Ze zijn er weer...... dazen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Ze zijn er weer...... dazen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:36

ah bah.

ik heb nu een jaknikker op stal, heb haar net eerst afgespoelt met koud water wat ze al fijn vond, en daarna vooral haar hoofd nog flink met azijn ingesmeerd(azijn vermindert jeuk...)
maar alsnog een drama van een jaknikker, ik vind het zo erg.

btw er is 1 soort daas, een hele kleine die heeft het voornamelijk op hun hoofd voorzien!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:40

Ik heb er gisteren ook 1 gespot!
Heb nog nooit zo'n grote gezien, heb hem helaas niet kunnen doden want hij vloog elke keer weg en kwam later weer terug. :(
Zaten gisteren ook de hele tijd van die horzels bij m'n pony, werd er niet goed van.
Dat is wel een nadeel van dit weer helaas.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:46

Vreeeeselijk, vandaag maar de paarden naar binnen gehaald, want ze werden gewoon aangevallen door tientallen dazen! Het was niet meer normaal.. De arme stakkers konden niet meer staan en bleven rondjes rennen waardoor ze gingen zweten en er nog meer dazen kwamen. Uiteindelijk heb ik ze binnen gezet.... Ik kon ook de paddock niet in, paar keer gedaan en heb nu 6 dazen steken, er zaten er 3 tegelijk op mijn been.. Pfffff, k*t beesten!!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:53

Ik kan echt iedereen een dazenval aanraden, die van ons staat nu al voor het 4e jaar en er mankeert nog helemaal niks aan. Gisteren in de ene in 1 dag ruim 100.................... de andere heb ik nog niet eens bekeken. En wat zo belangrijk is, de paarden staan heerlijk in de schaduw te soezen i.p.v. als een gek door de wei (en soms de linten) te crossen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:57

Ik had het gisteren nog met iemand over een dazenval linky, maar die helpen dus echt goed? Heb je de paarden dan ook geen vliegendekens op? Die van mij heeft namelijk eigenlijk een hekel aan dekens, heeft er nu wel 1 op, maar vind het toch wel een beetje sneu.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:58

toch, geef mij maar alle getijden behalve de zomer,
zelfs de winter vind ik nog veel en veel leuker!!!! koud maar daazvrij!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:00

vandaag heb ik er al 6 dazen van mijn paardje moeten afslaan :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:28

Ik heb én een dazenval en vliegendekens. Ik vind die dekens eigenlijk weer niks omdat het bij de borst toch strak gaat zitten als ze grazen, ondanks dat ze op maat zijn gemaakt. Maar ze staan idd heel relaxed te grazen en gaan lang niet zoveel meer in de inloopstal staan.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:31

Ik moet zeggen, ik zie nooit heel veel dazen hier. Maar gisteren onder het rijden waren er opeens dazen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:36

@Laura: die dingen helpen echt geweldig, ik heb de donkere paarden voor de zekerheid nog zo'n vliegendken vna epplejack op. Niet met hals of zo, meer zo'n netwerkje.
Onze Jaline sloopte de omheinig echt, ging door 2 x 4 cm. lint als ze achter haar aan zaten. Sinds de dazenvallen niks meer kapot gehad, gewoon rust in het land. *\o/*

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:40

Oke linky, bedankt! Goede investering dus.
Die van mij heeft vanmorgen vanaf 11 uur op stal gestaan en heeft gelijk butox gekregen om het te proberen. Nu weer buiten met vliegendeken op...

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:55

Nou hier in Delft zijn ze er ook weer! en 1000000000000000000000000000 vliegen, niet normaal. En die dazen groeien als kool, ze lijken ieder jaar groter te worden. Vre-se-lijk die rot beesjes. Ga maar weer een vliegen kap kopen.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:58

Ik heb dit jaar al 1 fles vliegenspray opgespoten... (en dan alleen tijdens het rijden) en m'n andere is ook al op de helft als de zon schijnt en er is ergens poep te vinden stikt het al van de vliegen... en de dazen zitten er ook al weer ....

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:15

hier zijn de dazen ook gearriveerd, mijn merrie staat nu lekker in de wei met een vliegendeken op. Ze wordt namelijk al helemaal knettergek als er ook maar 1 daas bij haar zit.

Nog even een vraagje, laten jullie de vliegendeken op als het regent, of halen jullie die dan af? Ik twijfel zelf nog een beetje wat ik zal doen.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:44

Ik had hem vanochtend even afgedaan voor de regen, maar mijn paard werd toen meteen weer belaagd door de beesten, dus heb de deken toen maar weer opgedaan. Doe hem voortaan ook niet meer af als het alleen maar buitjes zijn.
Als het hele dagen staat te regenen krijgt hij hem niet eens op, want dan zitten er hier heel weinig beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:54

Hier hetzelfde als bij __Nienke

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:45

bij mij op stal gaan we dazenvallen maken, met zoon zwarte bal enz..
Mensen met goede/ slechte ervaringen mee??
:D

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:16

Gatver ik vind dat echt helemaal niks idd, maar vooral omdat ik zelf panisch ben voor die beesten :')
Dinsdag heb ik alleen het poetsen afgemaakt, omdat het echt geen doen was. Ik zie zo'n daas (of een vlieg die ik aanzie voor een daas/horzel) en vervolgens ga ik panisch rondrennen en komen die beesten altijd achter me aan. En dan kom je nogal in de knoei met je tijdschema :')

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:17

speedyweedy schreef:
Gatver ik vind dat echt helemaal niks idd, maar vooral omdat ik zelf panisch ben voor die beesten :')
Dinsdag heb ik alleen het poetsen afgemaakt, omdat het echt geen doen was. Ik zie zo'n daas (of een vlieg die ik aanzie voor een daas/horzel) en vervolgens ga ik panisch rondrennen en komen die beesten altijd achter me aan. En dan kom je nogal in de knoei met je tijdschema :')

:= Erg hé! Ik heb er ook zo'n hekel aan!

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:23

En dan krijgt die arme pony weer een klap omdat ik die horzel doodsla. Nouja meestal sla ik te zacht en is ie dus niet dood. 8)7
Maar gelukkig snapt de pony het wel dat ik het doe om hem van die horzel af te helpen.
Geloof ik :')
Je hebt ook echt van die joekels hier, die vind ik het ergste.
Want die durf ik niet dood te slaan -O-

__Nienke schreef:
Ik had hem vanochtend even afgedaan voor de regen, maar mijn paard werd toen meteen weer belaagd door de beesten, dus heb de deken toen maar weer opgedaan. Doe hem voortaan ook niet meer af als het alleen maar buitjes zijn.
Als het hele dagen staat te regenen krijgt hij hem niet eens op, want dan zitten er hier heel weinig beesten.

Onze fjord heeft hem echt dag, nacht, weer of geen weer op.
En het gekke is, hij wil vaak ook niet dat we hem afdoen! Dat vind ik zo grappig. :P Alsof hij zelf ook de voordelen ervan inziet.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:12

wij hebben gelukkig geen grote , maar soms wel onder t rijden zo vervelend

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:21

ik had er gister alweer twee zitten :*pets* *daas schuift eindje op* *pets* daas vliegt rustig weg*

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:24

Ik ben vorig weekend 8 keer gestoken door die rotbeesten, daarbovenop kreeg ik een allergische reactie waardoor mijn rechterbovenarm dubbel zo dik was en ik kan u verzekeren dat dit pijnlijk is.
Gelukkig hebben allergiepilletjes soelaas gebracht!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:28

wij hebben al 2 dagen rust!!!
regen en heerlijk frisse koelte. geef mij maar een zomer van de max temp 22 graden;)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:31

Ik heb ook hele kleine vliegjes gespot, ze dringen wel de huid van je paard binnen, maar het zijn geen dazen. Iemand enig idee welke rotzakken dit zijn?