Suusie22 schreef:Stalstiften? Die gebruiken ze oa in de veehouderij. Blauw diet misschien ook al wel zn werk
Volgens mij gaan die er niet zomaar weer af, en loopt je paard dan echt lang met strepen rond.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
freakish1977 schreef:ik ben een beetje afhoudend om mijn prachtige zwarte tink te beschilderen met strepen....
Wat ik iig wel merkte toen ik gister met een stel meiden buiten reed is dat er weldegelijk verschil is in dazensprays. die van Rokale werkt een stuk beter dat de bruine smurrie die ik nu gebruik.
Maar idd dazensprays zijn best aan de prijs en meel met azijn/water/citroen..... nou ja een stuk voordeliger.
Ik ga dit topic in de gaten houden en kijk of iedereen die het probeert positief is en blijft.
unihorses schreef:freakish1977 schreef:ik ben een beetje afhoudend om mijn prachtige zwarte tink te beschilderen met strepen....
Wat ik iig wel merkte toen ik gister met een stel meiden buiten reed is dat er weldegelijk verschil is in dazensprays. die van Rokale werkt een stuk beter dat de bruine smurrie die ik nu gebruik.
Maar idd dazensprays zijn best aan de prijs en meel met azijn/water/citroen..... nou ja een stuk voordeliger.
Ik ga dit topic in de gaten houden en kijk of iedereen die het probeert positief is en blijft.
dazen ruiken niet
Gini schreef:Maar hoe komt het dat sommige sprays dan toch wel werken?
Ik merk toch echt wel verschil wanneer ik mijn paard wel of niet ingesprayd op de wei zet. Niet dat ze 100% daasvrij is met de spray, maar toch wel een duidelijk merkbaar verschil.
unihorses schreef:of je merkt alleen verschil in afname van de gewone vliegen?
Toydoll schreef:unihorses schreef:of je merkt alleen verschil in afname van de gewone vliegen?
Nou, ik ben het ook wel eens dat sommige dazen sprays toch echt wel iets doen....
En dan heb ik het nog niet eens 'alleen' over de paarden, maar, heeel veeel dazen bij ons afgelopen week. Zo had ik eer-gister niet gesprayd of iets, ben ik behoorlijk geprikt door dazen; 5 hele grote misvormingen op mijn benen. En ik moest ze constant wegmeppen. Gister weer zoveel dazen en ik had er geen zin meer in en heb een fles dazen spray gepakt en alles ingespoten. STINKEN! niet normaal, maar...... mij hebben ze met rust gelaten (ze hebben ook niet op mijn armen gezeten)...
renate85 schreef:waarom komen de dazen dan minder op je af als je ze hebt ingespoten??