Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmy81

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:12

Ik zal ook es goed in de gaten houden of er tandafdrukken in de GG komen en of ze last krijgt van schuurplekjes. Anders ga ik ook aan de slag met ducktape :)

Mijn paard gaat om 15.30 weer op stal dus dan heeft ze hem ook niet meer om.
Tot s ochtends 06.30 dan gaat ze weer naar buiten incl GG.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:48

wat goed van je mexx!
Ik heb de GG ook afgeplakt met duktape want heb een dame met een erg teer huidje hihi

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:47

ik heb vorige week maar eens naar lester zijn tanden gekeken omdat ik vaak lees dat de tanden slijten, maar hij heeft nog net zulke lange tanden van een 19 jarige als anders :P
lester heeft ook nooit plekjes en het enige wat enigsinds slijt zijn zijn tastharen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:07

ik heb vorige week de tandarts gevraagd, hij heeft nog niet meegemaakt dat de tanden er ernstig van slijten! de tanden slijten sneller als ze op stal staan en aan t ijzer knagen dan wanneer ze een GG 24/7 om hebben.
iets gerustgesteld...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:11

cindybijl schreef:
ik heb vorige week de tandarts gevraagd, hij heeft nog niet meegemaakt dat de tanden er ernstig van slijten! de tanden slijten sneller als ze op stal staan en aan t ijzer knagen dan wanneer ze een GG 24/7 om hebben.
iets gerustgesteld...

Dat zei mijn tandarts ook al. Ik houd het in de gaten, mocht ik iets merken, dan zoek ik wel een alternatief. Tot nu toen niets aan de hand!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:17

dat klinkt gerust stelend.

ik heb van het weekend de volgende besteld
http://www.tackandturnout.co.uk/epages/ ... az-mi-bk-s
ook eentje met luchtgaten, maar dan uit engeland. kom een kleine 10 euro duurder uit dan bij EJ.

volgens mij waren het hun of iemand anders raadde aan om een snoepje of biksbrokje als beloning te geven als ze masker op krijgen. dan weten ze ook gelijk dat er een gat in zit.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:34

mijn paard had vanavond een hele grote etterplek onder haar mond... Gisteren was er nog niets aan de hand. Heb vandaag de korf dan maar afgelaten.
Zijn er nog mensen die dit hebben met die stoffen korf?

De korf zit thans wel vrij los...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:35

Ik heb het gat van de korf maar wat groter gemaakt, vond het wel errrug minimaal.
Volgens mij moet mijn paard er ook nog heel erg aan wennen, is het normaal dat het eten niet meteen lukt?

@blacknorton: maar een paard pakt dat brokje met zn lippen toch.. dat kan dan toch niet, als je het op je hand houdt en hij de korf om heeft? Ik heb er wat biksjes in gedaan en hem toen om gedaan.
vervolgens was ze niet bij me weg te slaan, want dat ding moest weer af. Dus even weggelopen en van een afstand gekeken, ze bleef maar lopen door de wei, neus over de grond, maar kreeg niks binnen van het gras. uiteindelijk ging ze maar zielig in een hoekje staan :+

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:38

ja ze moeten even door hebben dt ze de korf in het gras moeten duwen zodat het gras door het gat komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:47

Had al teruggelezen :o beter eerst kunnen doen he :o
Ja ze was echt heel erg gefrustreerd erdoor, en heel zielig aan het doen.
Morgen laat ik hem de hele dag op en dan zien we wel of ze het doorkrijgt. Ze is er slim genoeg voor (dacht ik)

Toch typisch dat zo'n paard weet hoe ze een stal moet ontgrendelen, een plastic handvat van stroomdraad los moet maken van de haak om uit te breken.....maar een graaskorf?? geen idee wat ik er mee moet :+

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:52

de shetten pakken wel een brokje aan als ik brokje door het gat duw en pakken dan ook met hun lippen aan. los uit je hand word moeilijker idd. ze vinden overigs ook alle losse stukjes wortel op de grond en eten het ook op.

het gras moet wel wat lengte hebben als je het probeert, als ze het eenmaal door hebben lukt het ook op een kalere weide, althans de shetlanders op de wei bij mijn shet hebben er weinig moeite mee.

hihi je zou toch denken dat ze dan slim genoeg is vivalavida....

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:40

Ik heb nu om te proberen ook een korf gehaald, voordat mijn testperiode van de GG om is.
Want ik wil de korf toch ook even proberen.
Heb hem wel meteen vermaakt :)
Stuk bij de neus er tussenuit gehaald en onder het gat groter ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:45

cindybijl schreef:
iets gerustgesteld...

O dat klinkt idd geruststellend, hier komt ie zaterdag as dus zal het hem ook even voorleggen. Of je moet ook Jeroen Boots hebben, dan hoef ik het niet meer te vragen. :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:48

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:30

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:01

zijn er nog mensen wiens paard zulke wonden heeft onder de mond?
Mijn paard heeft echt een reusachtige wonde onder de mond, daar waar die onderlip zo bol is....

Ik ben bang dat ze dat met de greenguard ook gaat hebben... zijn er nog mensen dit deze ervaring gehad hebben?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:16

zit je masker dan niet te strak of miss zelfs een maatje te klein?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:48

barbar schreef:

volgens mij niet... Er bestaat geen maat groter meer... Heb een maat paard. Dat is al de grootste.... Een maat groter zou ook qua halster te grot worden. Als hij nu op het grootstt staat zit hij te los.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:41

willeke_nijs schreef:
barbar schreef:

volgens mij niet... Er bestaat geen maat groter meer... Heb een maat paard. Dat is al de grootste.... Een maat groter zou ook qua halster te grot worden. Als hij nu op het grootstt staat zit hij te los.

Het is een beetje afhankelijk welk merk je hebt.
Ik had eentje van Epplejeck maat paard, maar daar paste de neus van mijn paard niet eens in, en ik heb gewoon een KWPNer. Ik heb nu eentje van Imperial riding, de XL, die past wel.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 11:56

Ik moet een nieuwe bestellen, maar misschien toch een wat duurder en ander modelletje.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:33

kijk eens in dat andere topic staan veel tips etc. ivm open schuren van de huid en de oplossingen

P_liefhebber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:28

Ik heb een graaskorf van HKM. Alleen heeft mijn paardje geen idee hoe hij door dat ding eten moet. Ik heb de opening al iets groter gemaakt. Hoe groot hebben jullie de opening gemaakt? Hebben jullie het gehele "verdikte gedeelte" rond het gat weggesneden of wordt de opening dan te groot?
Hij heeft hem gisteren 5 uur aaneengesloten opgehad en vandaag 4 uur. En nog eet hij er niet mee. Spookt van alles uit om het ding kwijt te maken en staat afwisselend zielig in een hoekje. Grootste probleem is de onrust die hij brengt in de groep, omdat hij denkt er niet mee te kunnen eten laat hij de anderen ook niet met rust. Resultaat een hoop geren en gevlieg en een boze pensionhouder ;( want ze lopen al het hoge gras om en het land stuk.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 19:22

Het is volgens mij net als je die rand rond dat gat wegsnijdt wat ik dus wel heb gedaan dat helemaal begint uit te slijten dus dat is geen goed idee :D ale uit mijn ervaring toch!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:31

ZIjn er nog maskers net zoals de greenguard maar iets goedkoper, jeezes 60 euro en dan nog eens verzendingskosten erbij..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:11

Zo, tandarts denkt toch dat de slijtage bij Bregh van de GG is, dus Idifix, als je wil kan je de mijne overnemen. :D Ik heb er nu eentje uit de plaatselijke paardensuper gehaald, even kijken wat dat doet en anders bestel ik die van IR en ga ik verbouwen, al zal ik morgen ook wel even moeten kijken of deze past en evt verbouwd dan wel met doekjes versierd moet gaan worden.