Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Bravura schreef:CelienL schreef:ik heb zitten denken... Mijn ruin stond ongeschoren onder een 100 gr en heeft net regenschurft gekregen.
Ben hem natuurlijk aan het behandelen, maar wel hem daarna terug onder een deken ! Al dat haar, bah
Maar nu weet ik niet of ik em het beste zou scheren of gewoon ongeschoren onder z'n dekens? Hij zal nog een week bloot moeten staan voor de behandeling & dus krijgt weer wat haar... Alleen is hij nog nooit geschoren en ik wil hem niet verdoven Iemand advies/tips?
Regenschurft onder de deken? Was die deken lek?
Hier heb ik dat ooit bij een pony gehad, die kreeg direct een nieuwe deken, waarin ik iedere dag na behandeling een oud schoon laken in vast naaide. Zo kon alles goed genezen en bleef de deken schoon, plus dat de wonden steeds weer met een schoon laken bedekt waren. Ging al vlot over en pony hoefde niet zonder dek te staan. Pony had ik overigens voor de behandeling wel geschoren.
Bravura schreef:Het is weer fijn weer. Vanochtend 8 graden en aankomende nacht 11 graden. Van mij mag de temperatuur iets zakken zodat je weet wat je je paard op moet leggen. Ga vanavond ws wéér terug naar de 100 gram.
my_precious schreef:ik ben inmiddels van 450 gram naar 550 gram gegaan, snap er niks van mijn paard is niet geschoren en maakt echt haar aan ineens.. heeft hij nooit eerder gedaan en een mooi kort vachtje gehad.
ik merk gewoon als ik aansingel dat het haar langs de singel omhoog komt en dat zijn haren op zijn billen plat liggen.
zou ik dan toch moeten scheren dit jaar, voor de eerste keer?
iemand op stal zegt dat het misschien komt omdat hij nu beter in zijn vel zit als alle andere jaren, krijgt goed voer, genoeg beweging en wordt nu beter en vaker gereden.
Marloes__ schreef:my_precious schreef:ik ben inmiddels van 450 gram naar 550 gram gegaan, snap er niks van mijn paard is niet geschoren en maakt echt haar aan ineens.. heeft hij nooit eerder gedaan en een mooi kort vachtje gehad.
ik merk gewoon als ik aansingel dat het haar langs de singel omhoog komt en dat zijn haren op zijn billen plat liggen.
iemand op stal zegt dat het misschien komt omdat hij nu beter in zijn vel zit als alle andere jaren, krijgt goed voer, genoeg beweging en wordt nu beter en vaker gereden.
550?!!! Hemel wat ga je op doen als het écht koud wordt...
my_precious schreef:ik ben inmiddels van 450 gram naar 550 gram gegaan, snap er niks van mijn paard is niet geschoren en maakt echt haar aan ineens.. heeft hij nooit eerder gedaan en een mooi kort vachtje gehad.