Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xLIESSSx schreef:Er is wel een verschil tussen een daas en een plakker (zoals we het hier noemen)
Plakkers zuigen gewoon bloed op, deze hoor je niet aankomen en koeien, paarden en dergelijke vinden ze niet zo heel hinderlijk. Ze zijn grijs en smal en je kan ze gewoon dood slaan.
Dazen zijn niet iets anders. Deze beesten leggen eitjes onder de huid van het vee. De larven die eruit komen eten het vlees weg. Van deze beesten zijn koeien en paarden bang aangezien zo'n prik veel pijn doet. Je kan deze niet echt met je hand doodslaan, aangezien ze te snel weg zijn. Ze zijn groot, grijs en dik. Het lijken wel reuze, grijze bromvliegen. En ze maken behoorlijk wat lawaai...
Dit maak ik graag eens duidelijk, aangezien iedereen het hier heeft over 'dazen' maar ik vraag me af wat jullie hier dan mee bedoelen... Want ik heb sinds kort een jaarling gekocht en ze heeft ontzettend last van vliegen, plakkers én dazen... En aangezien ik écht geen dazen wil vroeg ik mij af of jullie middeltjes ook deze 'monsters' weghouden.
Storm schreef:Dazen steken alleen, horzels leggen eitjes maar eten geen vlees weg.
http://www.blizzz.nl/index.php?sId=50006
Nobeliscool schreef:hoe maak je vliegenspray?