zebra strepen op paard schilderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:10

Suusie22 schreef:
Stalstiften? Die gebruiken ze oa in de veehouderij. Blauw diet misschien ook al wel zn werk ;)

Volgens mij gaan die er niet zomaar weer af, en loopt je paard dan echt lang met strepen rond.

Suusie22

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:26

Permanente zebra hahahaha

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:27

ik ben een beetje afhoudend om mijn prachtige zwarte tink te beschilderen met strepen....
Wat ik iig wel merkte toen ik gister met een stel meiden buiten reed is dat er weldegelijk verschil is in dazensprays. die van Rokale werkt een stuk beter dat de bruine smurrie die ik nu gebruik.
Maar idd dazensprays zijn best aan de prijs en meel met azijn/water/citroen..... nou ja een stuk voordeliger.
Ik ga dit topic in de gaten houden en kijk of iedereen die het probeert positief is en blijft.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:30

freakish1977 schreef:
ik ben een beetje afhoudend om mijn prachtige zwarte tink te beschilderen met strepen....
Wat ik iig wel merkte toen ik gister met een stel meiden buiten reed is dat er weldegelijk verschil is in dazensprays. die van Rokale werkt een stuk beter dat de bruine smurrie die ik nu gebruik.
Maar idd dazensprays zijn best aan de prijs en meel met azijn/water/citroen..... nou ja een stuk voordeliger.
Ik ga dit topic in de gaten houden en kijk of iedereen die het probeert positief is en blijft.

dazen ruiken niet :Y)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:31

waarom komen de dazen dan minder op je af als je ze hebt ingespoten??

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:32

unihorses schreef:
freakish1977 schreef:

dazen ruiken niet :Y)

waarom werkt dazenspray dan?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:33

Maar hoe komt het dat sommige sprays dan toch wel werken?
Ik merk toch echt wel verschil wanneer ik mijn paard wel of niet ingesprayd op de wei zet. Niet dat ze 100% daasvrij is met de spray, maar toch wel een duidelijk merkbaar verschil.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:37

Gini schreef:
Maar hoe komt het dat sommige sprays dan toch wel werken?
Ik merk toch echt wel verschil wanneer ik mijn paard wel of niet ingesprayd op de wei zet. Niet dat ze 100% daasvrij is met de spray, maar toch wel een duidelijk merkbaar verschil.

misschien brand het hun ogen uit? 8-)
of je merkt alleen verschil in afname van de gewone vliegen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:40

:= Klinkt best wel goor als je het zo zegt.
Nee, ook echt een verschil in dazen. Heb zelfs geëxperimenteerd in de kudde door verschillende paarden in te spuiten en anderen niet. En dan om de zoveel tijd eens afwisselen en de andere paarden weer inspuiten. En de paarden met spray hadden toch overduidelijk minder last van dazen. Alle paarden zijn trouwens bruin.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:41

Ik ga het zo ook proberen op mijn mini, op mijn fjord weet ik nog niet hoe ik het ga doen want daar zie je die witte strepen natuurlijk niet op.

Ben benieuwd!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:42

unihorses schreef:

Nou, ik ben het ook wel eens dat sommige dazen sprays toch echt wel iets doen....

En dan heb ik het nog niet eens 'alleen' over de paarden, maar, heeel veeel dazen bij ons afgelopen week. Zo had ik eer-gister niet gesprayd of iets, ben ik behoorlijk geprikt door dazen; 5 hele grote misvormingen op mijn benen. En ik moest ze constant wegmeppen. Gister weer zoveel dazen en ik had er geen zin meer in en heb een fles dazen spray gepakt en alles ingespoten. STINKEN! niet normaal, maar...... mij hebben ze met rust gelaten (ze hebben ook niet op mijn armen gezeten)...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:43

Toydoll schreef:
unihorses schreef:

Nou, ik ben het ook wel eens dat sommige dazen sprays toch echt wel iets doen....

En dan heb ik het nog niet eens 'alleen' over de paarden, maar, heeel veeel dazen bij ons afgelopen week. Zo had ik eer-gister niet gesprayd of iets, ben ik behoorlijk geprikt door dazen; 5 hele grote misvormingen op mijn benen. En ik moest ze constant wegmeppen. Gister weer zoveel dazen en ik had er geen zin meer in en heb een fles dazen spray gepakt en alles ingespoten. STINKEN! niet normaal, maar...... mij hebben ze met rust gelaten (ze hebben ook niet op mijn armen gezeten)...

ongeacht het spul ben ik altijd de klos -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:47

Ik heb juist een dazenspray die je bijna niet ruikt, en die werkt ook (niet lang, maar hij werkt), dus het zal iets anders zijn waar de dazen niet van houden.. misschien werkt het idd irriterend op hun ogen, of smaakt het gewoon heel vies voor hun..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:51

Ik ga nu even mijn logische verstand zoeken, want ik ben het blijkbaar kwijt. :')

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:54

ongeacht dat mn dazenspray zeer goed werkt, goedkoop is anders. ik zal in het weekend eens kijken om ook iets te fabriceren zodat ik zebras op de wei heb.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:55

renate85 schreef:
waarom komen de dazen dan minder op je af als je ze hebt ingespoten??

Ja idd hier ook als ingespoten met veerust* zie je de Dazen echt wel rechtsomkeert maken ipv te landen :j
* wat ik net zo goed of zelfs beter vind werken dan die dure stinkende hertsenhoornolievarianten ;)

Maar inderdaad misschien slaat t dan wel op hun adem/ ogen of zo?!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:00

Zou er in dazenspray iets zitten wat icm met warmte gaat werken? Dat het warmtebeeld door die spray ook wat anders wordt ofzo?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:19

Dit staat er op wikipedia, dan kunnen ze dus toch ruiken: Op bloed beluste vrouwtjesdazen komen af op geuren, warmte en beweging om prooien te vinden. Dazen kunnen hun prooi moeilijker vinden als gebruik wordt gemaakt van sprays of smeersels met een geurbarricade.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:25

Gini schreef:
Ik ga nu even mijn logische verstand zoeken, want ik ben het blijkbaar kwijt. :')

_O- _O- _O-

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:41

Hier mijn zebra:
Afbeelding

Of het werkt ben ik nog niet helemaal uit, toen ik net wegging zaten er nog wel 2 op hem maar vliegen komen er sowieso op af, misschien dat als het straks opgedroogd is dat het wel werkt als het dan niet nog niet werkt dan haal ik het af als het er dan nog niet af is want mijn fjord stond hem al uitgebreid af te likken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:47

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:05

Wat een leuke zebra´s allemaal!! Ik wilde vanmorgen die van mij in een zebra veranderen, maar we kregen een stortbui over ons heen... Volgende keer dan maar.
Smeert het trouwens makkelijker op een paard dat een beetje nat is of helemaal droog?

lotte557

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:27

Heeft er al iemand geprobeerd op een bonte??

Fiiiieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:36

het vliegendeken van Bucas dit jaar is ook met zebra strepen. vind dit wel een goede tip om die rot beestjes weg bij mn paard te houden. tijd om ook eens uit te proberen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:41

Ik ga dit zeker proberen, wat een geweldig idee.
Vandaag nog veel regen voorspeld dus morgen proberen en ik neem de camera mee om het bewijs vast te leggen.

@ lotte, zo te lezen gaat het om het contrast, dus ik denk dat het bij een bonte met veel wit voldoende is wat zwarte strepen te maken, of bij een bonte met veel zwart, daar witte strepen op te maken.
Zowieso hebben bonte paarden al minder last dus dat contrast werkt dus blijkbaar al.