ellenlouise schreef:Dekens doe je vooral voor je eigen gemak op (wintervacht tegengaan). Het is een hoop gedoe en het zit je paard eigenlijk altijd in de weg. Ik heb nog geen paard zonder schuurplekken gezien. Zeker als ze overdag maar een paar uur buiten komen mogen ze heus wel nat worden. Ze kunnen de rest van de dag/avond en nacht weer opdrogen.
een goed passende deken geeft geen schuurplekken hoor, althans ik heb ze eerder nooit bij me merrie gehad.
Me andere wou altijd de deken andersom hebben die zat er onder, maar die verbouwde zijn hele deken dus niet te voorkomen.
Die van mij komen gewoon van 7 tot 5 buiten.
Ik weet niet wat je met je laatste opmerking bedoelt maar mijn punt is dat een paard liever zonder deken loopt dan met (logisch). Maar er zijn genoeg situaties waarin ik me kan voorstellen dat iemand zijn paard een deken op doet. 
*
Zoveel centjes heb ik niet zomaar om even uit te geven xd
mijn paard heeft zn winterdeken 400 gram al op. als het weer warmer wordt wissel ik m weer om met zn 200 grams,anders niet. ik wil graag een mooi glad glanzend paard en geen teddybeer, dat werkt helemaal niet als je intensief rijd.ze zweten meteen, zijn uren nat en ziet er gewoon ook niet uit naar mijn mening
na de les je paard vrolijk bezweet in de regen zetten, of je(oude) paard met amper een beetje vlees op de ribben dag en nacht in de kou buiten zonder dek laten verrekken, vreselijk
het is met dekens een boel werk en een hele investering 
nee lijkt mij nu nog iets te warm, maar goed ik ken je paard natuurlijk niet Deess
ik heb respect voor andere meningen dus zou jij misschien ook mij een beetje normaal kunnen benaderen?
mijn paard zweet niet onder zn deken hoor , en heeft eigenlijk altijd zn luik open of op een haakje