

Dank je wel

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:04

Nathalie84 schreef:
Ik heb wel begrepen dat aesculap en heiniger anders geslepen moeten worden, dus iets om rekening mee te houden. Ik scheer altijd op 15/31 met mijn heiniger.

Dit is een fabeltje, beide merken worden op exact de zelfde manier geslepen op de zelfde machine. Wat wel belangrijk is dat de slijper zijn vak goed verstand en achteraf ook goed controleert met een haarliniaal of de messen niet te hol geslepen worden. Maar ook weer niet te vlak.

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:08

[/quote]Zouden messen als ze verkeerd zijn geslepen weer goed geslepen kunnen worden, of kan je dan beter nieuwe kopen?[/quote]

Een goede slijpwer krijgt ze vaak wel weer goed. Meestal is hij er wel iets langer mee bezig. Als ze het direct na het slijpen niet doen kan het ook wel eens zijn dat de slijpplaat van de slijper niet meer goed is. Wij hebben het laatste jaar al 3 keer een andere plaat moeten gebruiken omdat de slijpplaaten niet goed waren. De fabriek heeft een nieuwe draaier achter de draaibank staan en die heeft het nog niet 100% onder de knie.

De slijpwer kan er dus niet altijd wat aan doen. Op het oog lijken ze dan goed, maar ze doen niets.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:30

@macrovet, ik heb een 2e hands aesculap gekocht. Hij doet het wel, maar deze zou ik wel een keer na willen laten kijken, kan ik deze ook in Drunen afgeven?

Of zijn er mogelijkheden om zelf slijtage van onderdelen vast te stellen?

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:29

Er zit wel degelijk onderscheidt tussen de messen van Aesculap en Heiniger. Wil je optimaal gebruik maken van je Heiniger messen dan zullen ze absoluut anders geslepen dienen te worden. Dit komt omdat er een veer gebruikt wordt in de scheerkop van Heiniger. Aesculap heeft een meer directe druk op de messen. Hoe langer een slijper met je messen bezig is hoe sneller je messen versleten zijn en zal je eerder nieuwe messen moeten kopen. Dit is allemaal niet nodig als men maar de juiste slijpplaat, die door Heiniger gemaakt is, voor de Heiniger messen gebruikt en een andere slijpplaat voor de Aesculap messen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:47

Ik ga daarin mee. Ik heb een Heiniger machine, en mijn ervaring is dat waar ik de messen ook liet slijpen, ze na 1.5 gewassen paard alweer bot waren en niet schoren. Ik was het nu zo zat dat ik ze gewoon naar Heiniger zelf heb opgestuurd. Had ze na 4 dagen alweer terug, service is top in ieder geval. Heb ze nog niet gebruikt, maar heb er vertrouwen in.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:51

Dan is het denk ik voor mezelf handiger om nieuwe messen te kopen.Het scheerapparaat wat ik tweedehands heb gekocht doet het gewoon wel. Maar scheert dus niet,hoe ik de messen ook afstel. Mocht hij het met nieuwe messen ook niet doen,zal ik hem toch weg moeten sturen voor reparatie.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:00

Kaatje ben je tevreden met je Heiniger Xperience? Ik wil mijn huidige apparaat verkopen en zit nu met een schuin oog naar die xperience te kijken.

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:31

Ik zit te kijken voor de heiniger Progress, zou deze ook sterk genoeg zijn voor koudbloeden te scheren, en dan ook de sokken van een trekpaard?

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:37

Starbreeze schreef:
@macrovet, ik heb een 2e hands aesculap gekocht. Hij doet het wel, maar deze zou ik wel een keer na willen laten kijken, kan ik deze ook in Drunen afgeven?

Of zijn er mogelijkheden om zelf slijtage van onderdelen vast te stellen?

Uiteraard is dat mogelijk, kijk maar even op onze website voor een reparatieformulier daar staat ook het adres op. http://www.macrovet.nl/service-en-garantie/

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:14

De heiniger xperience zeker doen! Laatst een enorm dikke en vettige vacht van een shet geschoren, geen probleem gehad! Gaat er supermakkelijk doorheen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:45

Pantykous schreef:
Kaatje ben je tevreden met je Heiniger Xperience? Ik wil mijn huidige apparaat verkopen en zit nu met een schuin oog naar die xperience te kijken.

Jaaaaaaa!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ja dus. Zéér tevreden :):)

Heb zelfs 1 van mijn Hauptners te koop gezet om een 2e exemplaar te kopen :o

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:45

Jeroenschot schreef:
De heiniger xperience zeker doen! Laatst een enorm dikke en vettige vacht van een shet geschoren, geen probleem gehad! Gaat er supermakkelijk doorheen

:j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:07

De Oster PowerMax is zaterdagochtend ook bezorgd *\o/*. Wauw, mooie machine hoor <3 ! En just-in-time, want zaterdagmiddag stond de jaarlijkse scheerbeurt weer op het programma. Dus gelijk meegenomen en gebruikt. Wat een zaligheid om weer een goede opscheermachine te hebben.

@Kaatje: leuke site heb je. Je loopt er (bijna) net zo charmant bij als ik tijdens het scheren :+ .