Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Loe_Loe schreef:Net terug van een buitenritje, geen enkele daas! Verbazingwekkend... afgelopen week zaten er anders genoeg. Misschien gaan ze 's avonds na 8 uur naar bed?

Setteli schreef:Loe_Loe schreef:Net terug van een buitenritje, geen enkele daas! Verbazingwekkend... afgelopen week zaten er anders genoeg. Misschien gaan ze 's avonds na 8 uur naar bed?
Dat is heel grappig dat je dat zegt. Vorig jaar gebeurde er nl dit: Wij hebben altijd om 8 uur 's avonds les. Ik was al wat eerder aan het stappen en had heel veel last van de dazen. Toen hoorde ik de kerkklok 8 uur slaan en weg waren ze. Echt heel apart. Misschien echt om 8 uur naar bed!
Niet meer rijden vóór 8 uur dus als je niet lekgeprikt wilt worden. Mooi dat die dazen een horloge om hebben!
, ben al blij dat het vliegenmasker goed gaat en maar een keer of 2 per week afgegooid wordt
), maar bestaat er ook iets wat je door het voer kan doen waardoor ze minder aantrekkelijk worden voor dazen? Knoflook misschien? Zelf ben ik op één of andere manier helemaal niet aantrekkelijk voor muggen, dazen en andere steekbeesten. Ik word zelden gestoken, hooguit 1 of 2 muggenbulten per jaar. Waarschijnlijk geen lekker bloed. Ik eet overigens geen knoflook, dus daar kan het niet aan liggen
cyberxhorse schreef:Tot op heden wel veel minder dazen als voorafgaande jaren hopelijk blijft dat zo en zijn ze half augustus weer verdwenen.
Hoe zit het nu met de rest van Europa in Frankrijk hebben ze prachtige eikenbossen en andere gebieden wie heeft daar wel eens gereden in dazen tijd? Volgens wat gegoogle mogen we hier in Nederland van geluk spreken door de intensieve landbouw zouden we hier nauwelijks last hebben van dazen!