Nika dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:00

Ik zweer ook bij Nika dekens. Goed betaalbaar. Prima service! Ik heb er drie en ze gaan al ruim 2 jaar mee. Blijven mooi en waterdicht.

Mijn knappe schimmel heeft al eens met een Nika deken op de Nika site gestaan :D

Afbeelding

AJH69

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:29

Ook ik heb een Nika deken voor ons shetje aangeschaft, een 100 grams. Deze ligt net een paar dagen op onze pony, en gisteravond ging ik toch even checken of ze nog droog was eronder na Al Die Regen (ze staat buiten). Maar ja hoor: lekker droog en warm onder haar dekentje! *\o/*
De klantvriendelijkheid vind ik ook top, evenals de service. En de verzending is zo ontzettend snel, ik had het de volgende dag in huis. Niets dan lof dus!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:36

Ik heb sinds twee jaar nika dekens. (heb er nu 4 in totaal) Prima waterdicht en de maatvoering is prima. Je kunt dus goed online bestellen. Vallen niet groot of klein vind ik (BR bv moet je écht een maat groter nemen dan de tabellen aangeven is mijn ervaring)
Ik had van de eerste bestelling gelijk een gesp kapot binnen een week. Na veel moeite om iemand telefonisch te spreken (en toen ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg, vond ik diegene niet zo heel vriendelijk), binnen 2 dagen zelfs 2 gespen in de brievenbus. Erg tevreden dus!
Heb tot nu toe alleen regendekens besteld (100 en 0 gram), maar ik verwacht van de winterdekens eigenlijk hetzelfde.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:15

ik heb er ook een voor mijn pony
en ben er heel tevrede over
goed water dicht en de pasvorm is ook heel goed

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:18

Ik lees hier zoveel positieve reacties. Ik ga ook maar 's kijken :)

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:24

mn stalgenootje heeft ook nika dekens voor haar tinker en is erg tevreden!
dus heb ik vorige week even eentje gepast van haar. onze paarden hebben dezelfde maat dus das handig. op mn kwpnr-tje lag hij prima. dus binnenkort even een 400 grams bestellen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:26

Ik zit eraan te denken om een 300grams winterdeken met halve hals te bestellen. Zijn die halve halsen goed en dan bedoel ik vooral voor de manen. Ik wil mijn haf der manen niet kwijt :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:27

Geen enkel halsdeken is goed voor de manen :P.

IK heb er sinds een paar weken ook eentje, op aanraden van mijn staleigenaresse. Gister heeft poown de hele dag buiten in de regen gestaan en hij was eronder gewoon droog. Heb de zwart met felblauwe zonder hals, 400 grams.

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:33

ontzettend nette service ook naast dat het nette dekens zijn voor een nette prijs :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:34

Bij een goed deken horen de manen er niet af te gaan hoor :P
Maar ik lees dat de dekens met halve hals smal zijn dus dat wordt 'm toch maar niet. Maar weer even goed nadenken wat ik dan ga doen. M'n maat 175 dekens zijn ineens te klein dus dat wordt helaas alles opnieuw kopen :=

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:39

Ik heb nog een deken nodig, dus ik denk dat ik voor een nika deken ga. Dekens zien er goed uit, gevarieerd aanbod en ik hoor positieve verhalen. :j Voor mij dus een 200 grams halve hals met roze en bruin! :D (hoop dat ponylief net zo enthousiast is als ik! Haha)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:44

MadelonSunny schreef:
Ik zit eraan te denken om een 300grams winterdeken met halve hals te bestellen. Zijn die halve halsen goed en dan bedoel ik vooral voor de manen. Ik wil mijn haf der manen niet kwijt :P

Halve hals wordt door Nika afgeraden voor wat stevigere paarden. Halsopening is daar te smal voor. Toevallig van de week bij een andere leverancier 2 dekens met halve hals besteld en ook zij vertelde meteen dat dekens met halve hals alleen geschikt zijn voor de wat meer bloederige paardjes met een smalle voorkant.

Ik heb 2 nika's, super tevreden over. Van de week een ander merk besteld, super qua levering, pasvorm zie ik pas na een paar weken. Grootste voordeel van de dekens die ik nu heb is de zwaardere kwaliteit buitenstof. 1200D ipv 600D van Nika. Prijs was gelijk aan de Nika's, maar mijn paarden staan nu in een koppel waar ik gewaarschuwd ben voor slopers.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:46

gr_roos schreef:
MadelonSunny schreef:

Halve hals wordt door Nika afgeraden voor wat stevigere paarden. Halsopening is daar te smal voor. Toevallig van de week bij een andere leverancier 2 dekens met halve hals besteld en ook zij vertelde meteen dat dekens met halve hals alleen geschikt zijn voor de wat meer bloederige paardjes met een smalle voorkant.

Ik heb 2 nika's, super tevreden over. Van de week een ander merk besteld, super qua levering, pasvorm zie ik pas na een paar weken. Grootste voordeel van de dekens die ik nu heb is de zwaardere kwaliteit buitenstof. 1200D ipv 600D van Nika. Prijs was gelijk aan de Nika's, maar mijn paarden staan nu in een koppel waar ik gewaarschuwd ben voor slopers.

Ik las het net ja. Jammer, haha :P

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:47

gr_roos schreef:

Nu ik dit lees... Zou mijn New Forest dit wel gewoon kunnen hebben, zo'n halve hals?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:55

Zou ik niet weten, ik ken je pony niet en vanaf een foto is het slecht te beoordelen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:07

ik heb een 500 grams onderdeken helaas glijd die naar achteren en zorgt voor schuurplekken

ik heb ook eem 380 grams fleecedeken met hals en die ligt weer prima :)

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:44

mijn stalgenootje heeft voor haar forse tinker ook een deken met halve hals. past prima.
is dus echt per paard verschillend denk ik want hij heeft een brede borst en zware hals.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:48

Ik heb ook een nikadeken! Gaat nu al voor het 2e jaar mee en blijft mooi.. alleen pasvorm vind ik niet ideaal.. zakt op de schoft naar achter en vind hem bij zijn billen vrij kort/kaal. Heb er nu een onderdeken onder omdat hij geschoren is dan zakt hij ook minder af.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:44

Ik wil graag een Nika 400 grams met hals bestellen, was benieuwd of die hals zou passen op mijn paard, heb een vliegendeken (ook van dit merk) met hals en daar zit die prima. Mijn paard is een groot smal-normaal gebouwd paard, ik hoop dus dat het past.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:08

Ik gebruik al jaren nika dekens, gevoerd en ongevoerd en ben er zeer tevreden over.
Goede qualiteit, netjes afgewerkt, goede pasvorm voor verschillende type paarden en pony's en altijd netjes binnen 2 tot 3 dagen in huis.

De halve hals was ik niet zo fan van ivm binnenregenen tot aan de schouder, de losse hals vond ik ook niet echt mijn ding dus ik bestel altijd met een hele hals omdat je dan ook geen druk op de schoft krijgt.

@fjordjes, als de vliegendeken past dan gaat je halsdeken ook passen, ik vind de halzen altijd mooi ruim van de dekens maar ik heb zelf niet dikker gehad dan 100gr dus 400gr zal net iets dikker worden rondom de hals.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:15

Mijn Nika regendeken met hals bevalt prima op een relatief ranke mini-appaloosa van 98 cm.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:54

ik zoek nog een nika deken met vaste hals.Waterdicht 400 gram.Iemand nog liggen. evt ruilen met een nika 400 gram met halve hals oh ja maat 195.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:58

Yv_ schreef:
Geen enkel halsdeken is goed voor de manen :P.

Hier ben ik het niet mee eens hoor, zeker niet wanneer je het hebt over een deken met een halve hals. Een hele hals wil nog wel eens voor schuren zorgen, maar met een halve heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ook niet bij Nika dekens.
Binnenkort weer even een nieuwe bestellen. Mn twee 0 grams kunnen nog wel een seizoen mee, maar een van de 100 grams laat helaas wat vocht door. Die is ook wel heel erg vies geworden omdat meneer meent gewoon te moeten rollen iedere dag in de modder. Denk dat die deken dat niet zo leuk vind en daardoor een beetje lek is!

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:11

Weet iemand toevallig hoe het zit met de hele hals van de 300 gr deken.
Heeft deze ook een 300 gr vulling of is de hals ongevoerd?

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:32

Sanniejtjuh schreef:
Weet iemand toevallig hoe het zit met de hele hals van de 300 gr deken.
Heeft deze ook een 300 gr vulling of is de hals ongevoerd?

de hals is ook helemaal gevoerd